ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در بلغارستان

رشته بینایی سنجی در بلغارستان

رشته بینایی سنجی در بلغارستان ممکن است برای برخی افراد جذابیت هایی داشته باشد؛ هرچند بلغارستان جزو کم طرفدارترین کشورها بین ایرانی ها می باشد. این یک حرفه پویا و چالش برانگیز است که می تواند به رشد شخصی، احترام جامعه و انعطاف پذیری شغلی، موفقیت مالی و فرصت های نامحدود دست یابد؛ اپتومتریست ها یا پزشکان بینایی سنجی مراقبت های اولیه چشم و متخصصان بهداشتی هستند که به مراقبت از بینایی توجه دارند.

رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های جهانی تایمز، برترین مؤسسات جهان را در نظر میگیرد و به عملکرد آن‌ها در تمام اهداف اصلی آن‌ها نگاه میکند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌ المللی. بلغارستان دارای 3 دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهانی Times Higher Education است؛ بلغارستان خانه مدارس خوبی مانند دانشگاه صوفیه، دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی و دانشگاه بلغارستان جدید است که همگی در پایتخت هستند. در 2022 بلغارستان یک مکان عالی برای دانشجویان بین المللی است.

بانک جهانی بلغارستان را به عنوان کشوری با درآمد متوسط ​​بالا طبقه بندی می کند؛ اقتصاد آن توسط بخش های ساخت و ساز، معدن، خدمات – که شامل گردشگری است – و بخش های کشاورزی است. بلغارستان دارای نیروی کار تحصیلکرده است، اما در سال جاری جزو فقیرترین کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان به مهاجرت به بلغارستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان کدام اند؟
  • درآمد متخصصین رشته بینایی سنجی در کشور بلغارستان سال 2022 چه میزان می باشد؟

درباره رشته بینایی سنجی در بلغارستان

از فرصت های آموزشی گرفته تا طبیعت آن، بلغارستان کشور نسبتا خوبی به حساب می آید؛ موسسات آکادمیک در بلغارستان برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی تدریس می‌شوند، که در بین دانشجویان خارجی محبوب هستند و برخی از دانشگاه‌ها نیز برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که به طور مشترک معتبر هستند. دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد رایج است و به طور فزاینده ای برای مدارک پزشکی رایج می شود. در حین تحصیل در بلغارستان، شما این فرصت را دارید که سایر معاینات مجوز پزشکی مانند PLAB، USMLE، MCI Test و غیره ایالات متحده آمریکا را انجام دهید. در 2022 برای پذیرش نیازی به آیلتس یا تافل نیست؛ به شرطی که مدرک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی اخذ کرده باشید.

کار بینایی سنجان در بلغارستان

کار در بلغارستان برای فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی دانشگاه های ممتاز این کشور فراوان است. برخلاف تصور رایج، یک اپتومتریست پزشک پزشکی نیست و بنابراین مجوز فعالیت پزشکی و جراحی در بلغارستان را ندارد. با این حال، در سال 2022 آنها متخصصان مهمی در مراقبت های قبل و بعد از جراحی چشم هستند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ماهانه بینایی سنجان در کشور بلغارستان طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در بلغارستان

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان

بلغارستان موقعیت استراتژیکی دارد و ثبات سیاسی، زندگی ایمنی و هزینه کم زندگی را ارائه می دهد و هزینه های تحصیل در بلغارستان کاملا مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، دانشجویان پزشکی در بلغارستان حدود 4000€ (یورو) در هر ترم پرداخت می کنند. از آنجایی که سال تحصیلی حدود 10 ماه است، این بدان معناست که بسته به برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید، حدود 400€ تا 800€ (یورو) در ماه برای تحصیل خود هزینه خواهید کرد. شهریه دوره های بینایی سنجی در دانشگاه های بلغارستان نیز سالانه 5000€ تا 9500€ (یورو) می باشد.

لازم به ذکر است شهریه دانشگاه های این کشور قبل از درخواست اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان برای 1 سال جلوتر باید پرداخت گردد. سال تحصیلی برای اکثر دانشگاه های بلغارستان در حدود 1 اکتبر آغاز می شود و شامل ترم های پاییز و بهار است و سال تحصیلی حداکثر 30 هفته را شامل می شود. در بلغارستان کلاس ها معمولاً یک بار در هفته به مدت 75 دقیقه یا برای دو دوره 45 دقیقه ای با 15 دقیقه استراحت در بین آنها تشکیل می شوند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته بینایی سنجی در بلغارستان

به عنوان یکی از بهترین های بلغارستان، دانشگاه پزشکی پلون یکی از پنج دانشکده پزشکی در بلغارستان است که در سال 1974 تاسیس شد. به منظور تحصیل رشته بینایی سنجی در بلغارستان بهترین دانشگاه ها عبارت هستند از:

  • Medical University of Plovdiv
  • Sofia Medical University
  • Varna Medical University
  • Pleven Medical University
  • Trakia Medical University

علاوه بر بینایی سنجی، دوره های پزشکی نیز در دانشگاه های مذکور علاقمندان زیادی دارد. شرایط ورود به دانشگاه پزشکی بلغارستان در مقایسه با سایر دانشگاه های پزشکی در اروپا و فراتر از آن بسیار معقول است. تحصیل پزشکی در بلغارستان به یکی از موضوعات اصلی در اروپا و فراتر از آن تبدیل شده است. امروزه پزشکان بلغاری در کشورهای غربی و در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار می گیرند و دانشکده های پزشکی بلغارستان سالانه هزاران دانشجوی پزشکی را از سراسر جهان جذب می کنند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در بلغارستان توضیحاتی ارائه گردید. بلغارستان یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی پزشکی است؛ شهریه حدود 8000€ (یورو) در سال است. در بلغارستان برنامه های آموزش زبان انگلیسی شامل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *