ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در استرالیا

رشته بازیگری در استرالیا

تحصیل رشته بازیگری در استرالیا مزایا و معایب گوناگونی دارد و نقاط مثبت آن موجب گشته تا بر شمار علاقه مندان ویزای تحصیلی آن افزوده گردد. بازیگری یکی از سه زیرشاخه اصلی هنرهای نمایشی بوده و پر واضح است که برخلاف گروه قابل توجهی از کرسی های ارائه شده در دانشگاه، علاوه بر دانش تئوری نیازمند استعداد و توانایی های ذاتی و هماهنگی بدنی نیز می باشد. پیرامون مزایای تحصیل در این رشته می توان اظهار داشت که به رغم وجود موانع بسیار، درصورت دستیابی به شهرت موقعیت مطلوب و پردرآمدی نصیب اشخاص خواهد گشت. در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است قصد داریم علاوه بر آشنایی شما عزیزان با جزئیات تحصیل در رشته بازیگری، به معرفی و بحث پیرامون مشهورترین مراکز آموزش آن در استرالیا بپردازیم.

  • معتبرترین دانشکده های بازیگری استرالیا در کدام شهرهای آن این سرزمین پهناور واقع شده اند؟
  • متوسط درآمد بازیگران در استرالیا چه مقدار بوده و در مقایسه با کشورهای اروپایی دارای چه جایگاهی می باشد؟
  • تحصیل در رشته بازیگری علاوه بر سوابق هنری و پرداخت هزینه های مربوطه نیازمند چه شاخصه هایی است؟
  • تاریخچه هنر و بازیگری در استرالیا به چه شرحی است؟
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا کدامند؟

تاریخچه رشته بازیگری در استرالیا

استرالیا سرزمینی پهناور با بیش از 50000 سال قدمت می باشد؛ پایتخت این کشور کانبرا بوده و امروزه می توان بومیان بسیاری را در حومه شهرهای استرالیا یافت که فرهنگ، هنر و آداب و رسوم باستانی این سرزمین را حفظ کرده اند. استقلال استرالیا به لحظ اقتصادی و سیاسی مربوط به سال 1901 میلادی می گردد که جدایی این کشور از بریتانیا به طور رسمی اعلام شد. تراکم جمعیت در استرالیا با توجه به گستردگی مثال زدنی آن پایین بوده و ایالت های نیوساوت ولز و ویکتوریا بیشترین میزان جمعیت را در خود جای داده اند. فرهنگ و هنر در تاریخ سه قرن اخیر استرالیا نقش پراهمیتی را ایفا کرده و خانه اپرای سیدنی، ارکستر سمفونی ها و نمایشنامه های مشهور این جغرافیا اغلب متعلق به این محدوده زمانی می باشند.

با اسکان اروپایی ها طی قرن 18 در استرالیا، تغییرات گسترده در هنر این کشور و علی الخصوص بازیگری و نمایش صورت گرفت؛ شهر ملبورن به پایتخت هنرهای نمایشی استرالیا تبدیل شده و در کنار توسعه ایستگاه های رادیویی، صنعت سینمای این کشور که اغلب بازتاب زندگی و فرهنگ مردمان این سرزمین بود، به عرصه بین المللی پای نهاد تا در انتهای قرن 20 بر رونق سینماهای این کشور افزوده گردد. همچنین متوسط درآمد حاصل از بازیگری نیز به فراخور اصلاحات صورت گرفته افزایش یافت اما همچنان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح پایین تری قرار دارد.

مقایسه میانگین درآمد بازیگران رده پایین در استرالیا و اروپا

تحصیل رشته بازیگری در استرالیا

کشور استرالیا دارای 38 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی می باشد که از این تعداد 5 مرکز منحصرا در حیطه هنر دانشجو می پذیرند. از برترین دانشگاه های هنر و بازیگری در استرالیا می توان به Victorian College Of The Arts اشاره کرد. باید خاطرنشان کرد اخذ پذیرش برای تحصیلات تکمیلی در دوره هایی تحت عنوان VET تنها برای متقاضیانی امکانپذیر است که دارای پیش زمینه کافی در حوزه مورد نظر باشند. عموما دانشجویان بازیگری در هر نیمسال 24 واحد را پشت سر می گذارند و اخذ مدرک کارشناسی آنان 3 الی 4 سال در مراکز دولتی و خصوصی استرالیا به طول خواهد انجامید. مهارت هایی از قبیل تفکر خلاقانه، توانایی حل مسئله، تسلط بر تاریخ هنر و توانایی برقراری ارتباط موثر از جمله پیش سازهای موردنیاز در مسیر موفقیت در حرفه بازیگری می باشند. در ادامه به معرفی برترین مراکز آموزش بازیگری در کشور استرالیا پرداخته ایم:

عنوان مرکزرتبه در استرالیا
National Institute of Dramatic Arts1
Queensland University of Technology2
Western Australia Academy of Performing Arts3
Victorian College of the Arts4

گرایشات و دروس رشته بازیگری در استرالیا

گرایشات و دروس رشته بازیگری در استرالیا

شهرهای Brisbane، Sydney و Adelaide در کنار Melbourne اصلی ترین مراکز تحصیل بازیگری در استرالیا به حساب می آیند و قرارگیری دانشگاه Griffith University، Helpmann Academy و Australian Film, Television and Radio School در این مناطق خود گواهی بر این مدعی است. هزینه تحصیل رشته بازیگری برای دانشجویان بین المللی در استرالیا سالانه 27000$ (دلار استرالیا) برآورد می گردد. هزینه زندگی ماهیانه این دانشجویان 1400$ (دلار استرالیا) پیش بینی شده و شایان ذکر است که زبان تحصیل نیز برای دانشجویان انگلیسی می باشد.

از گرایشات رشته بازیگری در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا می توان به Dramaturgy و Theatre processes اشاره کرد؛ دروس اصلی و مشترک زیرگروه های بازیگری شامل جامعه شناسی، تاریخ نمایش، هنرهای تجسمی، آشنایی با مبانی ارتباطات، دکور و صحنه آرایی و روش تدوین می باشد. از طرفی تحلیل نمایشنامه، تسلط بر زبان بدن، شیوه های اجرا، گریم و شخصیت شناسی در زمره دروس اصلی این رشته جای دارند.

اشتغال در حوزه بازیگری در استرالیا

نرخ بیکاری استرالیا 7% بوده و می توان اظهار داشت اگرچه میانگین دستمزد فعالین این حوزه در کشورهای اروپایی اندکی بالاتر از بازیگران در استرالیا می باشد، تعدد موقعیت های شغلی ایده آل برای فارغ التحصیلان رشته بازیگری در شهرهای استرالیا مزیتی عمده برای محصلین این رشته محسوب می گردد. همچنین طبق تحقیقات انجام گرفته در سال 2021 استرالیا در جایگاه 5 باکیفیت ترین سرزمین های جهان برای زندگی قرار گرفته است. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده بهترین و کارآمدترین مشاوره ها به شما عزیزان در این موضوع خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *