ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در فرانسه

رشته اقتصاد در فرانسه

با توجه به تعدد دانشگاه های معتبر فرانسه و اهمیت شاخه های علوم اجتماعی در این کشور، تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه مورد توجه می باشد. فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی و سومین سرزمین پهناور قاره سبز می باشد؛ همه ساله بیش از 90 میلیون گردشگر از اقصی نقاط جهان جهت بازدید از زیبایی ها و جاذبه های این کشور به اخذ ویزای توریستی آن مبادرت می ورزند و این درحالی است که ویزای تحصیلی فرانسه نیز با توجه به شرایط ایده آل نظام آموزشی، دارای طرفداران بسیاری می باشد. در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی جامع و کاملی از چگونگی تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه و مزایا و معایب آن همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در کشور فرانسه کدامند؟
  • با توجه به بحران های اخیر فرانسه، اقتصاددان های این کشور دارای چه نقشی در بهبود وضع موجود خواهند بود؟
  • گرایشات و زیرشاخه های رشته اقتصاد در فرانسه به چه شرحی است؟
  • موقعیت های کاری مرتبط با رشته اقتصاد در کشور فرانسه کدامند؟
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد دانشگاه های ممتاز فرانسه چه میزان بوده و آیا درآمد حاصل از فعالیت در این حوزه، رفاه اجتماعی موردنظر را برای اشخاص به ارمغان خواهد آورد؟

معرفی رشته اقتصاد در فرانسه

همچون سایر زیرشاخه های علوم اجتماعی، دروس رشته اقتصاد نیز دارای پیوند ناگسستنی با محتوای دیگر علوم مرتبط با این رده بوده و دانشجویان علاقه مند به تحصیل در آن، در ابتدای امر با مفاهیمی چون جامعه شناسی، تکنولوژی، روان شناسی و علوم سیاسی آشنا خواهند شد. اقتصاد در واقع ریشه در یونان باستان داشته و در یونان از این علم با عنوان تنظیم خانواده یاد شده است؛ همانطور که اطلاع دارید اقتصاد خرد و کلان شاخه های اصلی این علم را شامل می شوند و مبانی تدریس شده در نظام آموزشی تمامی کشورهای اروپایی بر پایه اقتصاد کلان خواهد بود؛ فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگرچه در برخی کرسی های اقتصاد مفاهیمی پیرامون تنظیم خانوار و هزینه های جاری ذکر می شود، می توان اظهار داشت که درمجموع پایه های آن بر اقتصاد کلان و نرخ های ارزیابی آن استوار است.

ارزیابی بخش های تشکیل دهنده تولید ناخالص داخلی در فرانسه

فرانسه در جنوب غربی اروپا واقع شده و نظام آموزشی باکیفیت آن توجه بسیاری از افراد را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کرده است؛ همسایگی و ارتباط با سرزمین های مدرن و قدرتمندی نظیر آلمان، سوئیس، بلژیک و ایتالیا تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد این کشور داشته و اگرچه با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی مطلوب، دارای درآمد بسیاری از صنعت گردشگری می باشد، خدمات و کشاورزی نیز دارای نقش پررنگی در افزایش نرخ تولید ناخالص داخلی آن هستند. فرانسه از نظر کارشناسان ششمین اقتصاد برتر دنیا لقب گرفته و میزان تولید ناخالص داخلی آن 19% کل GDP اروپا را شامل می شود. در سرزمینی با سیاست های چنین، پر واضح است که جهت حفظ ثبات و پایداری در این حوزه علاوه بر نیاز به نیروی کار، نیاز به اقتصاددان های متخصص و متبحر نیز ملموس می باشد.

پیرامون شرایط اقتصادی کشور فرانسه

از مزایای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه می توان به اعتبار دانشگاه های آن اشاره نمود؛ همچنین به رغم اینکه برحسب گمان بسیاری از افراد هزینه تحصیل در شهرهای بزرگ فرانسه، بالاتر از بسیاری از کشورهای اروپایی مشابه می باشد، باید اظهار داشت بورسیه های تحصیلی ارائه شده از سوی موسسات خصوصی و دولت در کنار امکان کار موازی با تحصیل برای دانشجویان، این موضوع را تسهیل کرده است. در میان سرزمین های اروپایی، انگلستان دارای بهترین موقعیت شغلی در زمینه آموزش امور و مسائل مالی و مرتبط با اقتصاد می باشد و پس از آن کشور فرانسه است که با بیش از 190000 کارمند در امور مالی و بانک ها، در مسیر توسعه این امر گام بر می دارد. از مزایای گزینش رشته اقتصاد در بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل می توان به هزینه های کمتر آن در مقایسه با لندن و خدمات بهداشتی درمانی برتر اشاره کرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در فرانسه

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در فرانسه

اوضاع اقتصادی کشور فرانسه طی سال های اخیر سامانه یافته و برای نمونه نرخ بیکاری آن از 11% به کمتر از 7.3% در سال 2020 کاهش یافته است؛ دولت فرانسه این پیشرفت را مرهون راهکارهای ارائه شده از سوی اقتصاد دانان بوده و در مسیر رشد این علم، همه ساله بر دوره های اقتصاد ارائه شده از سوی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها افزوده می گردد. از برترین مراکز بین المللی آموزش اقتصاد و زیرشاخه هایی چون MBA، مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد بین المللی در فرانسه می توان به INSEAD Business School، Paris School of Economics، Universite Toulouse 1 Capitole و IPAG Business School اشاره کرد. همچنین در ادامه به بررسی برترین دوره های ارائه شده اقتصاد سال 2021 در این سرزمین پرداخته ایم:

عنوان دورهشهری که مرکز در آن واقع شده
Dual Degree with the National University of SingaporeLe Havre
International Economics and ManagementCréteil
Philosophy, Politics, and EconomicsParis
Dual Degree with the University of SydneyLe Havre

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در فرانسه

دانشجویان رشته اقتصاد در فرانسه به فراخور مهارت هایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کسب کرده اند در موقعیت های شغلی با طیف گسترده ای از میزان درآمد سالیانه قرار خواهند گرفت اما طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 میانگین حقوق این قشر در شهرهای اصلی فرانسه 53364€ (یورو) عنوان شده است که در مقایسه با شمار زیادی از کشورهای اروپایی رقم بالاتری به حساب می آید. از موقعیت های کاری پیش روی کارشناسان این رشته در فرانسه می توان به تحلیلگر مالی، مدیر بازاریابی، کارشناسی خرید و متصدی بانک اشاره نمود. در پایان شما عزیزان قادر هستید در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون موضوع مهاجرت به فرانسه با همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری ارتباط حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *