ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در آمریکا

رشته بینایی سنجی در آمریکا

رشته بینایی سنجی در آمریکا در واقع بهترین گزینه برای کسانی است که رزومه و تمکن مالی کافی به منظور تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند. برای کار در آمریکا باید مجوز زندگی و کار در آمریکا داشته باشید یا به عبارتی گرین کارت یا ویزای کار معتبر داشته باشید. با هر یک از اینها، درهای بازار کار آمریکا به روی شما باز است. اما رشته هایی مثل بینایی سنجی علاوه بر موارد مزبور نیازمند طی کردن دوره های معادل سازی هم می باشد. پس مثل تمام کشورها، غالبا دانشجویان ترجیح می دهند رمز ورود خود به منظور کار در آمریکا به عنوان بینایی سنج را، از طریق تحصیل قرار دهند. به منظور کار پس از فارغ التحصیلی در آمریکا نیز فقط بیمارستان هایی را هدف قرار دهید که عادت دارند از نوع ویزاهایی که شما واجد شرایط آن هستید حمایت کنند.

همچنین رزومه قوی، پوشش نامه، حضور در خاک آمریکا و اخذ توصیه نامه های فراوان به منظور کار در آمریکا ضروری می باشد. لازم به ذکر است برای بینایی سنجان شرایط کار پس از تحصیل در آمریکا مناسب است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به آمریکا برای بینایی سنج ها چگونه می باشد؟
  • هزینه تحصیل در آمریکا در رشته بینایی سنجی چقدر می باشد؟

درآمد بینایی سنج ها در آمریکا

کار در آمریکا فراوان است و یکی از مهم ترین مزیت های آن نسبت به اروپا را می توان این نکته دانست که برای کاریابی پس از تحصیل در آمریکا، تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی است. در این میان اپتومتریست های پردرآمد در مطب های پزشک با میانگین حقوق سالانه 150885$ (دلار آمریکا) کار می کنند. در عین حال، کسانی که در مراکز بهداشتی و مراقبت خصوصی کار می کنند، 107058$ (دلار آمریکا) و کسانی که در مطب های بینایی سنجی کار می کنند با سالانه 212654$ (دلار آمریکا) پیشتاز هستند. علاوه بر سطح درآمد خوب که البته میزان دقیق آن به سابقه کار، سطح تحصیل و تخصص افراد بستگی دارد، مزیت های دیگری هم وجود دارد. مثلا در آمریکا برای بینایی سنج ها موقعیت های کاری زیادی نیز در مطب ها و بیمارستان های آمریکا وجود دارد.

اگر جراحی چشم توسط چشم پزشک انجام شود، اپتومتریست ها ممکن است در مراقبت های قبل و بعد از عمل شما شرکت کنند. اپتومتریست ها در آمریکا برای انجام عمل جراحی چشم آموزش دیده یا مجوز ندارند. حرفه ای در بینایی سنجی راهی عالی برای پیش بردن زندگی شما در مسیر جدیدی است. بینایی سنجی پاداش دارد و فرصت های شغلی عالی برای رشد فراهم می کند؛ علاوه بر این، اکثر پزشکان بینایی سنجی از رضایت شغلی بالا و کیفیت زندگی عالی برخوردار هستند و سطح درآمد آن ها نیز خوب است.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد بینایی سنج ها در آمریکا (حداقل و حداکثر و متوسط) بیان شده است:

حدود درآمد بینایی سنج ها در آمریکا

 

کار با رشته بینایی سنجی در آمریکا

علاوه بر سطح درآمد در آمریکا، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است آیا اصلا امکان ندارد کسی که مدرک بینایی سنجی را از کشور دیگری گرفته، در آمریکا کار کند. دامنه عمل اپتومتری از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است؛ اپتومتریست ها در ایالات متحده به طبابت می پردازند و به این ترتیب، آموزش و الزامات مجوز آنها متفاوت است. همچنین SCCO روندی را که به موجب آن یک پزشک خارجی در ایالات متحده مجوز دریافت می کند، تسهیل نمی کند و این افراد حتما باید دوره های معادل سازی در آمریکا را بگذرانند که خود زمانبر و هزینه بر می باشد.

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

رشته بینایی سنجی یا Optometry یکی از رشته های پرطرفدار و جذاب در دانشگاه های آمریکاست. رشته ای که البته نباید از سختی های آن و چالش های مطرحش غافل ماند. در کل شما برای اپلای از رشته بینایی سنجی در دانشگاه های آمریکا بایستی اولا مدرک لیسانس در پیش پزشکی یا علوم بیولوژیکی را داشته باشید. در ثانی مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL داشته و همچنین بتوانید در آزمون پذیرش بینایی سنجی (OAT) قبول شوید.

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

اما پس از اتمام دوره مدیکال اسکول و برای اینکه به یک متخصص بینایی سنجی در آمریکا تبدیل شوید بایستی خودتان را برای آزمون بورد ملی بینایی سنجی (NBEO)  آماده کنید. تا نهایتا به مجوز کار حرفه ای در این رشته دست یابید.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

تحصیل در آمریکا خیلی پرهزینه است مخصوصا برای دانشجویانی که تابعیت این کشور یا اقامت دائم (گرین کارت) را نداشته باشند. امروزه، دانشجویان بینایی سنجی در ایالات متحده به طور متوسط ​​25000 الی 35000$ (دلار آمریکا) برای حضور در دانشگاه های دولتی هزینه می کنند، در حالی که ساکنان خارج از ایالت به طور متوسط ​​55000$ (دلار آمریکا) می پردازند. هزینه دانشگاه های خصوصی برای رشته بینایی سنجی به طور متوسط ​​سالانه 60000$ (دلار آمریکا) است.

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

ارزان ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته بینایی سنجی عبارت هستند از:

  • University of Puerto Rico
  • Texas Tech Health Sciences Center, El Paso
  • Texas A&M University
  • University of Austin
  • University of Texas Rio Grande Valley
  • University of Texas Health Science Center at San Antonio
  • University of New Mexico

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

دانشگاه هاروارد از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشد و میزان پذیرش 3.48% است و در مجموع 165 دانشجوی سال اول در دانشکده پزشکی هاروارد ثبت نام کرده اند؛ میانگین معدل دانشجویان ثبت نام شده 3.93 و میانگین نمره MCAT 517 است. طبق نظرسنجی US News & World Report در سال 2024 از بهترین دانشکده های پزشکی برای مراقبت های اولیه در ایالات متحده، دانشکده پزشکی دیوید گفن در UCLA در بین 57 دانشکده پزشکی معتبر ایالات متحده رتبه 7 را کسب کرد و UCLA همچنین نمرات بالایی را در برنامه های آموزشی تخصصی بالینی دریافت کرد و رتبه شماره را کسب کرد.

در لیست ذیل بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته بینایی سنجی به ترتیب معرفی شده اند:

  1. Harvard University
  2. New York University (Grossman
  3. Duke University
  4. Columbia University
  5. Stanford University
  6. University of California–San Francisco
  7. Johns Hopkins University
  8. University of Washington

کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

کار ضمن تحصیل در آمریکا تا 20 ساعت در هفته ممکن است که کمک می کند دانشجویان بتوانند بخشی از هزینه زندگی در آمریکا را تامین نمایند. این فرآیند برای دانشجویان رشته هایی مثل بینایی سنجی به دلیل نیاز به مطالعه بالا، دشوار است. اپتومتریست ها پزشک پزشکی نیستند؛ در عوض، آنها پس از اتمام 3 سال یا بیشتر از کالج و 4 سال مدرسه بینایی سنجی، دارای مدرک دکترای بینایی سنجی OD هستند. در سال جاری 23 مدرسه و کالج بینایی سنجی در ایالات متحده و 2 دانشکده در کانادا وجود دارد.

مدارس بینایی سنجی بسیار رقابتی هستند و اکثر متقاضیان قبل از درخواست مدرک لیسانس می گیرند؛ همچنین اکثر مدارس OD 4 سال طول می کشد تا تکمیل شوند. برخی از دانش آموزان این رشته در آمریکا، برای دریافت آموزش های پیشرفته در یک زمینه تخصصی، برنامه اقامت 1 ساله را انتخاب می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در آمریکا توضیحاتی ارائه شد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته بینایی سنجی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته بینایی سنجی در آمریکا مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا به چه صورت است؟ تحصیل در آمریکا خیلی پرهزینه است مخصوصا برای دانشجویانی که تابعیت این کشور یا اقامت دائم (گرین کارت) را نداشته باشند. امروزه، دانشجویان بینایی سنجی در ایالات متحده به طور متوسط ​​25000 الی 35000$ (دلار آمریکا) برای حضور در دانشگاه های دولتی هزینه می کنند، در حالی که ساکنان خارج از ایالت به طور متوسط ​​55000$ (دلار آمریکا) می پردازند. هزینه دانشگاه های خصوصی برای رشته بینایی سنجی به طور متوسط ​​سالانه 60000$ (دلار آمریکا) است.
  • کار با رشته بینایی سنجی در آمریکا به چه صورت است؟ علاوه بر سطح درآمد در آمریکا، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است آیا اصلا امکان ندارد کسی که مدرک بینایی سنجی را از کشور دیگری گرفته، در آمریکا کار کند. دامنه عمل اپتومتری از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است؛ اپتومتریست ها در ایالات متحده به طبابت می پردازند و به این ترتیب، آموزش و الزامات مجوز آنها متفاوت است. همچنین SCCO روندی را که به موجب آن یک پزشک خارجی در ایالات متحده مجوز دریافت می کند، تسهیل نمی کند و این افراد حتما باید دوره های معادل سازی در آمریکا را بگذرانند که خود زمانبر و هزینه بر می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *