ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در عمان

رشته ارتودنسی در عمان

رشته ارتودنسی در عمان پرهزینه می باشد؛ در ضمن تمدید اقامت پس از تحصیل در کشورهای عربی از جمله عمان، به راحتی هم امکان پذیر نمی باشد. ویزای دانشجویی قبل از تحصیل در عمان ضروری است. پردازش ویزا حدود 10 روز طول می کشد. دانش آموزان باید شرایط زیر را ارائه دهند: مکان تایید شده در یک موسسه آموزشی معتبر در عمان. دانش آموزان مدرسه باید 15 سال یا بیشتر داشته باشند و رضایت سرپرست خود را داشته باشند. کار باید فقط در تعطیلات مدرسه انجام شود و محدود به مشاغل خاصی است. دانشجویان مسن ‌تر در مؤسسات آموزش عالی دولتی یا خصوصی می ‌توانند با کسب مجوز از مؤسسه خارج از زمان تحصیل یا در روزهای تعطیل کار کنند. برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی در عمان، متقاضیان باید از دریافت کنندگان گرنت پل و دارای استعداد و انگیزه علمی فوق العاده باشند.

جوایز پولی ممکن است تا 5000 دلار باشد. دومین در فهرست فرصت های دولتی برای افزایش دانش خود در مورد عمان، جوایز بورن است. عمان به طور گسترده ای به عنوان یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه و جهان شناخته شده است. این منطقه میزان جرم و جنایت پایینی دارد و شهروندانی مهربان دارد. عمان همچنین در رتبه ‌بندی اخیر بین ‌المللی در زمینه محیط‌ زیست و پایداری در سال 2021 رتبه ‌بندی برتر خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از این نظر در رتبه 21 جهان قرار گرفته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص مهاجرت به عمان توضیحاتی ارائه داده است:

  • درآمد ارتودنتیست ها در عمان چقدر است؟
  • شهریه دانشگاه های عمان برای رشته ارتودنسی چقدر است؟
  • ممتازترین دانشگاه های عمان برای تحصیل رشته ارتودنسی در سال 2022 کدام اند؟

درآمد ارتودنتیست ها در عمان

کار در عمان به عنوان ارتودنتیست مهیا است منتهی نه با مدرک دانشگاه های ایران. بلکه در صورتی که فرد از یکی از دانشگاه های عمان فارغ التحصیل شده باشد که امکان تحصیل رشته مزبور در آن ها نیز تنها با تسلط به زبان عربی وجود دارد. یافتن کار در عمان بسیار دشوار است، زمانی که قبلاً آنجا هستید. به جویندگان کار توصیه می شود که با شرکت های استخدام در کشور خود صحبت کنند یا مستقیماً از طریق وب سایت ها یا بخش های منابع انسانی به شرکت ها درخواست دهند؛ به طور کلی، آژانس های استخدام در عمان فعالیت نمی کنند. خصوصا در مورد رشته ارتودنسی که با مدرک ایران امکان کاریابی در عمان را به هیچ وجه ندارد.

اگرچه تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی در عمان بسیار دشوار می باشد، فارغ التحصیلان رشته ارتودنسی برای این موضوع دشواری نخواهند داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ارتودنتیست ها در عمان نیز طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در عمان

تحصیل رشته ارتودنسی در عمان

تحصیل در عمان پرهزینه است و این کشور دانشگاه های خیلی شاخصی هم ندارد و بهترین دانشگاه های عمان برای تحصیل رشته ارتودنسی طی سال تحصیلی 2023-2022 عبارت هستند از:

  • National University of Science and Technology
  • Sohar University
  • Sultan Qaboos University
  • University of Nizwa
  • Oman Medical College

کالج پزشکی عمان دومین کالج پزشکی در سلطنت عمان است و در مسقط و صحار در منطقه باتینه شمالی واقع شده است که پردیس ارتودنسی آن در بوشر واقع شده است. سال اول به عنوان دوره پایه تدریس می شود و سال دوم و سوم قبل از سال های دانشکده پزشکی پردیس صحار تکمیل می شود. همچنینکالج پزشکی و علوم بهداشتی که قبلاً به عنوان کالج پزشکی عمان شناخته می شد، در سال 2001 تأسیس شد که اولین و تنها ارائه دهنده آموزش ارتودنسی خصوصی در کشور است؛ یک برنامه 6 ساله دکترای پزشکی (MD) را با مشارکت دانشگاهی با دانشگاه ویرجینیای غربی (ایالات متحده آمریکا) ارائه می دهد.

تحصیل رشته ارتودنسی در عمان

کار ارتودنتیست ها در عمان

کارفرمایان باید برای هر کارمند خارجی 21 ساله یا بالاتر برای ورود به عمان ویزای استخدامی دریافت کنند. این ویزای استاندارد برای کارفرمایان برای حمایت از یک تبعه خارجی برای کار در عمان است؛ استخدام مستلزم تایید اداره کل امور کار است. این شامل ارتودنتیست ها نیز می شود که برای کار در کلینیک های عمان نیاز به داشتن مجوزهای لازم از اداره امور کار در عمان دارند. عمان در همان نظرسنجی بین‌المللی در مورد پارامتر “ایمنی و امنیت” رتبه نهم را در جهان کسب کرد و آن را به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان نه تنها برای مهاجرانی که به دنبال شغل در شورای همکاری خلیج فارس هستند، بلکه در سراسر جهان تبدیل کرد. در ضمن می توان با اطمینان در این مورد سخن گفت که مردم عمانی رفتار خوب، مودب، خوش برخورد و دوستانه ای دارند.

قوانین عمان آن را به یکی از امن ترین کشورها برای مهاجران نه تنها در شورای همکاری خلیج فارس، بلکه در سراسر جهان تبدیل کرد. خوشبختانه برای بیشتر مسافران، انگلیسی زبان دوم غیررسمی عمان است و اگر در یکی از شهرهای بزرگ اقامت داشته باشید یا حتی در بازارهای سنتی خارج از مسقط بگردید، احتمالاً با بسیاری از مردم محلی انگلیسی زبان مواجه خواهید شد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در عمان، تحصیل در عمان و هزینه های آن توضیحاتی ارائه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *