ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در مالزی

رشته بیهوشی در مالزی

کوالالامپور بهترین شهر برای تحصیل در رشته بیهوشی در مالزی است. کوالالامپور – پایتخت مالزی – مرکز فرهنگی، مالزی و اقتصادی این کشور است. کوالالامپور در دهه های اخیر توسعه سریعی را پشت سر گذاشته است و بلندترین ساختمان های دوقلوی جهان به نام برج های پتروناس را در خود جای داده است که به نمادی از توسعه مالزی تبدیل شده اند. کوالالامپور به دلایل مختلف بهترین شهر برای تحصیل در مالزی است. این کشور همچنین یکی از شهرهای پیشرو در جهان برای گردشگری و خرید است. علاوه بر این، کوالالامپور دارای یک سیستم جاده ای جامع است که توسط طیف گسترده ای از شبکه های حمل و نقل عمومی پشتیبانی می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در مالزی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته بیهوشی در مالزی کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد رشته بیهوشی (MAnaes) در دانشگاه مالایای مالزی چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در مالزی چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در مالزی چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در مالزی

جدول زیر بهترین دانشگاه های مالزی برای تحصیل در رشته بیهوشی را بر اساس معرفی وب سایت edurank نشان می دهد. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه بیهوشی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهشهررتبه در مالزیرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه مالایاکوالالامپور1165518
دانشگاه علوم مالزیجورج تاون2219664
دانشگاه ملی مالزیبنگی3221667
دانشگاه پوترای مالزیسردانگ43581010
دانشگاه پزشکی بین المللیکوالالامپور54171130

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در مالزی

معرفی کارشناسی ارشد رشته بیهوشی در دانشگاه مالایای مالزی

دوره چهار ساله بیهوشی (MAnaes) در دانشگاه مالایا که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد بیهوشی (MAnaes) می شود دارای ویژگی های زیر است:

  • آموزش تخصصی در زمینه بیهوشی، طب درد، احیا و مراقبت های ویژه
  • آموزش فوق تخصصی در زمینه بیهوشی
  • قرار دادن دانشجویان در معرض روش های تحقیق

هدف این برنامه این است که متخصصان بیهوشی را قادر سازد تا به طور مستقل در زمینه بیهوشی در یک بیمارستان مالزیایی کار کنند و همچنین تعهد مادام العمر به تعالی و یادگیری در سر داشته باشند. مدرک این برنامه به عنوان بالاترین مدرک حرفه ای در بیهوشی شناخته می شود. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه طول می کشد. مهلت اراسال درخواست جهت اخذ پذیرش و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از ژوئن 2022اکتبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته بیهوشی در دانشگاه مالایای مالزی

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. این دوره شامل روش های تحقیق از جمله انجام یک پروژه تحقیقاتی در هر زمینه ای از بیهوشی، مراقبت های ویژه یا مدیریت درد است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 13030€ (یورو) در سال است.

وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در مالزی

متخصصان بیهوشی در مالزی معمولاً ماهانه حدود 19800MYR (رینگیت مالزی) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور آسیایی بین 9300MYR (کم ترین) تا 31300MYR (بیش ترین) (رینگیت مالزی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در مالزی را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در مالزی

تصویر زیر مقایسه میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در کشور مالزی را نشان می دهد:

مقایسه میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در کشور مالزی

همان طور که تصویر فوق نمایش می دهد و یک امر کاملا طبیعی ای هست با افزایش تجربه متخصصان بیهوشی، حقوق آن ها نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، متخصصان بیهوشی دارای کم تر از دو سال تجربه تقریبا 29000MYR (رینگیت مالزی) در سال درآمد کسب می کنند، در حالی که متحصصان دارای دو تا پنج سال تجربه تقریبا 178000MYR (رینگیت مالزی) درآمد دارند، که این یعنی 38% بیش تر از متخصصانی با کم تر از دو سال سابقه حقوق می گیرند.

از طرف دیگر، مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی در مالزی بر اساس جنسیت ارقام زیر را نشان می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی مرد و زن در مالزی

با توجه به نمودار فوق، در مالزی متخصصان بیهوشی مرد به طور متوسط 10% بیش تر از همتایان زن خود حقوق دریافت می کنند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در مالزی

بررسی هزینه زندگی در مالزی نشان می دهد دانشجویان باید بین 450€ تا 800€ (یورو) در ماه برای پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور داشته باشند. رینگیت مالزی (MYR) واحد پول رسمی مالزی است.

دانشجویان می توانند از بین دو نوع اصلی اقامتگاه در مالزی یکی را انتخاب کنند:

  • خوابگاه های دانشگاهی: 65€-255€ (یورو) در ماه. این ارزان ترین گزینه است که به دانشجویان امکان می دهد به راحتی با بسیاری از دانشجویان ارتباط برقرار کنند. هزینه خوابگاه شامل هزینه های خدمات رفاهی است، یعنی دانشجویان هزینه های خدمات رفاهی را جداگانه پرداخت نمی کنند.
  • اجاره آپارتمان: 85€-680€ (یورو) در ماه. اگر فرد می خواهد در مرکز شهر زندگی کند، قیمت ها حتی ممکن است بالاتر برود. دانشجویان می توانند با استفاده مشترک از یک آپارتمان با دانشجویان دیگر، هزینه های خود را کاهش دهند. همچنین نباید خدمات رفاهی ماهانه را فراموش کرد که حدود 40€-70€ (یورو) هزینه دارد.

در مالزی، دانشجویان بین 200€ تا 350€ (یورو) در ماه برای غذا و مواد غذایی پرداخت می کنند. حمل و نقل عمومی (به عنوان مثال، اتوبوس، مترو) در مالزی بسیار راحت و ارزان است. کارت حمل و نقل عمومی ماهیانه در این کشور 20€ (یورو) بدون تخفیف دانشجویی هزینه دارد.

سایر هزینه ها در این کشور عبارتند از:

  • سرگرمی (کنسرت، ورزش، سینما): 30€-70€ (یورو) در ماه
  • بیمه درمانی خصوصی: 70€-185€ (یورو) در سال
  • هزینه ویزا وi-Kad : 200€ (یورو) (یک بار پرداخت). I-Kad یک اجازه اقامت بیومتریک است که دانشجویان باید همیشه آن را به همراه خود داشته باشند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در مالزی در رشته بیهوشی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *