ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در هند

رشته ارتودنسی در هند

رشته ارتودنسی در هند به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است و این کشور دانشگاه های ارزان قیمتی برای علاقه مندان به ارتودنسی دارد. حتی برخی از بسته های بورس تحصیلی بسته به نوع بورسیه تحصیلی که ممکن است واجد شرایط استفاده در این کشور باشید، امکان تحصیل کاملا رایگان در هند را برای شما فراهم می کند. هند که به عنوان مقرون به صرفه ترین مکان برای زندگی در جهان رتبه بندی شده است، از نظر استراتژیک به عنوان یکی از کشورهای ایده آل برای دانشجویان بین المللی برای دریافت مدرک از آن موقعیت دارد.

دانش‌آموزان به دلیل تاریخ غنی و ویژگی‌های متمایز آن، از فرهنگ پر جنب و جوش گرفته تا غذاهای گسترده و فقط شیوه زندگی عمومی، چیزهای بیشتری برای تحصیل در هند دارند. هر سال بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی چمدان‌های خود را بسته ‌اند و برای تحصیل به هند نقل مکان کرده‌اند و آنچه را که این کشور ارائه می‌دهد تجربه می‌کنند.

جدا از مناظر فوق العاده، شما همچنین این شانس را خواهید داشت که از فستیوال های مختلف، تجربه های غذاخوری عالی و مکان های گردشگری بی شمار لذت ببرید. تنوع و تاریخچه هند طیف گسترده ای از گزینه ها را برای هر دانش آموزی ارائه می دهد و سیستم آموزشی هند به اندازه خود کشور گسترده و متنوع است. در حالی که زندگی در هند می تواند برای دانشجویان بین المللی چالش برانگیز باشد، تجربه ای مقرون به صرفه و ارزشمند است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به هند به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • سطح درآمد اتودنتیست ها در هند سال 2024 چقدر است؟
  • ممتازترین دانشگاه های هند برای تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟
  • کار پس از تحصیل در هند چگونه است؟

کار با رشته ارتودنسی در هند

به دست آوردن شغل بلافاصله پس از فارغ التحصیلی کار آسانی نیست مگر اینکه در محوطه دانشگاه استخدام شوید. اگر روند کاریابی سازماندهی نشده باشد، ممکن است ناامید شود، به خصوص اگر به دنبال مشاغل پردرآمد برای تازه کارها هستید. برای کیفیت آموزش، این یک معامله بسیار خوب است، به خصوص وقتی در نظر بگیریم که میانگین هزینه زندگی در کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است؛ به طور متوسط، یک دانشجوی بین المللی می تواند انتظار داشته باشد که حدود 250$ (دلار آمریکا) در هر ترم برای اجاره و قبوض آب و برق خود هزینه کند. زبان انگلیسی به طور گسترده در هند صحبت می شود و این زبان در کنار هندی یکی از زبان های رسمی کشور محسوب می شود.

بنابراین، اگر دانشجویان بین المللی قصد تحصیل در هند را دارند، نیازی به یادگیری زبان دیگری نخواهند داشت. با این حال، یادگیری برخی از عبارات رایج هندی ضرری ندارد، به خصوص که در طول زندگی روزمره خود در هند باید با مردم محلی در ارتباط باشید. هم برای کار در هند به عنوان ارتودنتیست و هم برای تحصیل این رشته تسلط به زبان هندی لازم نیست. چرا که زبان دوم هند انگلیسی می باشد و یکی از مهم ترین مزایای این کشور نیز همین است.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است درآمد ارتودنتیست ها در هند طی سال 2024 بیان شده است:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در هند

تحصیل رشته ارتودنسی در هند

اعزام دانشجو به هند رایگان نیست اما با هزینه های کم نیز امکان پذیر می باشد. دانشگاه های هند شهریه های متفاوتی از دانشجویان این کشور و خارجی ها اخذ می نمایند که در رشته ارتودنسی معمولا با توجه به نوع دانشگاه سالی 4000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در هند نیز باید در نظر گرفته شود که ماهانه بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد و با کار دانشجویی تقریبا نیمی از آن قابل تامین است. البته امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در هند نیز وجود دارد حتی برای رشته دندانپزشکی.

بورسیه برای رشته ارتودنسی در هند

بورسیه برای رشته ارتودنسی در هند

برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی رشته ارتودنسی در هند عبارت هستند از:

  • General Cultural Scholarship Scheme (GCSS): این کمک هزینه تحصیلی با هدف ارائه فرصتی برای تحصیل در هند به شهروندان کشورهای خاص ارائه می شود؛ متقاضیان واجد شرایط ممکن است از مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در هر دانشگاه هند استفاده کنند، با این حال، برخی از مطالعات پزشکی مانند MBBS، BDS، یا D شامل نمی شوند.
  • Cultural Exchange Programme: ارائه شده توسط شورای هند برای روابط فرهنگی ICCR، برنامه تبادل فرهنگی به منظور تقویت و ارتقای روابط فرهنگی بین هند و سایر کشورها ایجاد شد؛ این به کشور اجازه می دهد تا تنوع و وحدت را در دانشگاه های خود ترویج کند.

از دیگر بورسیه های تحصیلی هند می توان به Indira Gandhi Institute of Development Research اشاره نمود. بورسیه تحقیقاتی توسعه موسسه ایندیرا گاندی توسط بانک رزرو هند به امید توسعه تحقیقات ارزشمند برای کمک به برخی مسائل توسعه ارائه می شود. این موسسه تحقیقاتی برای دانشجویان واجد شرایطی که مایل به تحصیل رایگان در هند هستند عالی است، با این حال، فقط برای تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد باز است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در هند توضیحاتی ارائه گردید. همه متقاضیان باید قادر به درک و مکالمه روان به زبان انگلیسی باشند؛ این فقط برای متقاضیان از کشورهای منتخب آسیایی مانند افغانستان، بوتان، کامبوج، اندونزی، مالدیو، میانمار، فیلیپین، تایلند و ویتنام باز است.

سوالات متداول در خصوص رشته ارتودنسی در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ارتودنسی در هند پاسخ دهیم، برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در هند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در هند 4سال است اما اگر دانشجویان در بیمارستان ها به عنوان بخشی از دوره کارآموزی خود آموزش ببینند می تواند تا 5 سال افزایش یابد.
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در هند چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در هند به نسبت اغلب کشورهای آسیایی مدرن بسیار مقرون به صرفه تر است، و به طور معمول بین 2900INR تا 4100INR (روپیه هند) در ماه متغیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *