ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در اسلواکی

رشته تربیت بدنی در اسلواکی

در سال های اخیر کشورهای اروپایی کوچک یکی از گزینه های پر طرفدار برای مهاجرت تحصیلی شده اند و متقاضیان زیادی را به خود جذب نموده اند. به عنوان مثال، اخذ پذیرش و تحصیل در رشته تربیت بدنی در اسلواکی یکی از هزاران گزینه ایده آل برای متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی محسوب می شود. شایان ذکر است که هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی کوچک تر در مقایسه با آمریکا، انگلیس و فرانسه پایین تر بوده و افرادی با تمکن مالی محدود تر نیز می توانند با انتخاب کشورهای کوچک، رویای تحصیل در اروپا را به واقعیت تبدیل کنند. کارشناسان ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تحریر این مقاله، اطلاعاتی مفید به شما عزیزان داده و به برخی سوالات پر تکرار و کاربردی، از جمله موارد زیر پاسخ دهند:

  • هزینه تحصیل در اسلواکی چه مقدار است؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسلواکی کدامند؟
  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اسلواکی وجود دارد؟
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی اسلواکی را اخذ نمود؟

نظام آموزشی در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای کوچک واقع شده در اروپای مرکزی است که پایتخت آن شهر براتیسلاوا می باشد. جمعیت کلی اسلواکی حدود 5.6 میلیون نفر است که درصد زیادی از آن در پایتخت اسلواکی سکونت دارند. زبان رسمی این کشور، زبان اسلوواکی بوده که یکی از زبان های هندواروپایی به شمار می رود. از همسایگان اسلواکی می توان به کشورهایی نظیر چک، اتریش، لهستان، اوکراین و مجارستان اشاره نمود. اسلواکی در سال 1993 از کشور چکسلواکی استقلال یافت و به یک کشور جداگانه تبدیل شد که در حال حاضر عضوی از سازمان ملل متحد و اتحادیه شنگن می باشد. درصد زیادی از جمعیت اسلواکی را، افرادی از تبار اسلواک در بر می گیرند و پس از آن مجارها، بزرگترین اقلیت قومی به شمار می روند. بخش ویژه ای از اقتصاد اسلواکی بر پایه تولید خودرو و لوازم الکترونیکی بنا شده است.

کشور اسلواکی، راه های گوناگونی را برای ورود مهاجران فراهم آورده است؛ یکی از آنها، تحصیل در اسلواکی می باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور در مقاطع گوناگون از جمله مدرسه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تمامی متقاضیان دارای صلاحیت امکان پذیر بوده و افراد می توانند از این طریق، امتیاز ورود به اسلواکی و زندگی در آن را کسب نمایند. شایان ذکر است که اسلواکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبری برخوردار است و مدرکی معتبر از آن فارغ التحصیلان این مراکز خواهد شد. آموزش در این کشور عموما به زبان اسلواک انجام می گیرد اما متقاضیان می توانند در برخی حوزه ها، به زبان انگلیسی نیز تحصیل مایند. هزینه زندگی در این کشور پایین بوده و افراد می توانند با تحصیل به زبان چکی، به طور رایگان تحصیل کنند. شایان ذکر است که امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای افراد واجد شرایط فراهم است.

نمودار توزیع هزینه های زندگی در اسلواکی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در اسلواکی

همان طور که ذکر شد، کشور چک از دانشگاه های متعددی برخوردار است که بسیاری از آن ها در عرصه بین المللی نیز مطرح می باشند. یکی از معتبر ترین دانشگاه های چک، دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا (Slovak University of Technology in Bratislava) می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی سالانه QS، موفق به کسب رتبه 55 در میان برترین دانشگاه های جهان شده است. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه کننده رشته تربیت بدنی در اسلواکی، Matej Bel University می باشد. این دانشگاه در شهر Matej Bel واقع شده و 29 سال سابقه در زمینه تدریس و جذب دانشجو داراست. داشگاه ذکر شده، از دانشکده های مختلفی تشکیل شده است و متقاضیان می توانند در رشته هایی به غیر از تربیت بدنی، از جمله رشته های هنری، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی گردند. علاقه مندان می توانند مقاله دانشگاه های اسلواکی را برای اخذ اطلاعات بیشتر مطالعه نمایند.

گرایشات و هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی

کشور اسلواکی به دلیل برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب، مقصد ایده آلی برای مهاجرت تحصیلی در این ناحیه به شمار می رود. یکی از برگترین امتیازات برای علاقه مندان به رشته تربیت بدنی، امکان تحصیل در این رشته در مقاطع گوناگون و گرایشات متنوع می باشد. از گرایشات رشته تربیت بدنی در اسلواکی، میتوان به مواردی از جمله تربیت بدنی، ورزش و مدیریت و فعالیت های ورزشی و مدیریت اشاره نمود. امکان تحصیل در این گرایشات در مقاطع گوناون از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای علاقه مندان فراهم است. طول دوره های دانشگاهی در اسلواکی همانند سایر کشورهای اروپایی، در مقطع کارشناسی، 3 الی 4 سال، کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال و دکتری 4 سال می باشد. هزینه تحصیل در اسلواکی پایین بوده و در صورت انتخاب رشته هایی به زبان اسلواک، تحصیل افراد رایگان خواهد بود.

نام شهرهزینه تحصیل به دلار
Bratislava$938
Banska Bystrica$1578
Kosice$6571
Nitra$446
Presov$837
Trnava$613

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی

نحوه اخذ ویزا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی

پروسه اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی نیز مشابه سایر کشورهای اروپایی بوده و به طی شدن مراحل خاصی نیاز دارد. در ابتدا فرد باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی معتبر واقع شده در اسلواکی دریافت نماید. برای این مرحله، ارائه مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین، گواهی تمکن مالی، مدرک تسلط به زبان کورس ارائه شده، انگیزه نامه و رزومه کارهای تحقیقاتی در صورت وجود، به دانشگاه مقصد الزامی است. پس از دریافت نامه پذیرش، افراد باید با کنسولگری اسلواکی ارتباط برقرار نموده و پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشور را آغاز نمایند. در این مرحله از فرآیند نیز مدارکی از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی، نامه پذیرش، گواهی تمکن مالی، مدارک سلامت و بیمه بین المللی، گواهی عدم سو پیشینه و عکس پاسپورتی، الزامی می باشند.

فرصت های شغلی برای رشته تربیت بدنی در اسلواکی

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته تربیت بدنی، می توانند پس از اتمام مدت تحصیل خود و اخذ مدرک، به جست و جوی فرصت های شغلی مناسب در این کشور پرداخته و ویزای کار اخذ نمایند. متخصصین این حوزه می توانند در بخش های گوناگونی از جمله مربی گری ورزشی به طور خصوصی، در تیم های ورزشی، مدارس و یا باشگاه ها مشغول به کار شوند. افراد می توانند با ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر، رزومه علمی مناسبی اخذ نموده و به حوزه تدریس وارد گردند. شایان ذکر است که دانشجویان رشته تربیت بدنی در اسلواکی نیز، در طول دوره تحصیل خود اجازه کار به صورت پاره وقت و محدود را خواهند داشت که می تواند یک مسیر کمکی برای پرداخت هزینه های زندگی باشد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در اسلواکی میتوانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *