ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در سوئیس

رشته ارتودنسی در سوئیس

رشته ارتودنسی در سوئیس در دانشگاه های دولتی مشمول شهریه های پایین می باشد اما توجه شود هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد. به طوری که سوئیس را می توان جزو گران ترین کشورهای دنیا در سال 2022 دانست که کار دانشجویی نیز تنها بخشی از این هزینه ها را پوشش خواهد داد. تحصیل پزشکی در سوئیس به زبان های انگلیسی (دانشگاه بازل)، آلمانی (دانشگاه برن) و فرانسوی (دانشگاه ژنو و لوزان) می باشد؛ تحصیل ارتودنسی در سوئیس 6 سال به طول می انجامد و به 2 مقطع کارشناسی (3 سال) و کارشناسی ارشد (3 سال) تقسیم می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در سوئیس به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در سوئیس چقدر است؟
  • ممتازترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در سوئیس چه میزان می باشد؟

درآمد ارتودنتیست ها در سوئیس

از نظر مجوزهای کار پس از تحصیل در سوئیس، دانشجویان اجازه دارند پس از اتمام مدرک به مدت 6 ماه در این کشور بمانند تا به دنبال شغل باشند. ویزای سوئیس برای مجوز کار به متقاضیان کار موفق داده می شود؛ کار در سوئیس فراوان است و نرخ بیکاری این کشور همواره زیر 3% می باشد. منتهی به منظورکار در این کشور با توجه به منطقه و شهر محل سکونت ارتودنتیست ها باید لزوما به یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی، رومانش و یا ایتالیایی مسلط باشند. سوئیس اگرچه در کنار موناکو جزو گران ترین کشورهای دنیا است، سطح درآمد مردمش نیز در بیشترین میزان در مقایسه با سایر کشورهای دنیا قرار دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ارتودنتیست ها در سوئیس سال 2022 بیان شده است:

درآمد سالانه ارتودنتیست ها در سوئیس

ممتازترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در سوئیس

سوئیس برخی از سخت ترین فرآیندها را برای اخذ مجوز دندانپزشکی و ارتودنسی در اروپا، هم برای اتباع سوئیسی و هم برای خارجی ها دارد. سوئیس یکی از کشورهای پیشرو در آموزش پزشکی است که اکثر مدارس آن در بین 100 موسسه پزشکی برتر جهان قرار دارند البته تحصیل در سوئیس اصلا رایگان نیست و غیر اروپایی ها بعضا شهریه های بالاتری را نیز پرداخت می نمایند. سیستم آموزشی پزشکی آنها در سطح جهانی شناخته شده است و تعادل کار و زندگی بهتری را برای فارغ التحصیلان خود ارائه می دهد. ممتازترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته ارتودنسی عبارت هستند از:

  • University of Basel Faculty of Medicine
  • University of Bern Faculty of Medicine
  • University of Geneva Faculty of Medicine
  • University of Fribourg Faculty of Science and Medicine
  • University of Lausanne Faculty of Biology and Medicine
  • University of Zurich Faculty of Medicine

از نظر مجوزهای کار پس از تجربه تحصیل در سوئیس، دانشجویان اجازه دارند پس از اتمام مدرک به مدت شش ماه در این کشور بمانند تا به دنبال شغل باشند. ویزای سوئیس برای مجوز کار به متقاضیان کار موفق داده می شود. پس چون با مدرک دندانپزشکی، ارتودنسی، پرستاری و غیره دانشگاه های ایران نمی توان در سوئیس مشغول به کار شد، بهترین راه برای علاقمندان مهاجرت به این کشور این است که تحصیلات خود را نیز در سوئیس آغاز کنند. به این ترتیب با کار در سوئیس بعد از اتمام دوره تحصیلی می توانند اقامت خود را تمدید نموده و ویزای کاری سوئیس را اخذ کنند.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در سوئیس

برخلاف سایر کشورهای اروپایی، سوئیس در مورد پذیرش اتباع خارجی برای تحصیل پزشکی بسیار سختگیر است. اما، اگر مشخصات را داشته باشید، این شانس را دارید که در یکی از بهترین مدارس جهان تحصیل کنید. همان طور که بیان شد تحصیل در سوئیس رایگان نیست اما دانشگاه های دولتی این کشور بسیار کم هزینه هستند؛ هرچند معمولا شهریه ای که از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایران اخذ می نمایند بیشتر است. در دانشگاه های دولتی سوئیس شهریه سالانه رشته ارتودنسی معمولا سالانه بین 3000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد. اما در دانشگاه های خصوصی سوئیس برای تحصیل رشته ارتودنسی بعضا باید تا سالی 30000$ (دلار آمریکا) نیز پرداخت نمود.

در ضمن هزینه زندگی در سوئیس نیز نکته مهم دیگری است که برای دانشجویان بین 1900$ تا 2400$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. توجه شود که کار دانشجویی اگرچه در سوئیس امکان پذیر است اما تا سقف 15 ساعت در هفته مجاز است و تنها بخشی از هزینه زندگی در سوئیس را به این ترتیب می توان پوشش داد. به علاوه دانشجویان رشته ارتودنسی در سوئیس به دلیل دشواری دروس خود معمولا فرصتی برای مشغول شدن به کار دانشجویی در سوئیس ندارند. یادگیری نحوه یافتن کار در سوئیس هم آسان و هم دشوار است. از یک سو، بازار کار سوئیس به راحتی از خارجی ها، به ویژه در پست های مدیریتی ارشد استقبال می کند؛ با این حال، رقابت برای موقعیت ها سخت است.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در سوئیس

تحصیل رشته ارتودنسی در سوئیس

تحصیل رشته ارتودنسی در سوئیس مستلزم قبولی در آزمون ورودی می باشد یعنی دانشجویان باید اول یکسال در دوره های پیش دانشگاهی این کشور شرکت نمایند. ممکن است ورود به بسیاری از دانشگاه‌های سوئیس نسبتاً آسان باشد، اما اغلب ماندن آسان نیست. یکی از سخت ترین چیزهایی که در طول تحصیل با آن مواجه خواهید شد، امتحانات است و حجم کاری زیادی وجود دارد که باید در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

به طور کلی، دانشجویان در سوئیس نسبت به اروپا به طور متوسط ​​از تحصیلات دانشگاهی رضایت بیشتری دارند؛ از آنجایی که دانشگاه های سوئیس در سراسر جهان بسیار مورد توجه هستند، دانشجویان مطمئن هستند که فرصت تحصیل در سوئیس نقش مهمی در آینده شغلی آنها خواهد داشت. با چندین دانشگاه برتر در سال 2022، سیستم آموزش عالی سوئیس به دانشجویان این فرصت را می دهد که تحصیلات و مشاغل آینده خود را بیشتر کنند! به علاوه، سوئیس به عنوان یک مروج مشارکت جهانی، انتخاب ایده آلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است. در این مقاله راجع به رشته ارتودنسی در سوئیس توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد. علاقمندان تحصیل در سوئیس، سوئد، هلند، کانادا، مجارستان و غیره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *