ویزای تحصیلی

رشته ایمنی شناسی در کرواسی

رشته ایمنی شناسی در کرواسی

رشته ایمنی شناسی در کرواسی نسبت به کشورهایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، مجارستان، اتریش و غیره طرفداران کم تری دارد. با این حال تحصیل در کرواسی را در هر رشته ای از جمله ایمنی شناسی نمی توان انتخاب بدی دانست. کرواسی در مقایسه با سایر کشورها کشوری امن است؛ شهروندان خارجی که برای زندگی به کرواسی می آیند اغلب به امنیت به عنوان یکی از چیزهایی که در آن کشور ارزش بیشتری دارند اشاره می کنند. همچنین، کرواسی ثبات اقتصادی و سیاسی را ارائه میدهد که آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل میکند. کرواسی در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب برای دانشجویان تحصیل در خارج از کشور است و دانشگاه هایش از طریق دانشگاه های عالی خود آموزش با استانداردهای بالا ارائه میدهد.

در 2022 برخی از دانشکده‌های دانشگاه زاگرب برنامه‌های تحصیلی کامل را به زبان انگلیسی ارائه میدهند که هم برای دانشجویان داخلی و هم بین‌المللی باز است. سیستم آموزشی در کرواسی شامل مهدکودک ها و موسسات پیش دبستانی، برای کودکان از سن 6 ماهگی تا رفتن به مدرسه است؛ مدرسه ابتدایی 8 ساله که برای همه کودکان بین 6 تا 15 سال اجباری و رایگان است. حال این سوال مطرح میشود که در حال حاضر چه تعداد دانشجوی خارجی در دانشگاه های کرواسی ثبت نام می کنند؟ در پاسخ چنین باید گفت که کرواسی دارای جمعیت کمی دانشجویی بین المللی در حدود 1500 نفر است.

کرواسی از 1 ژوئیه 2013 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است و در سال 2003 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد و این تصمیم در سال بعد توسط شورای اروپا پذیرفته شد. پس انتخاب خوبی است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ میدهد:

  • هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کرواسی چقدر است؟
  • درآمد رشته ایمنی شناسی در کرواسی چقدر است؟

درآمد رشته ایمنی شناسی در کرواسی

کاریابی در کرواسی علاقمندان خاص خودش را دارد؛ منتهی چون اخذ پیشنهاد شغلی از کرواسی دشوار است، افراد معمولا رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند. امکان پیدا کردن کار در کرواسی بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد به این ترتیب فرد می تواند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کند. بعد از چند سال اقامت در کرواسی با پرداخت مالیات در نهایت امکان اخذ اقامت دائم و حتی پاسپورت کرواسی هم وجود دارد. پس از 5 سال اقامت دائم، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. در عرض 5 سال نباید مجموعاً 10 ماه یا حداکثر 6 ماه غیبت کنید و شما باید در کرواسی باشید تا زمانی که فرآیند در حال انجام است.

همانطور که مشاهده می شود مهم ترین بحث در خصوص رسیدن به اقامت دائم و تابعیت در کرواسی، کار در این کشور است؛ بعد از فارغ التحصیلی امکان کار در کرواسی وجود دارد؛ خصوصا برای رشته هایی مثل پزشکی و گرایش های مختلف آن. ایمنی شناسی چه به لحاظ تعداد موقعیت های شغلی چه سطح درآمد در بسیاری از کشورهای دنیا در جایگاه خوبی قرار دارد و کرواسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته ایمنی شناسی در کرواسی (ایمیونولوژیست ها) طی سال 2022 بیان می شود:

درآمد رشته ایمنی شناسی در کرواسی

کار ضمن تحصیل دانشجویان ایمنی شناسی در کرواسی

برای درخواست مجوز کار ضمن تحصیل در کرواسی به یک پیشنهاد کاری یا قرارداد نیاز دارید. هنگامی که شغلی دارید و می توانید آن را ثابت کنید، می توانید درخواست خود را شروع کنید؛ کارفرمای شما باید درخواست شما را به نزدیکترین ایستگاه پلیس اداری به محل اقامت شما در کرواسی ارسال کند. پس از دریافت مجوز کار، می توانید برای اقامت اقدام کنید، افتتاحیه های فعلی در کرواسی. همه دانشجویانی که در یک برنامه آموزش عالی برای تمام وقت در کرواسی ثبت نام کرده اند، واجد شرایط هستند که در حین تحصیل به دنبال کار پاره وقت با سود مالی باشند و دانشجویان بین المللی نیز تا زمانی که در یک برنامه دانشگاهی ثبت نام کرده باشند، مجاز به کار پاره وقت در کشور هستند.

کار در کرواسی ضمن تحصیل کمک می کند کاریابی بعد از فارغ التحصیلی نیز راحت تر باشد. در نتیجه فرد یک قدم به اخذ اقامت دائم و پاسپورت نزدیک تر می شود؛ در ضمن به این وسیله می تواند بخشی از هزینه زندگی در کرواسی را نیز تامین کند. مجوز اقامت موقت تحصیلی یا کاری در کرواسی یک سال اعتبار دارد و به راحتی قابل تمدید است. تا زمانی که به مدت 5 سال مجوز اقامت موقت نداشته باشید، نمی توانید اقامت دائم کرواسی را دریافت کنید؛ لازم به ذکر است باز هم، اتباع خارجی باید برای اقامت دائم با MUP درخواست دهند.

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته ایمنی شناسی در کرواسی

تحصیل در کرواسی رایگان نیست اما این کشور را یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی می توان قلمداد نمود. مقدار دقیق شهریه در کرواسی را نوع رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی مشخص می کند اما به طور کلی خود مدارس شهریه را تعیین می کنند نه دولت. هزینه های دانشجویان بین المللی از یک مدرسه به مدرسه دیگر به طور قابل توجهی متغیر است و برای اکثر برنامه های مقطع کارشناسی از جمله ایمنی شناسی، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که حدود 800€ تا 2500€ (یورو) هزینه کنند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است تا اطلاعاتی راجع به رشته ایمنی شناسی در کرواسی ارائه نماید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *