ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در آرژانتین

رشته تربیت بدنی در آرژانتین

علیرغم محبوبیت بالای کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای مهاجرت تحصیلی، کشورهای آمریکای لاتین نیز طرفداران خاص خود را دارند. در میان تنوع بالای رشته های ارائه شده در این کشور، رشته تربیت بدنی در آرژانتین یکی از هزاران گزینه برای علاقه مندان بوده که می توانند از این طریق شانس زندگی در این کشور را از آن خود نمایند. نرخ سواد در میان مردم آرژانتین بالاست و این مورد نشان دهنده اهمیت بالای دانش و تحصیل در این کشور می باشد. در این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، سعی در ارائه اطلاعاتی مفید در مورد رشته تریبیت بدنی در آرژانتین داشته و به برخی سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • تحصیل در آرژانتین چه مزایایی به همراه دارد؟
  • زبان آموزش در آرژانتین چیست؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آرژانتین کدامند؟
  • در چه گرایشات و مقاطعی در آرژانتین می توان به تحصیل رشته تربیت بدنی پرداخت؟
  • دانشجویان رشته تریبیت بدنی پس از فارغ التحصیلی در چه زمینه هایی می توانند مشغول به کار شوند؟

درباره آرژانتین و تحصیل در این کشور

آرژانتین کشوری است واقع شده در آمریکای جنوبی که پایتخت آن، شهر بوینس آیرس می باشد. این کشور، دومین کشور وسیع در آمریکای جنوبی بوده و سومین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین را دارد. درصد زیادی از ساکنین این کشور اروپایی تبار می باشند و عموما مسیحی هستند. زبان رسمی این کشور، اسپانیایی بوده و از بهترین مقاصد برای یادگیری این زبان به سمار می رود. آرژانتین منابع طبیعی متعددی داشته که تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد این کشور دارند. علیرغم تمام منابع اقتصادی که آرژانتین در اختیار دارد، رکودهای اقتصادی در این کشور به چشم می خورد و جمعیت متوسط آرژانتین روز به روز در حال افزایش است. آرژانتین از ثبات سیاسی قابل توجهی برخوردار بوده و آب و هوای بسیار مناسبی دارد؛ به این دلیل محبوبیت چشم گیری در میان مهاجران پیدا کرده است.

یکی از راه های مهاجرت به آرژانتین، تحصیل در این کشور می باشد. در سال 2024، مهاجرت تحصیلی بهترین و راحت ترین راه برای مهاجرت، به خصوص به کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی شناخته شده است. کشور آرژانتین با برخورداری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر و با کیفیت، یکی از بهترین مقاصد در آمریکای جنوبی برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. شایان ذکر است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مستعد وجود داشته و زبان تحصیل نیز، اسپانیایی می باشد. تقویم تحصیلی این کشور از ماه مارس آغاز شده و تا ماه نوامبر ادامه می یابد. شایان ذکر است که افراد برای تحصیل در مراکز آموزشی این کشور، باید مدرک CELU داشته که نمایان گر میزان تسلط آنان بر زبان اسپانیایی می باشد. امکان مهاجرت تحصیلی به آرژانتین از طریق اخذ پذیرش در کالج های آموزش زبان اسپانیایی نیز وجود دارد.

توزیع هزینه های زندگی در آرژانتین

اخذ مدرک رشته تربیت بدنی در آرژانتین

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی دانشجویان رشته تربیت بدنی در آرژانتین باید به خوبی بررسی کنند، روند اخذ مدرک رشته تربیت بدنی در این کشور می باشد. به طور کلی تربیت بدنی در آرژانتین رشته ای است که آموزش و ارائه ورزش در مدارس و سایر محیط های آموزشی را به طور دقیق پوشش می دهد. به طور کلی مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی در آرژانتین پایه و اساس دانش را در این منطقه به دانشجویان ارائه می دهد. علاوه بر این، مدرک دانشجویان رشته تربیت بدنی در آرژانتین از طریق ترکیبی از حالت ها تحویل داده می شود.

البته لازم به ذکر است که بدانید، روند اخذ مدرک تربیت بدنی دانشجویان در آرژانتین شامل موضوعات زیر می شود:

روند اخذ مدرک تربیت بدنی دانشجویان در آرژانتین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آرژانتین

همان طور که ذکر شد، تحصیلات در کشور آرژانتین از اهمیت بالایی برخوردار بوده که نرخ بالای با سوادی ساکنین این کشور گویای آن است. دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار بوده و تنوع رشته های ارائه شده نیز از دیگر مزایای تحصیل در آرژانتین به شمار می رود. یکی از دانشگاه های معتبر آرژانتین، دانشگاه بوینس آیرس (University of Buenos Aires) بوده که در میان رشته های ارائه شده، نام رشته تربیت بدنی نیز به چشم می خورد. این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شده و از قدمی ترین مراکز آموزشی این کشور می باشد. در سال های اخیر، مهاجران تحصیلی به دلایل گوناگونی از جمله سابقه بالای آموزش، قرار گیری در پایتخت و هم چنین اعتبار بالا، این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند.

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر واقع شده در آرژانتین، دانشگاه کاتولیک آرژانتین (Pontifical Catholic University of Argentina) می باشد که قدمت 63 ساله دارد. این دانشگاه یکی از معتبر ترین مراکز واع شده در بوینس آیرس بوده و به دلیل همکاری های بین المللی انجام شده در سال های اخیر، از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر بوینس آیرس، در شهرهای دیگر آرژانتین نیز دانشگاه های معتبر متعددی به چشم می خورند. یکی از این مراکز، دانشگاه لا ریوجا (National University of La Rioja) می باشد که یک دانشگاه دولتی بوده و در شهر لا ریوجا قرار گرفته است. این دانشاه علیرغم داشتن قدمت پایین (28 سال)، آموزشی به روز را ارائه داده و از اساتید مجربی برای تکمیل هیئت علمی خود استفاده کرده است.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در آرژانتین

در کشور آرژانتین، امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در مقاطع گوناگون برای علاقه مندان فراهم می باشد. کارشناسی در این کشور 3 الی 4 ساله بوده، و علاقه مندان می توانند در گرایشاتی از جمله تربیت بدنی، ورزش و حرکات انسانی و مدیریت ورزش، به تحصیل در دانشگاه های آرژانتین بپردازند. هم چنین گرایشات ذکر شده برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز ارائه می گردند که طول این دوره ها به ترتیب، 1 الی 2 ساله و 3 الی 4 ساله می باشد. شایان ذکر است که هزینه تحصیل در آرژانتین بسیار مناسب بوده و افراد می توانند برای درآمد زایی و پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور، به کار در دوران دانشجویی بپردازند. میزان ساعات کار مجاز برای دانشجویان با توجه به مقطع تحصیل متفاوت بوده و علاقه مندان می توانند مقاله کار دانشجویی در آرژانتین را برای اطلاعات بیشتر مطلعه نمایند.

شهرتعداد دانشگاههزینه تحصیل (دلار آمریکا)
Buenos Aires6$3110
Cordoba1$1000
La Rioja1$1000
Mendoza1$5985
Salta1$2100
San Miguel de Tucuman1$1000
Viedma1$4400

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در آرژانتین

نکات مربوط به تحصیل تربیت بدنی در آرژانتین

برای مهاجرت به آرژانتین و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، افراد در ابتدا بابد از دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر خود، پذیرش بگیرند. به این منظور مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی و مدرک CELU را به دانشگاه مورد نظر خود در آرژانتین ارسال نموده و پروسه اخذ پذیرش را آغاز نمایند. پس از دریافت نامه پذیرش، افراد باید با ارائه مدارکی به سفارت این کشور، درخواست خود را جهت صدور ویزای تحصیلی آرژانتین اعلام نمایند. مدارک مورد نیاز در این فرآیند، شامل مواردی از جمله پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش، گواهی سلامت و عدم سو پیشینه می باشد. شایان ذکر است که ویزای تحصیلی آرژانتین تا پایان دوران تحصیل دانشجو معتبر بوده و پس از اتمام این دوران، افراد ملزم به ترک آرژانتین می باشند.

فرصت های شغلی فارغ التحصیلان تربیت بدنی در آرژانتین

دانشجویان رشته تربیت بدنی در آرژانتین می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود، به اشتغال در این کشور پرداخته و ویزای کاری آرژانتین را اخذ نمایند. از جمله فرصت های شغلی موجود برای این افراد در آرژانتین، می توان به مواردی از جمله مربی شخصی ورزش، مربی ورزش مدارس و هم چنین استاد دانشگاه در حوزه ورزش و تربیت بدنی اشاره نمود. قابل ذکر است که افراد پس از چند سال اشتغال در آرژانتین، می توانند در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده و در انتها تابعیت آرژانتین را به دست بیاورند. در صورت نیاز به اخذ راهنمایی در حوزه مهاجرت، همه روزه می توانید با کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته تربیت بدنی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته تربیت بدنی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته تربیت بدنی در آرژانتین انتخاب درستی برای دانشجویان است؟ انتخاب آژانتین برای تحصیل تربیت بدنی، یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان برای ادامه تحصیل می باشد. زیرا این کشور دارای امکانات ورزشی بالایی برای دانشجویان تربیت بدنی می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته تربیت بدنی در آرژانتین وجود دارد؟ تمامی دانشجویان رشته تربیت بدنی در آرژانتین می توانند حین تحصیل این رشته تحصیلی در این کشور 18 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *