ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در آمریکا

رشته تربیت بدنی در آمریکا

کشور آمریکا همواره در زمره مقاصد محبوب علاقه مندان به تحصیل در سرزمینی ثانویه قرار داشته و با توجه به شرایط مطلوب دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آمریکا محبوبیت این شاخه در میان دانشجویان بین المللی دور از ذهن نمی باشد. ورزش هایی نظیر بیسبال، هاکی روی یخ و بسکتبال همواره دارای طرفداران بسیاری در میان شهروندان آمریکا بوده و طی دهه های اخیر بر شمار علاقه مندان مربیگری در این رشته ها نیز افزوده شده است؛ همانگونه که استحضار دارید برای فعالیت در حوزه ورزش و آمادگی جسمانی افراد نیازمند سپری کردن دوره های آکادمیک در کالج ها و دانشگاه های معتبر می باشند.

پیرو این موضوع قصد داریم در ادامه این مقاله همراه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موضوعاتی چند پیرامون تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا و مزایا و معایب آن بپردازیم:

  • دروس تخصصی رشته تربیت بدنی در آمریکا کدامند؟
  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی آمریکا در کدام ایالت واقع شده اند؟
  • متوسط درآمد و پاداش ورزشکاران سطح اول و المپیکی ایالات متحده آمریکا از چه قرار است؟
  • محبوب ترین رشته های ورزشی در میان مردم آمریکا کدامند؟
  • امتیاز دانشگاه تربیت بدنی Urbana-Champaign آمریکا در قیاس با سایر کشورها در چه جایگاهی قرار دارد؟

شرایط تحصیل در آمریکا در رشته تربیت بدنی

آمریکا یکی از مقاصد موردتوجه متقاضیان مهاجرت و تحصیل بوده و سیاست های نظام آموزشی این کشور اغلب پیرو تصمیم گیری ها در سطح ایالتی است و دولت فدرال نقش محدودی را در این امر ایفا می کند؛ آمریکا و انگلستان دارای بیشترین شهرهای برخوردار از مراکز آموزش عالی معتبر در جهان بوده و شهرهای نیویورک، بوستون، سانفرانسیسکو و شیکاگو ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی آموزش در این سرزمین می باشند. همچنین با توجه به اصلاح سیاست های این کشور در خصوص جذب مهاجرین مسلمان در سال 2024 بر شمار متقاضیان اخذ ویزای آمریکا افزوده شده است. ورزش در آمریکا دارای نقش اساسی بوده و سالانه درآمدی بالغ بر 60 میلیارد $ (دلار) را نصیب دولت این کشور می نماید.

شرایط تحصیل در آمریکا در رشته تربیت بدنی

از محبوب ترین و پردرآمدترین رشته های ورزشی در آمریکا فوتبال آمریکایی است که لیگ آن با نام NFL درکنار لیگ بیسبال NBL دارای بیشترین تعداد ورزشکار از ایالت های لویزیانا، مینه سوتا و میشیگان هستند. شایان ذکر است که پس از وضع قانون Title IX در سال 1972 که با هدف رفع انواع تبعیض در حوزه ورزش و آموزش تعیین گردید، زنان و مردان ورزشکار سفیدپوست و سیاه پوست آمریکایی از فرصت های برابری در حوزه های گوناگون ورزشی برخوردار می باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق تحقیقات انجام شده از سوی موسسه CommonCensus رایج ترین ورزش ها در میان میانسالان آمریکایی دومیدانی و دوچرخه سواری هستند درحالیکه دانش آموزان مدارس به ترتیب فوتبال، دو میدانی و بسکتبال را ترجیح می دهند.

تعداد دانش آموزان آمریکایی شرکت کننده در مسابقات ورزشی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در آمریکا

آمریکا جزء معدود کشورهایی است که دارای مسابقات دانشگاهی با سابقه و محبوب ورزشی می باشد؛ برای نمونه مسابقات BCS که مختص دانشجویان در رشته فوتبال آمریکایی بوده و از سال 2006 تاکنون در بین پرتماشاگرترین مسابقات این کشور می باشد. افتخارات فراوان ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک و همچنین رشته های مختلف المپیک زمستانی گویای وضعیت مطلوب سیستم آموزشی و تربیتی این کشور می باشد. آموزش های صورت گرفته در ابتدا مربوط به حرکت شناسی بدن انسان و بافت های بدن می باشد و در مقاطع بالاتر دانشجویان با شیوه های گوناگون پیشگیری از انواع صدمات و مصدومیت های ورزشی آشنا خواهند شد.

در ادامه به معرفی برترین دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده دروس رشته تربیت بدنی در ایالات متحده آمریکا پرداخته ایم:

عنوان مرکزرتبه در آمریکا
university of Michigan annarbor1
دانشگاه تحقیقاتی ایلینویز در اوربانا شمپین (Urbana-Champaign)2
university of Maryland _ college park3
Boston university4
university of Connecticut5

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آمریکا

همچون موسسات معتبر اروپایی ارائه دهنده دروس و گرایشات تربیت بدنی نظیر University of Applied Sciences Europe که به پرورش متخصصانی در حوزه ورزش می پردازد، دانشگاه های برتر آمریکایی چون The University of Texas at Austin نیز با ارائه دانش تئوری پیرامون ساختار بدن، بهینه ساری کارایی جسمی و اصول تغذیه به بهبود سطح سلامت و آمادگی جسمانی جامعه خود کمک می کنند. از دروس تخصصی فعالین این رشته در آمریکا می توان به روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی، فیزیولوژی انسانی، بیوشیمی، حرکات اصلاحی و آب درمانی اشاره کرد.

در قالب جدول زیر می توان با متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته تربیت بدنی در آمریکا آشنا شد:

شهریه سالیانه دانشجویان رشته تربیت بدنی در آمریکا
دانشجویان ایالتی10564$
دانشجویان خارج از ایالت29875$

دانشجویان در سطح کارشناسی اغلب به آشنایی با رشته های گوناگون ورزشی به صورت تئوری پرداخته و آشنایی با اصول صنعت ورزش جهت کسب درآمد اکثرا مربوط به دوره کارشناسی و سپری کردن دروسی نظیر Exercise Science and Coaching و مدیریت و تکنولوژی ورزش می گردد. باید خاطرنشان کرد یادگیری اصول تربیت معلم نیز اغلب مربوط به این دوره است.

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آمریکا

موقعیت های شغلی در آمریکا

با توجه به برآورد هزینه های تحصیل در آمریکا پر واضح است که دانشجویان رشته تربیت بدنی دارای ذهنیتی مبنی بر دستیابی به فرصت های مطلوب شغلی در زمان فارغ التحصیلی خود می باشند؛ در همین راستا باید عنوان داشت که ورزشکاران و مربیان این عرصه در کشور آمریکا دارای درآمد مطلوبی هستند و طبق بررسی های صورت گرفته متوسط دستمزد سالانه ورزشکاران این کشور 80900$ (دلار آمریکا) برآورد گشته است. این درحالی است که حقوق ورزشکاران حرفه ای این کشور 2.6 الی 8.3 میلیون $ (دلار) در سال تقریب زده می شود. همچنین حداقل حقوق سالیانه فوتبالیست های آمریکایی 378000$ (دلار آمریکا) در سال 2024 تعیین شده است.

در پایان می توان اظهار داشت اگرچه هزینه تقریبی $1000 تا 1500$ (دلار آمریکا) برای زندگی دانشجویان بالاتر از متوسط سرزمین های اروپایی می باشد، مزیت های فراوان چون تحصیل در برترین و معتبرترین مراکز آموزشی جهان و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا افراد را به قرارگیری در این مسیر سوق می دهد. شایان ذکر است که کارشناسان و مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با صدها پرونده موفق کاری قادر به راهنمایی شما عزیزان در مسیر دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون رشته تربیت بدنی در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا خواهد بود.

سوالات تخصصی در خصوص رشته تربیت بدنی در آمریکا

در این بخش به سوالت تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل در آمریکا در رشته تربیت بدنی به چه صورت است؟ آمریکا یکی از مقاصد موردتوجه متقاضیان مهاجرت و تحصیل بوده و سیاست های نظام آموزشی این کشور اغلب پیرو تصمیم گیری ها در سطح ایالتی است و دولت فدرال نقش محدودی را در این امر ایفا می کند؛ آمریکا و انگلستان دارای بیشترین شهرهای برخوردار از مراکز آموزش عالی معتبر در جهان بوده و شهرهای نیویورک، بوستون، سانفرانسیسکو و شیکاگو ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی آموزش در این سرزمین می باشند. همچنین با توجه به اصلاح سیاست های این کشور در خصوص جذب مهاجرین مسلمان در سال 2024 بر شمار متقاضیان اخذ ویزای آمریکا افزوده شده است. ورزش در آمریکا دارای نقش اساسی بوده و سالانه درآمدی بالغ بر 60 میلیارد $ (دلار) را نصیب دولت این کشور می نماید.
  • دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در آمریکا چگونه است؟ همچون موسسات معتبر اروپایی ارائه دهنده دروس و گرایشات تربیت بدنی نظیر University of Applied Sciences Europe که به پرورش متخصصانی در حوزه ورزش می پردازد، دانشگاه های برتر آمریکایی چون The University of Texas at Austin نیز با ارائه دانش تئوری پیرامون ساختار بدن، بهینه ساری کارایی جسمی و اصول تغذیه به بهبود سطح سلامت و آمادگی جسمانی جامعه خود کمک می کنند. از دروس تخصصی فعالین این رشته در آمریکا می توان به روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی، فیزیولوژی انسانی، بیوشیمی، حرکات اصلاحی و آب درمانی اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *