ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در هنگ کنگ

رشته ارتودنسی در هنگ کنگ

رشته ارتودنسی در هنگ کنگ بین چینی ها بسیار طرفدار دارد البته برای کسانی که تمکن مالی خوبی دارند مورد توجه قرار می گیرد. چون دانشگاه های هنگ کنگ آن هم برای رشته ای مثل ارتودنسی بسیار گران قیمت هستند. بالاترین رتبه دانشگاه آسیایی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS دانشگاه هنگ کنگ (با رتبه 23) و هم دانشگاه شماره یک در رتبه بندی دانشگاه QS در سال 2022 آسیا (دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ)، برای هنگ کنگ است. بر اساس سیاست های مهاجرتی موجود در هنگ کنگ، به طور کلی، همه دانشجویان غیر بومی موظفند قبل از ورود، ویزای دانشجویی/ مجوز ورود دریافت کنند؛ پذیرش در HKU بسیار رقابتی است. در سال 2021، دانشگاه حدود 40000 درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی دریافت کرد که بیش از 16000 مورد آن از خارج از سیستم مدارس هنگ کنگ بود.

برای متقاضیان سرزمین اصلی چین، نرخ ثبت نام به ازای هر 21 درخواست، 1 دانش آموز بود؛ در حالی که همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در HKSAR به مجوز ورود یا ویزا نیاز دارند، استثناهایی وجود دارد: ساکنان چینی سرزمین اصلی چین و تایوان که برای تحصیل در هنگ کنگ به جای ویزای دانشجویی به مجوز ورود نیاز دارند. به استثنای دوره های زبان و ادبیات چینی، دوره های HKU به زبان انگلیسی تدریس می شود و یک برنامه درسی کامل از دوره های HKU به زبان انگلیسی در هنر، علوم انسانی، تجارت، مهندسی، علوم و علوم اجتماعی تدریس می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در هنگ کنگ چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ کدام اند؟
  • کار پس از فارغ التحصیلی در هنگ کنگ چگونه است؟

کار با رشته ارتودنسی در هنگ کنگ

هنگ کنگ یک منطقه اداری ویژه چین است و “بخش جدا نشدنی” این کشور است؛ هنگ کنگ به دلیل موقعیت خاص خود می تواند از خودمختاری بالایی برخوردار باشد و از قدرت اجرایی، مقننه و مستقل قضایی برخوردار باشد. شما مجاز هستید تا 12 ماه پس از فارغ التحصیلی در هنگ کنگ به دنبال کار باشید. اداره مهاجرت هنگ کنگ برای دانشجویان واجد شرایطی که پس از تایید ویزای دانشجویی/ اجازه ورود آنها را تضمین می کند، یک نامه بدون اعتراض-NOL صادر می کند. برای جذب و حفظ استعدادها برای تقویت رقابت پذیری و توسعه بلندمدت هنگ کنگ، آنها سیاستی برای دانشجویان بین المللی دارند که به مدت 12 ماه پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند بدون هیچ گونه محدودیتی برای جستجوی کار در هنگ کنگ تا بدین ترتیب ویزاشان را تمدید نمایند.

فارغ التحصیلان غیر محلی که مدرک کارشناسی یا بالاتر را در یک برنامه تمام وقت معتبر محلی در هنگ کنگ به دست آورده اند، می توانند برای اقامت/ بازگشت به مدت 12 ماه در هنگ کنگ بدون سایر شرایط اقامت درخواست دهند. به طور کلی، دانشجویان غیر محلی که در هنگ کنگ تحصیل می کنند، نباید هیچ شغلی، چه با حقوق و چه بدون حقوق، استخدام کنند. با این حال، محدودیت در مورد کارآموزی و اشتغال پاره وقت برای دانشجویان غیر بومی کاهش یافته است. نمودار ذیل درآمد ارتودنتیست ها در هنگ کنگ 2022 را نشان می دهد:

درآمد ارتودنتیست ها در هنگ کنگ

تحصیل ارتودنسی در هنگ کنگ

هنگ کنگ دیگر گران‌ترین شهر جهان برای زندگی نیست، بر اساس رده‌بندی که توسط The Economist Intelligence Unit (EIU) منتشر شد و رتبه اول را به تل آویو از دست داد، زیرا شهرها بالاترین نرخ تورم را در 5 سال گذشته داشتند. اگر مایل به تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ هستید، باید ویزای دانشجویی داشته باشید؛ شما باید فرم های ID995 A و B را تکمیل کنید. علاوه بر این فرم ها، چندین سند دیگر نیز وجود دارد که باید ارائه دهید. برای تحصیل در هنگ کنگ در رشته ارتودنسی، بهتر دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • University of Hong Kong
  • Chinese University of Hong Kong
  • The Hong Kong University of Science and Technology

تحصیل رشته ارتودنسی در هنگ کنگ

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در هنگ کنگ

افرادی که مدرک کارشناسی یا بالاتر را در یک برنامه محلی تمام وقت و محلی معتبر در هنگ کنگ به دست آورده اند، می توانند برای اقامت/ بازگشت و کار در هنگ کنگ تحت ترتیبات مهاجرت برای فارغ التحصیلان غیر محلی درخواست دهند. دریافت ویزای کار در هنگ کنگ برای شرکت ها بسیار دشوار است، زیرا این کشور معمولاً جای خالی را با متخصصان محلی پر می کند. با این حال، دانستن صلاحیت های مناسب و انجام تحقیقات مناسب به شما کمک می کند نشان دهید که کارکنان شما برای این کار واجد شرایط هستند.

شما باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید. به طور معمول داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته مربوطه ترجیح داده می شود. با این حال، در غیاب چنین مدرکی، شواهد مستند از صلاحیت های فنی خوب، توانایی های حرفه ای مرتبط، دستاوردها و تجربه ممکن است کافی باشد. در اینجا عوامل دیگری هم وجود دارد که هنگ کنگ را به مقصد تحصیل عالی برای دانشجویان خارجی تبدیل می کند؛ مثلا مرکز آموزشی تاسیس شده – هنگ کنگ 2022 در رتبه بندی QS برای بهترین شهرهای دانشجویی در رتبه دوازدهم قرار دارد و 4 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر آسیا و 5 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته ارتودنسی در هنگ کنگ ارائه شده است.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *