ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در یونان

رشته بیهوشی در یونان

رشته بیهوشی در یونان نسبت به کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، مجارستان، نروژ و غیره، کم تر طرفدار دارد که به دلایلی رخ می دهد. شاید یکی از مهم ترین دلایل این موضوع را بتوان اقتصاد بحران زده، بدهکاری های کشور یونان و بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور دانست. این در حالی است که فارغ التحصیلان رشته بیهوشی در کشورهایی مثل هلند، حتی بدون تسلط پیدا کردن به زبان رسمی آن کشور و تنها با مسلط بودن به زبان انگلیسی، به راحتی می توانند کاریابی کنند. اما در یونان به دلیل کم بودن فرصت های شغلی، شانس کمی برای کاریابی وجود دارد؛ حتی اگر فرد به هر دو زبان یونانی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. با این حال از دید برخی افراد زادگاه دموکراسی، المپیک و فانوس دریایی، یونان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است.

دانش‌آموزان در صورتی که نخواهند بعد از تحصیل با کاریابی اقامتشان را تمدید کنند، می ‌توانند از غذاهای غنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و شیوه زندگی جزیره‌ای معروف که یونان را به مقصدی برتر برای گذراندن یک ترم در آن تبدیل می‌کند، لذت ببرند. در واقع برای کسانی که قصدشان فقط تحصیل است و نمی خواهند به این ترتیب مهاجرت نمایند، یونان می تواند انتخاب خوبی باشد؛ چرا که در این حالت دیگر دغدغه کاریابی وجود نخواهد داشت. در سال 2022 بیش از 500 برنامه آموزش انگلیسی در یونان وجود دارد و تقریباً تمام دانشگاه های یونان این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند: PTE Academic .در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در خصوص تحصیل در یونان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در یونان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های یونان کدام اند؟
  • درآمد رشته بیهوشی در یونان چه میزان می باشد؟

درباره تحصیل رشته بیهوشی در یونان

در خصوص تحصیل در یونان ابتدائا نکات مهمی بیان می شود:

نکاتی در خصوص تحصیل در یونانتوضیحات
جمعیت10783748
پایتختآتن
زبان رسمییونانی
واحد پولیورو

دوره تحصیل در یونان به طور عمومی بدین صورت است:

  • کارشناسی: 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 2 سال
  • دکتری: 3 سال

اما در رشته هایی مثل پزشکی، بیهوشی و غیره دوره تحصیلی اولیه 5 سال طول می کشد که پیرو آن دوره 2 ساله فعالیت در بیمارستان می باشد. به خاطر همین است که حتی اگر فردی موفق شود از دوره های معدود رشته پزشکی، بیهوشی و غیره که در یونان به زبان انگلیسی ارائه می شوند، پذیرش بگیرد، در نهایت باید به زبان یونانی هم مسلط باشد. اکثر برنامه های آموزش عالی در یونان به زبان یونانی تدریس می شوند، اما بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد را خواهید دید که به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. منتهی ورود به بازار کار در یونان خصوصا در رشته های مزبور، مستلزم تسلط کامل بر زبان یونانی می باشد.

درباره تحصیل رشته بیهوشی در یونان

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در یونان

هزینه تحصیل در یونان به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • شهریه دانشگاه برای رشته بیهوشی
  • هزینه زندگی در یونان

در خصوص بخش اول لازم به ذکر است که در یونان، دانشکده‌های پزشکی رایگان هستند؛ بر اساس یک سنت دیرینه که همه شهروندان یونانی حق تحصیل رایگان دارند. این امر شامل دانشجویان خارجی نمی شود؛ یعنی کسانی که تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را ندارند، برای تحصیل در یونان در رشته بیهوشی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه رشته بیهوشی با توجه به دانشگاهی که فرد در آن مشغول به تحصیل است و مقطع تحصیلی، شهریه متفاوتی در یونان دارد. اما حدود شهریه رشته بیهوشی در یونان را می توان سالانه حدود 8000€ (یورو) دانست. هزینه زندگی در یونان نیز مورد مهم دیگری است:

  • برای خانواده 4 نفره هزینه متوسط ماهانه بدون احتساب اجاره مسکن 2155€ (یورو) می باشد.
  • برای 1 نفر هزینه متوسط ماهانه بدون احتساب اجاره مسکن 625€ (یورو) می باشد.

اجاره مسکن در یونان نیز به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (یورو)
آپارتمان 1 خوابهاز 290€ تا 345€
آپارتمان 3 خوابهاز 495€ تا 585€

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در یونان

یونان دانشگاه های خوب زیادی دارد، از جمله بهترین دانشگاه های یونان برای رشته بیهوشی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بهترین دانشگاه های یونان برای رشته بیهوشیTHE Ranking 2022QS Ranking 2022
National and Kapodistrian University of Athens401651
University of Crete401651
Aristotle University of Thessaloniki601551
University of Ioannina801
University of Patras801801

کار با رشته بیهوشی در یونان

کار در یونان به سختی پیدا می شود؛ اما به طور کلی در نمودار ذیل درآمد متخصصین بیهوشی در یونان جهت اطلاع ذکر شده است:

درآمد متخصصین بیهوشی در یونان

اخذ ویزای تحصیلی یونان برای متخصصان بیهوشی

از جمله مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی یونان در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در یونان
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی

از دیگر مدارک مورد نیاز در این خصوص می توان به عکس پاسپورتی جدید، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، مدرک زبان و غیره اشاره نمود. برای اخذ ویزای تحصیلی یونان همچنین پرداخت شهریه دانشگاه برای یکسال جلوتر ضروری به نظر می رسد و شانس اخذ ویزا را بالاتر می برد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته بیهوشی در یوناتن توضیحاتی بیان گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *