ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در تایلند

رشته بینایی سنجی در تایلند

رشته بینایی سنجی در تایلند به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد و دانشگاه های نسبتا خوبی هم در این کشور وجود دارد. تحصیلات مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، آموزش در تایلند بسیار ارزشمند و بسیار مهم است. دانش آموزان تایلندی امتحانات سختی را می گذرانند و برای ورود به بهترین مدارس، رقابت سنگینی را پشت سر می گذارند؛ برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به یادگیری زبان تایلندی هستند، تایلند واقعاً تنها جایی است که باید بروند. هزینه های تحصیل به برنامه ها و دانشگاه ها بستگی دارد. با این حال، همانطور که خواهید دید، دانشگاه های تایلند بسیار مقرون به صرفه هستند. متقاضیان مقطع کارشناسی ممکن است نیاز به پرداخت 1000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در سال داشته باشند؛ از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ممکن است مجبور باشند سالانه 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) بپردازند.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در تایلند نیاز به ویزا دارند؛ با این حال، در بسیاری از موارد مدرسه ای که دانش آموز قصد حضور در آن را دارد می تواند در امور اداری کمک کند. قبل از ورود به تایلند، دانش آموزان باید ویزای تحصیلی، ویزای غیر مهاجرتی ED را از سفارت یا کنسولگری تایلند در کشور خود دریافت کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در تایلند توضیحاتی ارائه شده است.

درآمد بینایی سنج ها در تایلند

کار در تایلند برای بینایی سنج ها فراوان است. البته به شرطی که همزمان به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی تسلط داشته باشند و مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های ممتاز تایلند اخذ نموده باشند. برای طرفداران مهاجرت به تایلند در نمودار ذیل حدود درآمد بینایی سنج ها در این کشور بیان شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در تایلند

تحصیل رشته بینایی سنجی در تایلند

تایلند به ارائه آموزش اولیه رایگان برای ساکنانش مشهور است؛ برای این، این کشور از نرخ باسوادی خیره کننده 96.7% در 2022 برخوردار است. اگرچه این کشور فقط در رتبه بندی تحصیلی رتبه متوسطی دارد، بسیاری از دانشجویان خارجی ترجیح می دهند در تایلند تحصیل کنند. دانش آموزانی که مایل به ثبت نام در برنامه های لیسانس هستند باید گواهینامه تحصیلات متوسطه، ریز نمرات دانشگاهی و نتایج آزمون های تافل یا آیلتس را ارائه دهند. از طرف دیگر، متقاضیان کارشناسی ارشد یا دکترا باید ریز نمرات دانشگاهی، نتایج تافل/ آیلتس و دو توصیه نامه را ارسال کنند. تحصیل در تایلند ساده نیست اما به هر حال، هزینه زندگی پایینی دارد، با دانشگاه هایی که تحصیلات خوب را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در تایلند

دانشگاه های تایلند بسیار مقرون به صرفه هستند. متقاضیان مقطع کارشناسی رشته های مختلف در تایلند ممکن است نیاز به پرداخت 1000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) در سال داشته باشند. از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ممکن است مجبور باشند سالانه 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) بپردازند. البته رشته بینایی سنجی در تایلند از متوسط شهریه دانشگاه های این کشور کمی پرهزینه تر می باشد. متوسط ​​هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در تایلند 17200$ (دلار آمریکا) در سال است.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در تایلند

بهترین دانشگاه ها در تایلند

تحصیل در تایلند می تواند منجر به اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی نیز شود؛ خصوصا برای کسانی که در دانشگاه های ممتاز این کشور تحصیل کرده باشند، چرا که به این ترتیب امکان کاریابی پس از فارغ التحصیلی نیز مهیا خواهد شد. در رشته بینایی سنجی که البته موقعیت های کاری خوبی در تایلند دارد، دانشگاه های ممتازی هم قرار دارند. برخی از این بهترین دانشگاه ها در سال 2022 عبارت هستند از:

  • Mahidol University
  • Chulalongkorn University
  • Chiang Mai University
  • Khon Kaen University
  • Prince Songkla University
  • Thammasat University

در حال حاضر 12 دانشکده پزشکی در تایلند وجود دارد که 4 دانشکده در مناطق روستایی (مناطق شمالی، جنوبی، شمال شرقی و مرکزی) و بقیه در بانکوک یا حومه آن قرار دارند و تعداد دانشجویانی که هر دانشگاهی در تایلند در سال ثبت نام می کنند از 60 تا 250 نفر متغیر است. دانشگاه چیانگ مای یا CMU یک موسسه آموزشی مستقر در شمال تایلند است؛ این دانشگاه در سال 1964 تأسیس شد و دارای پردیس هایی در مرکز شهر چیانگ مای و دوی سوتپ است.

دانشگاه چیانگ مای ارزان ترین دانشگاه تایلند برای دانشجویان بین المللی علاقمند رشته بینایی سنجی است. این دانشگاه دارای 20 دانشکده و 1 دانشکده است و دپارتمان علوم چشمی، علوم و فناوری بخش های کشاورزی، کشت و صنعت، معماری، مهندسی، علوم و رسانه های هنری را در خود جای داده است. دپارتمان هنرهای لیبرال و علوم اجتماعی، از سوی دیگر، محل دانشکده های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، آموزش، هنرهای زیبا، علوم انسانی، حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و ارتباطات جمعی است.

دانشگاه سیام برای رشته بینایی سنجی در تایلند

دانشگاه سیام، که با نام SU شناخته می شود، یک موسسه خصوصی آموزش مختلط است که در منطقه Phasi Charoen واقع شده است. این دانشگاه ارزان در تایلند توسط Narong Mongkhonvanit در سال 1965 به عنوان دانشکده فنی Siam تاسیس شد و در سال 1986 به دانشگاه فنی سیام تبدیل شد. سرانجام در سال 1989 به SU تبدیل شد؛ دانشگاه SU به عنوان پنجمین دانشگاه خصوصی بزرگ در تایلند شناخته می شود، تا به امروز، 15000 دانشجو در 13 بخش ثبت نام کرده اند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته بینایی سنجی در تایلند توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *