ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در روسیه

رشته تربیت بدنی در روسیه

تحصیل رشته تربیت بدنی در روسیه با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه آموزش در حوزه هایی نظیر ورزش و انواع فنون دارای شرایط بسیار مطلوبی بوده و همچنین تعدد دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده این رشته نیز مزید بر علت گشته تا مخاطبان فراگیری علوم نظری و عملی این رشته، فرآیندی تسهیل شده را پیش روی خود ببینند. روسیه پهناورترین کشور جهان بوده و قرارگیری آن در هر دو قاره آسیا و اروپا شرایط را برای آشنایی با فرهنگ قومیت های گوناگون که از دیرباز تاکنون در این محدوده جغرافیایی اسکان یافته اند فراهم آورده است.

روسیه علاوه بر دانشگاه های ارائه دهنده دروس تربیت بدنی به صورت تخصصی چون Banzarov Buryat State University دارای آکادمی ها و موسسات ورزشی گوناگونی نیز می باشد که اغلب در شهرهای سامارا، کازان، سنت پترزبورگ و مسکو واقع شده اند. همچنین باید اظهار داشت که روسیه از جاذبه های گردشگری متعددیی برخوردار بوده و دانشجویان و محصلین رشته های مختلف تفریحات و سرگرمی های متنوعی را پیش روی خود می بینند. به هر روی با توجه به میزان اهمیت اطلاع از مواردی چون دانشگاه های ارائه دهنده کرسی های رشته تربیت بدنی، شهریه آن ها و امتیازات موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در ادامه این مقاله به بررسی جامع این موضوع بپردازند.

نظام آموزشی در روسیه

روسیه با عضویت در معاهده بولونیا (Bologna Declaration) بر اعتبار مراکز آموزش عالی خود افزوده به صورتیکه هم اکنون اغلب کشورهای جهان مدرک علمی اخذ شده از دانشگاه های این کشور را به رسمیت می شناسند. همانطور که در علوم پزشکی مدرک دانشگاهی 7 دانشگاه این سرزمین موردتایید وزارت بهداشت می باشد، در سایر رشته ها نیز بر اعتبار دانشگاه های آن افزوده گشته است. طبق آمار OECD کشور روسیه در میان 10 سرزمین دارای بیشترین نرخ جمعیت تحصیل کرده در جهان است و شایان ذکر است که همه ساله بیش از 334,000 دانشجو از 140 کشور جهان به فراگیری علوم گوناگون در بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل می پردازند. روسیه دارای بیش از 740 مرکز آموزش عالی بوده که از این میان 8 دانشگاه به صورت تخصصی دروس تربیت بدنی را ارائه می نمایند و در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تحصیل رشته تربیت بدنی در روسیه 4 سال برای متقاضیان اخذ مدرک کارشناسی زمان برده و امکان اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکتری طی 2 و 3 سال به ترتیب نیز فراهم خواهد بود. تحصیل در شهرهای اصلی روسیه با هزینه های معقولی همراه بوده و در کنار این امر افراد می توانند به حداکثر 20 ساعت کار همزمان با تحصیل طی هفته بپردازند. از مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه می توان به گذرنامه معتبر، سوابق تحصیلی، پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت گواهی سلامت اشاره نمود. از مزیت های اصلی تحصیل رشته تربیت بدنی در روسیه می توان به شهریه چند برابر کمتر دانشگاه ها در مقایسه با اروپا اشاره نمود. مضاف بر آن اعطای شهریه هایی از قبیل موارد زیر در رشته تربیت بدنی نیز در این موضوع مزید بر علت گشته:

  • Russian Scholarship Projects
  • Benjamin A. Gilman Scholarships

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در روسیه

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در روسیه

دانشگاه دولتی تربیت بدنی، گردشگری و و ورزش روسیه از باسابقه ترین مراکز پذیرنده متقاضیان این رشته است که فعالیت آن از سال 1918 میلادی آغاز گشته و هم اکنون بسیاری آن را تحت عنوان انستیتو تربیت بدنی روس ها می شناسند. این دانشگاه در شهر مسکو واقع شده و طی سالیان اخیر به پرورش بیش از 50 هزار دانشجو در گرایشات گوناگون تربیت بدنی مبادرت ورزیده است. شایان ذکر است که از این تعداد 9% دانشجویان را اتباع خارجی سایر کشورها تشکیل می دهند. چنین موسساتی علاوه بر محبوبیت قابل توجه خود به علت برخورداری از امکانات و تکنولوژی های روز دنیا که در امر ورزش نیز موضوعی حائز اهمیت می باشد، به دلیل پرورش ورزشکاران افتخارآور و مدال آوران عرصه های جهانی مورد توجه علاقه مندان به این حوزه می باشند.

بخش های اصلی تشکیل دهنده آموزش دوره تربیت بدنی در روسیه شامل مواردی نظیر مشکلات پزشکی تربیت بدنی، مکانیک ورزش، متدهای تربیت بدنی، تئوری تربیت روانی و مدیریت ورزشی هستند. عموما این دانشگاه ها در کنار آموزش افراد، به ارائه مدرک مربیگری نیز می پردازند. به عنوان نمونه دانشگاه ملی ورزش و جوانان روسیه که عموما دوره های خود را به زبان روسی نیز ارائه می نماید، با دارا بودن بیش از 230 استاد در پایان دوره گواهی معتبر مربیگری را به افراد اعطا می کند. در ادامه به معرفی شماری از برترین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تربیت بدنی در روسیه پرداخته ایم:

  • National Research Tomsk State University
  • IKBFU (Kaliningrad)
  • UrFU (Ekaterinburg)
  • University of Tyumen
  • Lobachevsky University (Nizhny Novgorod)

دروس و درآمد رشته تربیت بدنی در روسیه

ورزش در روسیه همواره دارای محبوبیت خاصی بوده و از پرمخاطب ترین آن ها در میان شهروندان این کشور می توان به کشتی، وزنه برداری، هاکی روی یخ، فوتبال، بسکتبال، ژیمناستیک، بوکس و هندبال اشاره نمود. از جمله ورزش هایی که دارای تاریخچه طولانی نظیر ورزش شطرنج در روسیه می باشند نیز می توان Lapta و Bandy و Gorodki را نام برد که اگرچه هرگز به المپیک ورزش های زمستانی راه نیافتند همواره مورد استقبال مردم کشور روسیه بوده اند. Sambo نیز یکی از ورزش های رزمی این کشور است که دارای سابقه قابل توجهی بوده و محصلین رشته تربیت بدنی می توانند در واحدهای تاریخچه ورزش کشور روسیه به آشنایی بیشتر با آن بپردازند. عموما دروس نظری رشته تربیت بدنی در روسیه به سه شاخه فیزیولوژی و آناتومی در ورزش، فارماکولوژی ورزشی و مدیریت ورزشی تقسیم می گردد.

مقایسه میزان پاداش ورزشکاران حرفه ای

پیرامون میزان درآمد ورزشکاران روسی باید اظهار داشت افرادی که به صورت حرفه ای مهارت خاصی را در خود تقویت می گردانند، قادر خواهند بود درصورت دستیابی به عناوینی چون مدال طلای مسابقات جهانی پاداشی معادل با 61000$ (دلار آمریکا) دریافت نمایند. به هر روی روسیه جزء کشورهای برخوردار از امکانات بسیار در این زمینه بوده و علاقه مندان به رشته تربیت بدنی نیز قادر هستند درصورت تمایل با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و اطلاعاتی راجع به سایر کشورها نیز کسب نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *