ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در آلمان

رشته شنوایی سنجی در آلمان

دانشگاه های رتبه برتر آلمان مانند دانشگاه هایدلبرگ، توبینگن و فرایبورگ، امکان تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان را فراهم می سازند. در حال حاضر، بر اساس رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2022)، دانشگاه هایدلبرگ دارای رتبه 42، دانشگاه توبینگن دارای رتبه 78 و دانشگاه فرایبورگ دارای رتبه 108 می باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در آلمان چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در آلمان

جدول زیر 22 دانشگاه اول از 52 دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی را بر اساس گزارش وب سایت edurank نشان می دهد. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی شان در زمینه شنوایی سنجی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در آلمانرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه مونیخ1529
دانشگاه توبینگن2938
دانشگاه فرایبورگ32086
دانشگاه مونستر42290
دانشگاه رور بوخوم528102
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف632111
دانشگاه گوتینگن734115
دانشگاه خیرین پزشکی برلین835119
دانشگاه هایدلبرگ – آلمان936120
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین1038122
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس1141130
دانشگاه روزنبرگ1248141
دانشگاه ارلانگن نورنبرگ1352148
دانشگاه وورتسبورگ1454156
دانشگاه RWTH آخن1555159
دانشگاه کنستانز1656161
دانشگاه ماربورگ1763178
دانشگاه فنی درسدن1864180
دانشگاه لوبک1967185
دانشگاه فنی مونیخ2068188
دانشگاه هامبورگ2169189
دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ2270190

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در آلمان

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی در آلمان

دانشجویانی که تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا هستند، باید به محض دریافت نامه پذیرش، ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید با ویزای توریستی وارد این کشور شد، زیرا نمی‌توان آن را به ویزای دانشجویی تبدیل کرد، بلکه گزینه‌های زیر را برای تشخیص ویزای مناسب برای خود باید انتخاب کرد:

  • ویزای متقاضی دانشجو (Visum zur Studienbewerbung) – اگر متقاضی هنوز پیشنهادی از یکی از دانشگاه های آلمان دریافت نکرده است، اما می خواهد برای انجام مراحل درخواست و غیره وارد این کشور شود، این ویزا برای وی مناسب است. این ویزا سه ماه اقامت با امکان تمدید حداکثر تا شش ماه را اعطا می کند. اگر در این دوره، دانشجو در یک موسسه پذیرفته شد، می تواند در زمانی که هنوز در این کشور هست برای اخذ ویزای دانشجویی درخواست ارائه دهد.
  • ویزای دانشجویی (Visum zur Stedienbewerbung) – اگر متقاضی از قبل در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرفته شده باشد، باید برای ویزای دانشجویی درخواست ارائه دهد. این ویزا به مدت سه ماه معتبر است، اما اگر مدت تحصیل دانشجو از این زمان بیش تر شود، می تواند ویزا را در اداره ثبت نام اتباع خارجی در آلمان تمدید کند.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی آلمان به این صورت است که متقاضی درخواست ویزای خود را ارسال می کند و مصاحبه ویزای خود را در سفارت آلمان در کشور خود انجام می دهد که آدرس آن را می تواند در وب سایت وزارت خارجه فدرال آلمان بیابد. پس از ارسال درخواست و مدارک مربوطه، این مدارک برای تایید به اداره مهاجرت دانشگاه انتخابی متقاضی ارسال می شوند و سپس بازگردانده می شوند. این فرآیند می تواند تا 25 روز طول بکشد، بنابراین مهم است که متقاضیان زمان کافی را برای به حداقل رساندن استرس اختصاص دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان

سفارت آلمان در کشور متقاضی به وی توصیه می کند که دقیقاً چه مدارکی باید در کنار درخواست خود ارائه دهد، اما احتمالاً شامل برخی یا همه موارد زیر است:

  • ریز نمرات هر مدرک تحصیلی قبلی
  • اثبات این که متقاضی منابع مالی کافی برای حمایت از خود را در طول تحصیل دارد که توسط دولت آلمان حداقل 720€ (یورو) در ماه در نظر گرفته می شود.
  • مدرک مهارت زبان آلمانی – این می تواند به شکل گواهی A1 از موسسه گوته، گواهی KCSE از KNEC یا TestDAF باشد و نباید بیش از 4 سال از دریافت آن گذشته باشد
  • در صورت عدم موفقیت در این مورد، مدرکی دال بر این که متقاضی قصد دارد پس از ورود به آلمان، یک دوره زبان را بگذراند.
  • سندی که تأیید می کند برای مدتی که متقاضی در آلمان هست بیمه درمانی خریداری کرده است.
  • برای ویزای متقاضی دانشجو – مدرک ورود به دانشگاه که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.
  • برای ویزای دانشجویی – اطلاعیه پذیرش برای موسسه تحصیلی انتخابی متقاضی
  • پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت و یک فرم درخواست تکمیل شده
  • همچنین متقاضی باید 60€ (یورو) هزینه پرداخت کند.

وضعیت حقوق متخصصان رشته شنوایی سنجی در آلمان

متخصصان شنوایی سنجی در آلمان معمولاً ماهانه حدود 6440€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور بین 2960€ (کم ترین) تا 10200€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در آلمان را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان شنوایی سنجی در آلمان

تصویر زیر مقایسه میانگین حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس تجربه در آلمان را نمایش می دهد:

میانگین حقوق متخصصان شنوایی سنجی بر اساس تجربه در آلمان

مطابق تصویر فوق، تجربه عامل مهمی در تعیین حقوق است. یک متخصص شنوایی سنجی با کم تر از دو سال تجربه در آلمان تقریبا 40400€ (یورو) حقوق دریافت می کند در حالی که یک متخصص شنوایی سنجی با تجربه ای بین دو تا پنج سال 53900€ (یورو) درآمد دارد، یعنی 34% بیش تر. از طرف دیگر، مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی در آلمان بر اساس مرد یا زن بودن ارقام زیر را نشان می دهد:

مقایسه حقوق متخصصان شنوایی سنجی مرد و زن در آلمان

با توجه به نمودار فوق، در آلمان متخصصان شنوایی سنجی مرد به طور متوسط 6% بیش تر از همتایان زن خود حقوق می گیرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در آلمان در رشته شنوایی سنجی هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز دانشگاه های برتر آلمان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *