ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در چک

رشته اقتصاد در چک

تحصیل در کشورهای اروپایی همواره از گزینه های محبوب بوده است و ارائه کمک هزینه های تحصیلی متنوع، تحصیل در این قاره را پر طرفدار تر کرده است. رشته اقتصاد در چک از رشته های پر اهمیت بوده که متقاضیان مهاجرت تحصیلی میتوانند با اخذ پذیرش در این رشته، موفق به اخذ ویزای تحصیلی چک شوند. تحصیل در این کشور با هزینه پایین امکان پذیر است و در صورتی که متقاضیان تحصیل به زبان رسمی این کشور، زبان چکی را انتخاب نمایند، تحصیل آنان رایگان خواهد بود. هم چنین دولت این کشور، تدابیری برای پوشش هزینه های تحصیل و ارائه کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان مستعد در تظر گرفته است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، توضیحاتی پیرامون مهاجرت تحصیلی به چک با تحصیل در رشته اقتصاد را ارائه داده ایم.

معرفی شرایط اقتصادی چک

چک یکی از کشورهای اروپایی بوده که پایتخت آن شهر پراگ می باشد. اقتصاد این کشور در حال گسترش و عبور از دوران اقتصاد کمونیستی به سوی بازار آزاد و خصوصی سازی صنعت است. اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی، دامپروری و کارخانجاتی از جمله تولید کریستا و اتومبیل سازی بوده و صنعت توریسم هم کمک شایانی به پیشرفت آن کرده است. اقتصاد دانان با بررسی وضعیت اقتصادی یک کشور و یا در مقیاسی کوچک تر، یک کسب و کار، به ارائه راهکارهایی برای بهبود آن پرداخته و داده های موجود را توسط نمودارهای آماری گوناگون آنالیز می نمایند. در حال حاضر رشته اقتصاد یکی از مهم ترین رشته های تدریس شده در دانشگاه ها محسوب می شود و دانشجویان می توانند در گرایشات و مقاطع گوناگون، به تحصیل در این حوزه بپردازند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در چک

کشور چک برای متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد مقصد مناسبی محسوب می شود. رشته اقتصاد در این کشور در دانشگاه ها و موسسات آموزشی گوناگونی ارائه شده که مدرک ارائه شده از سوی آنان به فارغ التحصیلان از اعتبار خوبی برخوردار است. یکی از معروف ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در چک، دانشگاه Charles University in Prague می باشد که در رده بندی “بهترین دانشگاه های اقتصاد و تجارت” موفق به کسب رتبه 151 در جهان شده است. این دانشگاه هم چنین در رده بندی برترین دانشگاه های جهان، دارای رتبه 210 می باشد. از سایر دانشگاه های ارائه دهنده این رشته می توان به University of Economics ,Prague و University of New York in Prague اشاره کرد. هزینه تحصیل در چک حدودا $5000 (دلار آمریکا) در سال اعلام شده است. سایر موسسات و دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد عبارتند از:

  • Brno University of Technology
  • Center for Economic Research and Graduate Education-Economics Institute
  • (College of Economics and Management (VSEM
  • Czech University of Life Sciences Prague
  • Tomas Bata University in Zlín
  • Unicorn College in Prague
  • Mendel University in Brno

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در چک

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در چک

در حال حاضر رشته اقتصاد یکی از رشته های گسترده و رشد یافته محسوب می شود که گرایشات گوناگونی را در بر می گیرد. امکان مهاجرت تحصیلی به کشور چک از طریق اخذ پذیرش در تمامی گرایش های موجود، فراهم است. از گرایشات ارائه شده در مقطع لیسانس رشته اقتصاد می توان به اقتصاد، اقتصاد و صنعت، سیاست، فلسفه و اقتصاد (PPE)، اقتصاد و امور مالی، اقتصاد و مدیریت اشاره نمود که عموما دوره هایی 3 الی 4 ساله می باشند. متقاضیان هم چنین می توانند در مقطع کارشناسی ارشد، گرایشاتی یک ساله مانند سیاست، فلسفه و اقتصاد (PPE)، اقتصاد بین الملل و مطالعات سیاسی و گسترش اقتصاد بین الملل را انتخاب نمایند. از گرایشات مقطع دکتری می توان به روابط اقتصادی بین المللی، مدیریت و اقتصاد مدیریتی، مدیریت کمپانی و اقتصاد، اقتصاد و مدیریت و اقتصاد اشاره کرد. برنامه درسی کارشناسی اقتصاد و تجارت به شرح زیر است:

دروس ارائه شده در مقطع لیسانس رشته اقتصاد و تجارت
سال اولسال دومسال سوم
اقتصاد خرداقتصاد کلانمتدهای کمی 3اقتصاد عمومیاقتصاد رفتاریتاریخ اندیشه های اقتصادی
روابط اقتصادی بین المللمتدهای کمی 1 و 2رشد اقتصادی و موسساتتجارت بین المللاقتصاد و جامعه شناسیسیاست رقابت بین المللی
مدیریت سازمان ها و بازاریابیامور مالیاقتصاد کلان و سیاست های اقتصادیاقتصاد کارگریدینامیک های اقتصاد و تغییرات ساختاریطراحی سیستم مالیات

فرصت های کاری اقتصاددانان در چک

به دلیل وجود گرایشات فراوان رشته اقتصاد، موقعیت های کاری موجود برای فارغ التحصیلان این رشته نیز از تنوع بالایی برخوردار می باشد. این افراد می توانند به عنوان اقتصاد دان مشغول به کار شده و داده های آماری مربوط به کمپانی های گوناگون را توسط نمودارهای آماری تحلیل نمایند. برخی کمپانی ها از متخصصین این حوزه در جایگاه مشاوران اقتصادی نیز بهره می برند. هم چنین این افراد می توانند به عنوان دانشیار در دانشگاه ها و یا انستیتوهای گوناگون اشتغال یافته و با تحصیل تا مقطع دکتری اقتصاد و گرایش های گوناگون آن، تدریس را به عنوان شغل خود انتخاب نمایند. طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، میانگین درآمد سالیانه اقتصاد دانان در کشور چک در سال 2020 مبلغی برابر با 1045088CZK (کرونای چک) اعلام شده است که پیش بینی می شود تا سال 2025 به رقم 1232268CZK (کرونای چک) برسد.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در چک

پروسه تحصیل در رشته اقتصاد در چک

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در کشور چک باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نموده که این پروسه ملزم به ارائه مدارکی از جمله نامه اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی این کشور می باشد. برای اخذ پذیرش در کشور چک، مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی، مدارک زبان، انگیزه نامه و غیره باید ارائه گردد. از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی چک، می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت، عکس پاسپورتی و گواهی عدم سو پیشینه اشاره نمود. فارغ التحصیلان می توانند پس از دریافت مدرک خود، به اشتغال در چک پرداخته و موفق به تمدید اقامت خود و اخذ ویزای کاری این کشور گردند. جهت دریافت مشاوره از وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با ما در ارتباط باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *