ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در بلاروس

رشته بینایی سنجی در بلاروس

رشته بینایی سنجی در بلاروس راه مهاجرتی دشواری دارد؛ مگر برای کسانی که از همان ابتدا مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های ممتاز اخذ نموده باشند. مدت زمان اپتومتری در بلاروس؟ مدت زمان تحصیل در رشته اپتومتری 4 سال است؛ دانش آموزان به مدت 3 سال با عملی و بیش از یک سال عملی کامل در بخش های مراقبت از چشم به مطالعه تئوری می پردازند. دوره کارشناسی ارشد در بلاروس به مدت 2 سال پس از اخذ مدرک کارشناسی در اپتومتری بدون توجه به بلاروس یا خارج از کشور ادامه می یابد. آیا بلاروس کشور خوبی برای تحصیل است؟ بلاروس کشوری مهمان نواز با سطح تحصیلات بالا و مدارا با ساکنان خارجی است؛ بیش از 50 دانشگاه وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و امکان تحصیل در بلاروس را بدون مشکل رد ویزای دانشجویی فراهم می کنند.

با داشتن گواهینامه TEFL /TESOL آکادمی بین المللی TEFL، می توانید در بلاروس، در هر کجا که هستید کار کنید و در عین حال که حقوق دریافت می کنید، زبان انگلیسی را آموزش دهید. به دلیل اقتصاد نسبتاً خوب، اکثر دانشجویان بلاروسی در پایان دوره های تحصیلی خود دانش بالایی در صنایع و شرکت ها کسب خواهند کرد. بزرگترین و معتبرترین موسسه آموزش عالی بلاروس، دانشگاه دولتی بلاروس BSU است؛ تقریباً 100 سال قدمت دارد، زیرا در سال 1921 افتتاح شد و امکان تحصیل رشته بینایی سنجی نیز در این دانشگاه وجود دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان مهاجرت به بلاروس اطلاعاتی ارائه گردیده است. از جمله مواردی که به آن پرداخته می شود عبارت هستند از:

  • درآمد بینایی سنجان در بلاروس چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور چه میزان است؟
  • هزینه زندگی در بلاروس سال 2022 به صورت ماهانه چقدر است؟

درآمد بینایی سنج ها در بلاروس

به منظور این که بینایی سنج هایی که مدرک تحصیل خود را از دانشگاه های ایران اخذ نموده اند، موفق به کار در بلاروس شوند علاوه بر این که باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشند، لازم است دوره های معادلسازی را نیز طی نمایند. این دوره ها عملا مثل تحصیل مجدد در این رشته می باشد، بخاطر همین پیشنهاد می شود دانشجویان از همان ابتدا با تحصیل در بلاروس به این کشور مهاجرت نمایند. خصوصا با توجه به این که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور هم پایین می باشد. از دیگر مزایای انتخاب بلاروس می توان به این نکته اشاره نمود که تعداد موقعیت های شغلی برای بینایی سنج ها در این کشور خوب است. اما سطح درآمد متخصصین این رشته نسبت به همکاران خود در اروپای غربی از جمله آلمان و پرتغال، پایین تر می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد بینایی سنج ها در بلاروس سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در بلاروس

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

تحصیل در بلاروس رایگان نیست اما کم هزینه تر از کشورهایی مثل مجارستان، اسلواکی و غیره است. میزان دقیق شهریه دانشگاه به نوع رشته، قوانین دانشگاه، مقطع تحصیلی، تابعیت و زبان تحصیل بستگی دارد. اما به طور کلی در سال 2022 می توان شهریه سالانه دانشگاه های بلاروس برای رشته بینایی سنجی را بین 4800$ تا 8000$ (دلار آمریکا) در سال دانست. این در حالی است که امکان تحصیل این رشته با هزینه مشابه و کمی بالاتر، در مجارستان که کشور به مراتب بهتری از بلاروس است، وجود دارد. شهریه رشته بینایی سنجی در مجارستان سالانه بین 6000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد؛ در حالی که مجارستان هم عضو اتحادیه اروپا است، هم عضو شنگن و دانشگاه های خیلی بهتری هم نسبت به بلاروس دارد.

این در حالی است که بلاروس نه عضو اتحادیه اروپا می باشد نه شنگن، همچنین سطح درآمد مردم آن، از جمله بینایی سنج ها، در مقایسه با مجارستان، پایین تر می باشد. بلاروس به عنوان یکی از فقیرترین کشورها در محدوده جغرافیایی اروپا، ناتوانی در مراقبت صحیح از شهروندان خود مانعی ایجاد کرده است. سیستم بلاروس با نشان دادن نشانه‌های بی‌ثباتی خود، در طی یک رکود کوتاه دو ساله طی سال‌های 2015-2016 به شدت شکست خورد. به همین دلیل همچنان در سال 2022 مهاجرت به بلاروس خیلی پیشنهاد نمی شود و بهتر است افراد کشورهای دیگری مثل روسیه، مجارستان، ایتالیا و غیره را با هزینه کم، انتخاب نمایند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در بلاروس

به منظور تحصیل در بلاروس در رشته بینایی سنجی بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • Vitebsk State Medical University
  • Gomel State Medical University
  • Belarusian State Medical University
  • Grodno State Medical University

حال این سوال مطرح می شود که آیا ضمن تحصیل در دانشگاه های بلاروس امکان کار ضمن تحصیل در این کشور برای ایرانی ها وجود دارد یا خیر؟ موضوع استخدام توسط قانون جمهوری بلاروس “در مورد مهاجرت کاری” تنظیم می شود. دانستن نکات زیر مهم است: مجوز کار لازم نیست و شما می توانید همتراز با دانشجویان بلاروس کار کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی ارائه گردید که امید است برای طرفداران رشته بینایی سنجی مفید بوده باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته بینایی سنجی در بلاروس، مجارستان، اتریش، هلند، کانادا، ترکیه، روسیه و غیره میتوانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *