ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در اندونزی

رشته تخصص اطفال در اندونزی

رشته تخصص اطفال در اندونزی 4 تا 5 ساله است و دانشجویان در صورتی می توانند وارد این دوره شوند که دوره مدیکال 5.5 ساله خود را به اتمام رسانند و مدرک MBBS خود را دریافت کرده اند. از دیگر شرایط پذیرش در این رشته تخصصیی در کشور اندونزی می توان به تسلط به زبان انگلیسی، ارائه CV و نیز امکان انجام مصاحبه یا آزمون پذیرش اشاره کرد. در قالب این دوره تخصصی نیز دانشجویان دامنه دانش کلینیکی خود را با کار در بیمارستان ها و مطب های اندونزی تکمیل کرده و خود را آماده کار حرفه ای می کنند.

  • آیا اندونزی کشور خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی است؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل رشته مذکور چیست؟
  • آیا همین رشته را در اندونزی می توان به زبان انگلیسی ادامه تحصیل داد؟
  • شرایط ویزای تحصیلی اندونزی 2022 چیست؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در اندونزی چقدر است؟

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این آمادگی را داریم تا شما عزیزان را با شرایط کار و زندگی در اندونزی 2022 آشنا کرده و به سوالاتتان درباره روش های مهاجرت به اندونزی نیز پاسخ دهیم.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در اندونزی

کلا رشته پزشکی اطفال عمومی و تخصصی در اندونزی از جمله رشته های کاربردی و جذاب در کشور اندونزی محسوب می شود. رشته ای که دانشجویان در قالب آن با انواع متدها و تکنیک های مدرن در زمینه مراقبت درمانی کودکان (مثل شیوه های آزمایش، تشخیص، معالجه و درمان) آشنا شده و در محیط کلینیکی نیز تخصص عملی این رشته را کسب می کنند. لازمه ورود به این رشته تخصصی در اندونزی نیز آنست که دانشجو دوره مدیکال 5.5 ساله را طی کند که شامل:

فازهای دوره مدیکال رشته تخصص اطفال در اندونزی

پس از اتمام دوره مدیکا 5.5 ساله در دانشگاه های پزشکی اندونزی و اخذ مدرک MBBS، اکنون دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در رشته تخصص اطفال در کشور اندونزی درخواست پذیرش دهند. دوره مذکور در اندونزی نیز با عنوان دوره رزیدنسی Residency course شناخته می شود و معمولا بین 4 تا 5 سال نیز به طول می انجامد. در ضمن دوره رزیدنسی کلا در 16 دانشکده پزشکی اندونزی به متقاضیان ارائه می شود. متخصصان اطفال پس از اتمام دوره رزیدنسی خود در اندونزی می توانند در وزارت بهداشت این کشور ثبت نام کرده و مجوز بورد خود را دریافت کنند. از جمله برترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در این رشته پرطرفدار نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دانشکده پزشکی یونیورسیتاس اندونزیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه آندالاس
  • دانشکده پزشکی گاجا مادا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ایرلانگا

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اندونزی

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، برای تحصیل رشته تخصص اطفال در اندونزی که یک دوره 4 الی 5 ساله است دانشجویان بایستی از قبل دوره مدیکال 5.5 ساله را در همین کشور طی کرده باشند. دوره ای که تمام وقت بوده و از امتیازات آن می توان به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی اشاره کرد. برای پذیرش این رشته از دانشگاه های علوم پزشکی اندونزی نیز توجه به شرایط زیر الزامی است:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اندونزی

اما برای ورود به برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در اندونزی، دانشجویان علاوه بر مدرک اتمام دوره جنرال مدیکال همچنین نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی، ارائه CV و نیز انجام مصاحبه یا آزمون پذیرش هستند که این شرایط ممکن است بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت باشد. و نکته آخر اینکه متوسط هزینه تحصیل سالیانه رشته های پزشکی در اندونزی از $2500 تا $3500 (دلار) متغیر است.

ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در اندونزی

یکی از شروط اصلی و در واقع مکمل مرحله پذیرش دانشجو در اندونزی، درخواست ویزای تحصیلی اندونزی می باشد. در واقع اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی اندونزی دقیقا پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی اندونزی شروع میشود. مطابق قوانین کشور اندونزی، دانشجویان بین المللی برای تکمیل پروسه ورود قانونی و تحصیل در این کشور بایستی دو مجوز و یک ویزا را دریافت کنند. دو مجوز شامل مجوز تحصیلی و مجوز اقامت (KITAS) بوده و و ویزا نیز ویزای ورود (VITAS) می باشد. تقدم و تاخر و نیز اداره صادر کننده این مدارک در کشور اندونزی عبارتند از:

ترتیب اقدامویزا/ مجوزاداره صادر کننده
1مجوز تحصیلیوزارت آموزش اندونزی
2ویزای ورود (VITAS) یا ویزای تحصیلی اندونزیسفارتخانه یا کنسولگری اندونزی
3مجوز اقامت (KITAS)اداره مهاجرت اندونزی

ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در اندونزی

بر این اساس آنها ابتداء برای اخذ مجوز تحصیلی خود اقدام کرده و سپس با ارائه مدارک زیر به سفارت اندونزی درخواست ویزای ورود (VITAS) میدهند. در ادامه و پس از ورود به خاک اندونزی نیز چند روز فرصت خواهند داشت تا برای اخذ مجوز اقامتی (KITAS) خود اقدام کنند تا بدین ترتیب تا پایان دوره تحصیلی قانونا در اندونزی بمانند:

مدارکتوضیحات
کپی پاسپورت ملی
کپی مجوز تحصیلیصادره از وزارت آموزش ملی
کپی توصیه نامهصادره از دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر
کپی نامه پذیرشصادره از یکی از دانشگاه های اندونزی
کپی مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
رزومه یا CV
تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتیدر ابعاد 4 در 6 سانتی متری و جدید
ضمانت نامه مالیبرای اثبات توانایی اقامت و تحصیل در اندونزی
تاییدیه سلامت پزشکی
رسید هزینه ویزای تحصیلی اندونزی

شرایط کار متخصصان اطفال در اندونزی

دانشجویان رشته تخصص اطفال در اندونزی پس از اتمام دوره تحصیلی اشان در این کشور می توانند شانس خودشان برای استخدام و کار در همین کشور را امتحان کنند. آنها می توانند با توجه به تخصص خود در بیمارستان ها و یا کلینیک های خصوصی اندونزی مشغول به کار شوند. معمولا نیز متوسط درآمد متخصصان اطفال در اندونزی نیز در حدود IDR29100000 (روپیه اندونزی) است. و با در نظر گرفتن سابقه کاری آنها سطح درآمدیشان بین IDR14000000 (روپیه اندونزی) تا IDR45700000 (روپیه اندونزی) متغیر است:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در اندونزی

بنابراین رنج درآمدی متخصصان اطفال در اندونزی دقیقا متناسب با سابقه کاری آنها بالا و یا پایین می رود. پس از استخدام و اشتغال نیز آنها می توانند برای اخذ ویزای کار اندونزی اقدام کنند. به منظور انجام مشاوره های بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی در باب شرایط کار در اندونزی 2022 نیز می توانید با تیم کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *