ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در هنگ کنگ

رشته بیهوشی در هنگ کنگ

رشته بیهوشی در هنگ کنگ علاقمندان کم تری بین ایرانی ها دارد؛ چرا که ایرانی ها معمولا برای تحصیل به دنبال کشورهای مهاجرپذیر هستند. در واقع مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا متعدد هستند اما از آن جمله می توان به آلمان، آمریکا، کانادا، هلند، سوئد، نروژ، فرانسه، مجارستان و غیره اشاره کرد. البته توجه شود هر کدام از این کشورها قوانین مخصوص به خود و هزینه های متفاوتی برای دانشجویان خواهند داشت. با همه این ها، هدف برخی افراد از تحصیل، مهاجرت نیست و می خواهند با اتمام دوره تحصیلی به کشور خود بازگردند، برای این گروه تحصیل در هنگ کنگ نیز می تواند گزینه نسبتا خوبی باشد. هرچند در سال 2022 همانند گذشته هنگ کنگ اغلب توسط دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند نادیده گرفته می شود.

با این وجود تحصیل در شهر-دولت مزایای زیادی دارد؛ مثلا مرکز آموزشی تاسیس شده هنگ کنگ در رتبه بندی QS برای بهترین شهرهای دانشجویی در رتبه دوازدهم قرار دارد و 4 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر آسیا و 5 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. به دلایل مختلف از جمله وجود دانشگاه های خوبی که در این کشور وجود دارد، تحصیل در هنگ کنگ طرفدارانی دارد. به همین خاطر در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در هنگ کنگ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل بیهوشی در هنگ کنگ چقدر است؟
  • درآمد رشته بیهوشی در هنگ کنگ چه میزان است؟

درآمد رشته بیهوشی در هنگ کنگ

با توجه به این که تحصیل در هنگ کنگ نه تنها رایگان نیست بلکه با هزینه های زیادی همراه است، ابتدائا آینده ای که با تحصیل رشته مزبور برای افراد وجود خواهد داشت، ترسیم می شود. کسانی که در رشته بیهوشی تحصیل کرده باشند و علاوه بر انگلیسی به زبان چینی هم تسلط داشته باشند، در صورت کاریابی بعد از تحصیل، می توانند اقامتشان را تمدید نمایند. کار در هنگ کنگ برای رشته مزبور به راحتی پیدا می شود و در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته بیهوشی در سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته بیهوشی در هنگ کنگ

تحصیل رشته بیهوشی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ برای خود چینی های مقیم این ناحیه رایگان است و مدرسه بین سنین 6 تا 15 سال (مدارس ابتدایی و متوسطه اول) اجباری است. کودکان مدارس دولتی در هنگ کنگ به مدت شش سال در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند، پس از آن سه سال تحصیلات متوسطه اول و سه سال دیگر در دوره متوسطه عالی تحصیل می کنند. پس از اتمام دوره متوسطه دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی شرکت کنند و در صورت قبولی امکان تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی، بیهوشی، پرستاری و غیره را دارند. لازم به ذکر است که معمولا رشته بیهوشی قبل از تخصص، تنها به زبان چینی تدریس می شود یا اگر به زبان انگلیسی هم تدریس شود، در دانشگاه های آمریکایی موجود در هنگ کنگ است که شهریه های خیلی بالایی دارند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ در رشته بیهوشی با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و گرایش دقیق افراد هزینه های متفاوتی دارد. در دانشکده های پزشکی هنگ کنگ برای رشته های مختلف از جمله رشته بیهوشی، در سال 2022 معمولا شهریه سالانه به طور متوسط 42100$ (دلار هنگ کنگ) می باشد. به این رقم باید هزینه زندگی در هنگ کنگ را نیز افزود که نسبت به کشور چین بالاتر است. در سال 2022 HKU تخمین می زند که هزینه اقامت در هنگ کنگ در سال حدود 14000$ تا 28000$ (دلار هنگ کنگ) است و هزینه های زندگی در مجموع 40000$ (دلار هنگ کنگ) است. برای فهم دقیق تر و بررسی بیشتر این موضوع داده های سایت numbeo مورد مطالعه قرار می گیرد:

  • متوسط هزینه زندگی ماهانه یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره بهای مسکن: 3835$ (دلار آمریکا) یعنی معادل 29935$ (دلار هنگ کنگ)
  • متوسط هزینه زندگی ماهانه 1 نفر بدون احتساب اجاره بهای مسکن: 1080$ (دلار آمریکا) یعنی معادل 8445$ (دلار هنگ کنگ)

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، حدود اجاره بهای مسکن نیز بیان شده تا به رقم بالا افزوده گردد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (دلار هنگ کنگ)
آپارتمان 1 خوابهاز 12065$ تا 17715$
آپارتمان 3خوابهاز 23530$ تا 35620$

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در هنگ کنگ

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در هنگ کنگ

علاقمندان به تحصیل در هنگ کنگ در رشته بیهوشی توجه داشته باشند که بهترین دانشگاه هایی که می توانند از آن ها پذیرش بگیرند، عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های هنگ کنگ برای رشته بیهوشیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
1The University of Hong Kong3022
2The Chinese University of Hong Kong4939
3Hong Kong University of Science and Technology6634
4City University of Hong Kong15153
5Hong Kong Baptist University401287

پذیرش در HKU بسیار رقابتی است. در سال گذشته، دانشگاه حدود 40000 درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی دریافت کرد که بیش از 16000 مورد آن از خارج از سیستم مدارس هنگ کنگ بود. لازم به ذکر است که در سال گذشته برای متقاضیان سرزمین اصلی چین، نرخ ثبت نام به ازای هر 21 درخواست، 1 دانش آموز بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بیهوشی در هنگ کنگ، کار در هنگ کنگ، تحصیل در هنگ کنگ و غیره توضیحاتی بیان شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *