ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در اسپانیا

رشته بازیگری در اسپانیا

اسپانیا جزء مقاصد محبوب اروپایی مهاجرین طی دهه های اخیر بوده است. استانداردهای بالای زندگی در اسپانیا موجب گشته تا تحصیل در زیرشاخه های هنر چون رشته بازیگری در اسپانیا مخاطبان خاص خود را داشته باشد. همانطور که استحضار دارید بازیگری در حقیقت هنر جان بخشی به شخصیت ها بوده و دارای ارتباط تنگاتنگی با سایر هنرهای مفهومی چون فیلمنامه نویسی، مستندسازی، تصویربرداری و صداپیشگی می باشد. تحصیل در رشته بازیگری به منزله پذیرش معایبی چون غیر قابل پیشبینی بودن بازار کار و همچنین نواسانات متوسط درآمد حاصل از فعالیت در این حوزه بوده اما دارای مزایای بسیاری نیز می باشد. در ادامه این نگارش که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است پیرامون جزئیاتی چون گرایشات و دروس مرتبط با رشته بازیگری در اسپانیا با شما عزیزان سخن خواهیم گفت.

تاریخچه هنر در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا بوده و تاریخ شکل گیری جامعه امروز آن به اواخر قرن 15 میلادی باز می گردد. جمعیت اسپانیا در مقایسه با شمار زیادی از کشورهای اروپایی چون اتریش بیشتر بوده اگرچه این امر به منزله بالاتر بودن میزان تراکم جمعیت در این سرزمین نمی باشد. آداب و رسوم خاص مردم اسپانیا در کنار فرهنگ منحصر به فرد و زیبایی های طبیعی، این کشور را به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری میان اعضای پیمان شنگن بدل کرده است. تحصیل در اسپانیا را می توان با توجه به هزینه های معقول خوراک و پوشاک آن در مقایسه با سایر کشورهای دارای نظام مشابه آموزشی اروپا مقرون به صرفه دانست و متوسط هزینه ماهیانه 750€ (یورو) زندگی دانشجویی در شهر بارسلونا خود گویای این امر است.

علی رغم شمار بسیار هنرمندان پرآوازه اسپانیایی چون سروانتس و کالدرون که در جهت اعتلای فرهنگ و هنر این کشور گام برداشتند، وسعت رنسانس شکل گرفته در زمینه هنرهای نمایشی اسپانیا هرگز در حد و اندازه همسایگانی چون ایتالیا نبوده است. با این وجود توسعه زیرساخت های صنعت سینما در این کشور طی سال های اخیر منتج به گسترش مرزهای علاقه مندی به بازیگری در تئاتر و سینما شده است.

تحصیل رشته بازیگری در اسپانیا

بازیگری از جمله رشته هایی است که افراد زیادی سودای دستیابی به مدارج بالای آن را دارند و در کشور اسپانیا نیز علاوه بر مدارس و دانشگاه هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند، مراکز و موسسات خصوصی پرشماری نیز به برگزاری دوره های مهارت آموزی می پردازند. تناسب بدنی، استقامت و انرژی از پیش نیازهای موردنیاز ورود به این رشته هستند و از اصلی ترین مراکز ارائه دهنده دروس بازیگری در اسپانیا نیز می توان به ESDi, Design Higher Education School اشاره کرد. شایان ذکر است که اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی رشته های دانشگاهی اسپانیا فراهم گشته است، همچنان تسلط بر زبان اسپانیایی از الزامات اولیه حضور در دوره های بازیگری می باشد. در ادامه برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری و سایر هنرهای نمایشی در اسپانیا را معرفی نموده ایم:

  • Rey Juan Carlos University
  • Universitat de Barcelona
  • Escuela Montalbán

تحصیل رشته بازیگری در اسپانیا

گرایشات و دروس رشته بازیگری در اسپانیا

اسپانیا دارای بیش از 80 دانشگاه است که 5 مورد آن در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند؛ شهرهای بارسلونا، مادرید و پامپلونا اصلی ترین مراکز تحصیل در هنرهای نمایشی هستند و متوسط شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر برای مقطع کارشناسی نیز 2700€ (یورو) برای یک سال می باشد. بازیگری یکی از زیرگروه های هنر و ادبیات نمایشی بوده و اغلب دستیابی به فرصت تحصیل در دانشکده های بازیگری معتبر اسپانیا محدود به افرادی می گردد که دارای سابقه فعالیت پیرامون این حوزه در کشور مبدأ خود بوده باشند. تئاتر، موسیقی و رقص سه زیرمجموعه هنرهای نمایشی در اسپانیا هستند و دانشجویان مقطع کارشناسی این رشته ها عموما ملزم به سپری نمودن حدودا 180 واحد درسی می باشند. از گرایشات اصلی بازیگری در اسپانیا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • Forms of media staging
  • Narrativity
  • Performance analysis
  • Film theory

اغلب دانشکده های هنر در حوزه های گوناگون چون موسیقی، معماری و خوانندگی علاوه بر آزمون تئوری، از متقاضیان سنجشی عملی نیز در راستای تایید صلاحیت آنان به عمل می آورند؛ مراکز بازیگری در اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شایان ذکر است که آگاهی بر بدن، بیان صریح و شیوا و بداهه گویی ارکان اصلی این آزمون را تشکیل می دهند. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های هنر کشور اسپانیا به فراخور شهر پرداخته ایم:

نام دانشگاهشهری که در آن واقع شده
University of La LagunaTenerife
COMPLUTENCE UNIVERSITY OF MAFRIDMadrid
Universitat de BarcelonaBarcelona
AUTONOMOUS UNIVERSITY OF MADRIDMadrid

کار رشته بازیگری در اسپانیا

طبق تحقیقات صورت گرفته، متوسط دستمزد سالیانه بازیگران در سرزمین اسپانیا 44358€ (یورو) برآورد شده است که معادل با 21€ (یورو) به ازای هر ساعت می باشد؛ قابل پیش بینی است که توسعه سینمای این کشور در سطح بین المللی طی سال های اخیر و همچنین افزایش شمار موسسات ارائه دهنده دروس بازیگری نویدبخش افزایش میانگین حقوق این قشر خواهد بود. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که افزایش نرخ بیکاری اسپانیا در ابتدای سال 2021 به 15.3% بسیاری از مشاغل مربوطه چون بازیگری تئاتر را در منحط ترین فرم خود قرار داده که می توان اظهار داشت سایر مشاغل نیز دچار بحران مشابهی گشته اند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *