ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در کرواسی

رشته تخصص اطفال در کرواسی

از امتیازات مهم تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی این است که تحصیل دوره های مدیکال در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر بوده، کیفیت آموزشی در دانشگاه های پزشکی کرواسی بالاست و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها پایین تر است، نکته آخر اینکه مدت تحصیل تخصص در کرواسی خیلی کمتر از بقیه کشورهاست. دوره تخصص یا رزیدنسی اطفال در کرواسی حدود 3 سال و نیم بوده و شرط اصلی ورود به این دوره تخصصی این است که دانشجو دوره مدیکال 6 ساله خود را سپری کرده باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر ضمن تشریح جزئیات تحصیل این رشته پرطرفدار در کرواسی همچنین به سوالات زیر نیز پاسخ خواهند داد:

  • آیا دانشگاه های پزشکی کرواسی از نظر وزارت بهداشت معتبرند؟
  • شهریه تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی به چه صورتی است؟
  • آیا کرواسی کشور مناسبی برای کار متخصصان اطفال محسوب می شود؟
  • درآمد متخصصان اطفال در کرواسی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی

تحصیل پزشکی اطفال در کرواسی از جمله رشته های پزشکی پرطرفدار می باشد. در قالب این رشته تحصیلی در کشور کرواسی دانشجویان ضمن آشنایی با مبانی علوم پزشکی اطفال همچنین وارد فاز کلینیکی و عملی این رشته می شوند. آنها پس از اتمام دوره تخصصی اشان می توانند در زمینه بررسی و مطالعه، تشخیص، درمان و حتی پیشگیری از بیماری ها و اختلالات کودکان به کار مشغول شوند. اما صفر تا 100 تحصیل این رشته آنهم به صورت تخصصی در کشور کرواسی حداق حدود 8 تا 9 سالی طول می کشد. در واقع در وهله اول دانشجویان متقاضی تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی بایستی از دوره پزشکی دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند.

دوره ای که معمولا در کرواسی نیز حدود 6 سالی طول می کشد و این دوره شامل 2 سال آموزش دروس مقدماتی، 2 سال دروس علوم پزشکی پایه و نیز 2 سال دروس اصلی و کلینیکی می باشد. پس از اتمام این دوره در کرواسی به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک M.D. ارائه می شود. سپس آنها وارد دوره انترنی 5 ماهه شده و بعد از اتمام این دوره و در صورت قبولی در آزمون دولتی می توانند وارد دوره تخصص اطفال (رزیدنسی) شوند. پس کل فرآیند تحصیل رشته تخصص در کرواسی از این قرار است:

کل فرآیند تحصیل رشته تخصص در کرواسی

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کرواسی

پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی کرواسی به صورت آنلاین انجام شده و در این مرحله نیازی به حضور در موسسه آموزش عالی مربوطه نیست. و همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، برای شروع دوره تخصص در رشته اطفال در دانشگاه های کرواسی متقاضیان بایستی در دوره مدیکال 6 ساله این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه های پزشکی کرواسی از جمله دانشگاه زاگرب نیز تامین شرایط زیر از طرف داوطلبان الزامی است:

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کرواسی

متقاضیان به جای شرکت در آزمون ورودی آنلاین در دانشگاه زاگرب کرواسی می توانند نمره قبولی خود را در یکی از دو آزمون معتبر زیر نیز ارائه دهند:

  • آزمون SAT با امتیاز 600 یا بالاتر
  • آزمون MCAT با حداقل نمره 9 در هر بخش از آزمون

در ضمن ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تنها دانشگاه کشور کرواسی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد، دانشگاه زاگراب است که در لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در گروه ب (خوب) دانشگاه ها قرار گرفته است.

مهلت پذیرش دوره های پزشکی در کرواسی

اطلاع از دو مهلت زمانی یکی برای ارائه رخواست پذیرش و دیگری برای ثبت نام در آزمون آنلاین کرواسی برای متقاضیان تحصیل رشته تخصص در کرواسی حائز اهمیت است. بر اساس اعلام دانشگاه زاگرب مهلت پذیرش دانشجوی پزشکی در این دانشگاه در ترم پاییزه و ترم تابستانه به صورت زیر می باشد:

ترممهلت پذیرشمهلت ثبت نام در آزمون آنلاین
ترم تابستانی26.04.202211.05.2022
ترم زمستانی20.06.202213.07.2022

و طبق آمار سال 2022، متوسط شهریه سالیانه دوره های پزشکی در کشور کرواسی حدود $12000 (دلار) بوده می باشد. و ایضا هزینه زندگی در کرواسی نیز بر دوش خود دانشجو بوده و میانگین این هزینه در هر ماه بین €400 تا €700 (یورو) می باشد که در قیاس با اغلب کشورهای اروپایی هزینه خیلی پایینی است.

ویزا به منظور تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی

ویزا به منظور تحصیل رشته تخصص اطفال در کرواسی

پس از اتمام فرآیند اپلای و اخذ تاییدیه پذیرش نهایی، دانشجویان رشته تخصص اطفال در کرواسی بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی اقدام کنند. این ویزا نوعی مجوز ورود به کرواسی است و طبق قوانین مهاجرتی این کشور، دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره های فول تایم دانشگاه های کرواسی پس از چند روز از زمان ورودشان به این کشور بایستی نسبت به اخذ مجوز اقامت 1 ساله خود اقدام کنند. اما مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کرواسی 2022 بدین قرار است:

  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • فرم تکمیلی درخواست ویزای تحصیلی کرواسی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پزشکی کرواسی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کرواسی

شرایط کاری متخصصان اطفال در کرواسی

با اینکه شرایط بازار کاری کشور کرواسی با نرخ بیکاری 7.2% در سال 2020 در مقایسه با وضعیت کشورهای اروپای غربی خیلی خوب نیست اما در مقایسه با اغلب کشورهای جهان دارای وضعیت نسبتا مطلوبی است. از سوی دیگر بیمارستان ها و کلینیک های زیادی هم در کشور کرواسی وجود دارد که نیازمند متخصصان اطفال هستند. بنابراین نیروهای متخصصی مثل متخصصان اطفال در این کشور اروپایی از شرایط خوبی برای کاریابی و استخدام برخوردارند. از طرف دیگر شرایط درآمدی این متخصصان در کرواسی هم چندان بد نیست.

چرا که بر طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در کرواسی در حدود HRK33700 (کونای کرواسی) است که تقریبا معادل $4782 (دلار) آمریکاست. بر همین اساس، بیشترین سطح درآمدی با حدود HRK53600 (کونای کرواسی) متعلق به متخصصان با سابقه کار بیش از 5 سال و کمترین درآمد با حدود HRK15500 (کونای کرواسی) مربوط به متخصصان تازه کار می باشد. برای اطلاع از شرایط بازار کار در کرواسی 2022 و یا اخذ ویزای کاری این کشور میتوانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *