ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در استرالیا

رشته اقتصاد در استرالیا

رشته اقتصاد در استرالیا مزایای بسیاری برای متقاضیان این امر به همراه خواهد داشت و میتواند علاقه مندان را در تصمیم خود مصر یا منصرف نماید. همانطور که استحضار دارید زیرگروه های مرتبط با علوم انسانی از دیرباز طرفداران مختص خود را داشته و در بسیاری از موارد نیز خاستگاه انسان های تاثیرگذار بر جامعه بوده است. در همین راستا مطالعه مبانی اقتصاد و زیرشاخه های آن می تواند افراد حاضر در جامعه را از روند و چگونگی پیشروی اوضاع اقتصادی آگاه نموده و همچنین این اشخاص قادر خواهند بود با استنباط فردی از شرایط موجود پیش بینی های سودمندی را در این حیطه برای خود رقم زنند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است پیرامون نکاتی چند در باب چگونگی تحصیل رشته اقتصاد در کشور استرالیا بحث خواهیم نمود.

  • معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در کشور استرالیا کدامند؟
  • موقعیت های شغلی دانشجویان رشته اقتصاد در آینده از چه قرار است؟
  • انواع دوره ها و دروس ارائه شده به محصلین حاضر در این شاخه کدامند؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در کشور وسیع استرالیا به چه شرحی است؟

معرفی رشته اقتصاد در استرالیا

اقتصاد در واقع عبارت است از نحوه توزیع منابع محدود میان اقشار مختلف جامعه؛ علم چگونگی عرضه ذخایر کمیاب در حقیقت امری است که مفهوم اقتصاد کلان در آن مستتر بوده و پر واضح است که در سطوح پایین تر جامعه، مواردی نظیر دانش مدیریت منابع مالی و رفاه خانواده ای متشکل از چند نفر در حوزه اقتصاد خرد جای دارد. کار و تجارت ستون های اصلی اقتصاد هستند و هر جامعه ای جهت دستیابی به پیشرفت و توسعه های آرمانی فارغ از آمار و ارقام منتشره، نیازمند دو اهرم نیروی کار و اقتصاددان هایی متبحر خواهد بود. کشور استرالیا نیز دارای اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی بوده و شاخص های آزادی اقتصادی و توسعه انسانی آن همواره در بین 10 کشور برتر جهان جای داشته است. همچنین استرالیا دارای منابع طبیعی و زیرزمینی بسیاری نیز می باشد که به توسعه زیرساخت های اقتصاد آن کمک شایانی کرده اند.

معرفی رشته اقتصاد در استرالیا

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در استرالیا

9% از جمعیت محصلین حاضر در خاک استرالیا را، دانشجویان بین المللی شامل می شوند که معادل با 869,700 نفر می باشد؛ با درنظر داشتن این امر و همچنین تعدد دانشگاه های ارائه دهنده دوره های اقتصاد می توان پیشبینی نمود علاقه مندان به این رشته مسیر دشواری جهت تحصیل در دانشگاه های واقع در شهرهای ملبورن، سیدنی و کانبرا نخواهند داشت. امکان تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های استرالیا با زبان انگلیسی به راحتی امکانپذیر بوده و وجود 37 دانشگاه دولتی در شهرهای گوناگون این کشور که تعدادی از آن ها چون Curtin University و Macquarie University انواع زیرگروه های اقتصاد چون مدیریت کسب و کار، اقتصاد کاربردی و بازرگانی بین المللی را ارائه می نمایند شرایط را تسهیل نموده است. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در استرالیا بر اساس بررسی های انجام گرفته در سال 2022 پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه کیفی در استرالیا
University of Melbourne1
Australian National University2
UNSW Sydney3
University of Queensland4
Monash University5
Queensland University of Technology6
University of Sydney7
University of South Australia8
University of Technology Sydney9
Griffith University10

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در استرالیا

دروسی چون اصول آمار، حسابداری مالی و کسب و کار و بازاریابی همواره جزء دوره های پایه ارائه شده در دانشکده های اقتصاد بوده اند اما نکته حائز اهمیت پیرامون تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر استرالیا چون College of Business and Economics بهره مندی از حق انتخاب در گرایشات گوناگون بازرگانی، سیستم های بین المللی، تاریخچه اقتصاد، Economic Policy و Agricultural Economic می باشد. اقتصاد مالیات، اقتصاد سلامت و اقتصاد محیط زیست از دیگر شاخه های ارائه شده در دانشگاه هایی چون باند هستند. شاید بتوان کیفیت بسیار بالای ارائه محتوا در این مراکز و موسسات آموزش عالی را علت ترقی اقتصاد استرالیا و کاهش نرخ تورم آن به 0.7% طی سال های اخیر دانست. در ادامه به مقایسه امتیاز جهانی اخذ شده برترین دانشگاه های ارائه دهنده کرسی های اقتصاد در استرالیا می پردازیم:

مقایسه امتیاز دانشگاه های ارائه دهنده اقتصاد در استرالیا

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در استرالیا

با توجه به احساس نیاز مبرم به تحلیل و ارزیابی آمار و ارقام رشته اقتصاد در سطح جامعه، افرادی که در شاخه های مرتبط با این حوزه تحصیل کرده اند می توانند همراه فعالیت با عناوینی چون کارشناس گمرک، متصدی بانک، کارشناس امور مالیاتی، بیمه، تحقیقات بازار و همچنین مدیر فروش یا بازاریابی به درآمد مطلوبی دست یابند. همچنین افرادی که به مدارج بالا دست یابند قادر به تدریس دوره های اقتصاد در دانشگاه خواهند بود. از وظایف شاغلین حوزه های نام برده می توان به تحلیل متغیرهای اقتصادی و برقرای ارتباط میان تغییرات سیاسی و هزینه های اعمال شده اشاره کرد. همچنین پیشبینی تغییرات در فضای بازارهای بورس و سرمایه و ارائه توصیه های استراتژی های کارساز نیز در زمره فعالیت های این افراد قرار می گیرد.

جزئیات تحصیل رشته اقتصاد در استرالیا

اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای شهروندان و اتباع این کشور بسیار ناچیز می باشد، شهریه های اخذ شده از مهاجرین خارجی ارقام بالاتری را به دست داده و علاقه مندان جهت تحصیل در رشته اقتصاد ملزم به پرداخت سالیانه هزینه 17000$ الی 32000$ (دلار استرالیا) خواهند بود که به فراخور شاخه مربوطه و دانشگاه هدف متفاوت می باشد. در ادامه اما با توجه به نرخ بیکاری 5.2% استرالیا در سال 2022 می توان اظهار داشت فارغ التحصیلان شرایط دشواری جهت دستیابی به موقعیت های ایده آل شغلی پیش روی نخواهند داشت.

در پایان باید خاطرنشان کرد انواع بورسیه های اعطا شده به دانشجویان خارجی نظیر بورسیه 200000$ (دلاری) تحصیل در مقطع دکتری برای رشته اقتصاد در کسب و کار هر روزه بر شمار متقاضیان تحصیل در این رشته می افزاید. شما عزیزان می توانید از طریق حاصل کردن تماس تلفنی با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر اخذ اطلاعات کامل تر در این زمینه، بهترین مشاوره ها را نیز دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *