ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در مالزی

رشته بینایی سنجی در مالزی

رشته بینایی سنجی در مالزی علاقمندان خاص خودش را دارد، چرا که همه دانشجویان رزومه مناسب برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته ندارند. با استانداردهای آموزشی درجه یک، مالزی به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین مورد علاقه دانشجویان بین المللی می شود؛ موسسات آموزشی آن در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بهترین بخش مالزی دانشجویان بین المللی آن از سراسر جهان از جمله هند است. آیا می توانم در مالزی به صورت رایگان تحصیل کنم؟ مالزی تعدادی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های جهان را دارد؛ آنها شهریه، بورسیه تحصیلی، و کمک هزینه به دانشجویان بین المللی کم دارند. مالزی از نظر جغرافیایی در منطقه ای امن و عاری از انواع بلایای طبیعی قرار دارد؛ این کشور یکی از امن ترین کشورها با میزان جرم و جنایت پایین در نظر گرفته می شود.

در سال 2022، مالزی با 9 پله افزایش نسبت به سال قبل، در رتبه شانزدهم امن ترین کشور جهان بر اساس شاخص صلح جهانی GPI قرار گرفت. البته مالزی امکان اخذ اقامت دائم یا پاسپورت را برای خارجی ها مهیا نمی کند و از همین جهت طرفداران کم تری دارد. با این وجود دانشجویان می توانند برای تحصیل در مالزی اقدام کنند و پس از فارغ التحصیلی هم مشغول کار شوند. روند پذیرش تحصیل در دانشگاه های برتر مالزی تقریباً بدون دردسر است. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که فرم درخواست دانشجوی مهم دوره را تکمیل کرده و فرم را به دانشگاه مورد نظر خود برگردانند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد تحصیل رشته بینایی سنجی در مالزی، درآمد بینایی سنجان در مالزی، دانشگاه های مطرح مالزی و غیره، توضیحاتی ارائه شده است.

درآمد بینایی سنجان در مالزی

کار در مالزی پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است و موقعیت های شغلی زیادی هم در این کشور برای برخی از مشاغل وجود دارد. از آن جمله می توان به بینایی سنجی اشاره کرد که بدون تحصیل در یکی از دانشگاه های مالزی، امکان پیدا کردن شغل در این کشور برای رشته مزبور اصلا وجود ندارد. دانشجویان بین المللی که از یک موسسه عالی مالزی فارغ التحصیل می شوند، تنها در صورتی می توانند در این کشور بمانند و زندگی کنند که بتوانند کارفرمایی را پیدا کنند که مایل به حمایت از مجوز کار آنها باشد تا بتوانند به طور قانونی در این کشور کار کنند. در مالزی، دانشجویان بین المللی مجاز به جستجوی شغل بلافاصله پس از فارغ التحصیلی نیستند. این مسئولیت بر عهده کارفرما است که برای داوطلب، مجوز استخدام با اعتبار حداکثر 5 سال بسته به نوع شغل دریافت کند.

فرصت های شغلی فراوان و هزینه های زندگی نسبتاً پایین است؛ مالزی دارای امکانات عالی مراقبت های بهداشتی است و مدارس بین المللی زیادی وجود دارد که می توانید در صورت اقامت با کودکان در اینجا انتخاب کنید. مالزی یک کشور توسعه یافته است، بنابراین تغییر در دوران گذار چندان قابل کنترل نیست؛ جستجوی کار در مالزی یک تجربه چالش برانگیز است. بازار در مالزی بسیار رقابتی است و ممکن است مشکلات زیادی را حتی برای متخصصان موفق ایجاد کند؛ همانطور که گفته شد، ممکن است متوجه شوید که تلاش ارزش آن را دارد. برای کار در مالزی به عنوان بینایی سنج، فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور باید به زبان مالزیایی نیز مسلط باشند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است سطح درآمد این رشته در مالزی طی سال 2022 نشان داده شده است:

درآمد ماهانه بینایی سنج ها در مالزی

تحصیل رشته بینایی سنجی در مالزی

تحصیل در مالزی رایگان نیست این در حالی است که امکان تحصیل رایگان رشته های مختلف از جمله بینایی سنجی در کشور نروژ، برای همه دانشجویان صرف نظر از تابعیتشان، وجود دارد. از دیگر کشورهایی که امکان تحصیل تقریبا رایگان را برای همه فراهم می کنند می توان به دانشگاه های دولتی فرانسه، آلمان، ایتالیا، آرژانتین، اتریش و ترکیه اشاره نمود. با این حال ممکن است تحصیل در مالزی نیز مدنظر برخی افراد باشد؛ منتهی باید بدانند که شهریه آن بالا می باشد. با توجه به نوع دانشگاه دانشجویان رشته بینایی سنجی در مالزی باید شهریه های متفاوتی پرداخت کنند. برخی از این موارد عبارت هستند از:

نام دانشگاهشهریه کل دوره تحصیلی رشته بینایی سنجی در مالزی (دلار آمریکا)
Asia Metropolitan University$82123
University of Cyberjaya$5397
International Medical University$23610
MAHSA University$15330

تحصیل رشته بینایی سنجی در مالزی

کار ضمن تحصیل رشته بینایی سنجی در مالزی

علاوه بر شهریه دانشگاه، مورد دیگری که باید مدنظر دانشجویان باشد، هزینه زندگی در مالزی می باشد. این هزینه ماهانه بین 550$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد و بخشی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود. کلیه دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزش عالی دولتی یا خصوصی تحصیل می کنند مجاز به کار پاره وقت برای حداکثر 20 ساعت در هفته فقط در تعطیلات ترم یا تعطیلات بیش از 7 روز در رستوران ها، کیوسک های بنزین، مینی مارکت ها و هتل ها هستند. کارت دانشجویی آنها همچنان معتبر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته بینایی سنجی در مالزی، درآمد بینایی سنجان و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *