ویزای تحصیلی

رشته باستان شناسی در اندونزی

رشته باستان شناسی در اندونزی

رشته باستان شناسی در اندونزی از جمله رشته های تحصیلی است که در محدودیت های بسیار زیادی در دانشگاه های انگشت شمار ارائه می شود. اندونزی یکی از کشورهای جهان است که دانشگاه های بسیاری برای تحصیل در اختیار دارد اما در برخی از رشته های خاص، فرصت پیدا کردن تحصیل در این کشور بسیار دشوار است و رشته باستان شناسی یکی از همین رشته های تحصیلی است. متقاضیانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید در نظر داشته باشند که در یک فرایند کاملا رقابتی شرکت خواهند کرد چرا که متقاضیان ورود به این رشته به نسبت افرادی که می توانند صندلی آموزشی دانشگاه های این کشور را به دست آورند بیشتر است. در چنین شرایطی می توان گفت که شرایط سخت دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، از اهمیت تحصیل در این رشته در کشور اندونزی کاسته است.

باستان شناسان امروزه نقش بسیار پررنگ تری را در بازارهای کار جهانی به دست آورده اند و به همین دلیل است که در کشورهای پیشرفته جهان تلاش می شود تا این رشته در دانشگاه های مختلف ارائه شده و از طرف دیگر، فرصت های شغلی مناسبی برای این افراد در بازارهای کار جهانی طراحی شود. اندونزی اما همچنان با چالش های بسیاری روبرو است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که رشته ای مانند باستان شناسی در این کشور با سرعت بسیاری رشد کند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل در رشته باستان شناسی در اندونزی خواهند پرداخت.

  • آیا اندونزی مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟
  • متوسط هزینه های تحصیل در این کشور برای تحصیل در رشته باستان شناسی چقدر است؟
  • شرایط اقامت متقاضیان پس از تحصیل چیست؟
  • متوسط درآمد یک باستان شناس در کشور اندونری چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای آسیای شرقی با تاریخچه تمدن بسیار قدیمی است و به همین دلیل است که باستان شناسی در این کشور می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. با این حال اندونزی که در مسیر پیشرفت از سایر کشورهای شرقی آسیا عقب مانده است، برای رسیدن به قله های موفقیت به بسیاری از رشته های گروه ریاضی، پزشکی، مهندسی و غیره توجه بیشتری نشان می دهد و رشته هایی مانند باستان شناسی همچنان نقش کمرنگ تری در این کشور دارند.

دانشجویانی که اندونزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، دانشگاه های بسیاری را پیش رو خود خواهند داشت اما در رشته باستان شناسی شرایط بسیار متفاوت است تا جایی که دانشگاه محمدیه در شهر مترو، تنها دانشگاه این کشور است که امکان تحصیل در کشور اندونزی را به دانشجویان خارجی در رشته باستان شناسی می دهد. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه نیز ممکن است.

شرایط تحصیل رشته باستان شناسی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اندونزی

یکی از موضوعاتی که در رابطه با اندونزی باید به آن اشاره شود، هزینه های نسبتا زیادی است که دانشجویان به صورت سالیانه باید به عنوان هزینه زندگی و تحصیل در این کشور پرداخت کنند. معمولا اندونزی کشوری کم هزینه برای تحصیل و زندگی نیست و این مسئله می تواند از ارزش نسبی تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی بکاهد.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته باستان شناسی در این کشور باید بودجه ای در حدود 3200$ (دلار) در سال را در اختیار داشته باشند و این مبلغ در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز هزینه ای مناسب برای تحصیل به حساب می آید. دانشجویان همچنین باید به هزینه های احتمالی زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند که به طور متوسط در حدود 700$ تا 900$ (دلار) در ماه است.

به طور کلی می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در اندونزی، هزینه های مرتبط با تحصیل در رشته باستان شناسی در کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، پرتغال و غیره را پرداخت می کنند و این در حالی است که تفاوت میان کشورها بسیار زیاد است.

متوسط درآمد یک باستان شناس در اندونزی

شهروندان خارجی که برای تحصیل به اندونزی مهاجرت می کنند، به این فرصت دسترسی خواهند داشت که با دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور به کار مشغول شده و شرایطی مناسب را برای خود ایجاد کنند. شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی به گونه ای است که افراد می توانند با دریافت مدرک خود به کاریابی در این کشور نیز امید داشته باشند.کار کردن در این کشور به منظور دریافت اقامت یکی از بهترین روش های رسیدن به این خواسته است.

البته باید در نظر داشت که افرادی که در اندونزی در رشته باستان شناسی تحصیل کرده باشند، مسیر ساده ای برای رسیدن به کار نخواهند داشت چراکه در این کشور باستان شناسان، چندان مورد نیاز نیستند و شرکت های مختلف در زمینه های دیگری مشغول به فعالیت هستند. با این حال می توان گفت که باستان شناسان در اندونزی به درآمد مناسبی دسترسی دارند و این مسئله شاید بتواند تحصیل در این رشته را برای دانشجویان خارجی ساده تر سازد. در نمودار زیر، می توان متوسط درآمد این افراد را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک باستان شناس در کشور اندونزی

با وجود دسترسی به درآمد نسبتا بالا، باید به این نکته اشاره داشت که کار کردن در این کشور به عنوان باستان شناس کار ساده ای نیست و همچنین فرصت های شغلی در این کشور محدود است و متقاضیان حتی به راحتی نمی توانند در دانشگاه های این کشور در رشته باستان شناسی پذیرش دریافت کنند. در صورتی که به دنبال مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *