ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در سوئد

رشته تربیت بدنی در سوئد

تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئد با توجه به محبوبیت این رشته و سطح کیفی مطلوب زندگی، طی سال های اخیر با افزایش قابل توجه مخاطبان همراه بوده است. همانطور که استحضار دارید سوئد جزء سرزمین های نسبتا پهناور حوزه اسکاندیناوی بوده و اگرچه جمعیت سوئد از 11 میلیون نفر متجاوز نمی باشد، شهروندان آن توانسته اند به موقعیت مطلوبی در حوزه های گوناگون ورزشی دست یابند. اخذ انواع ویزا جهت مهاجرت به کشور سوئد چون ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره همواره موردتوجه مخاطبان اقامت در این کشور بوده و در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم گشته قصد داریم علاوه بر بررسی ضوابط اخذ ویزای تحصیلی این سرزمین توسعه یافته، به ارائه مطالبی مفید پیرامون چگونگی حضور در دوره های تربیت بدنی ارائه شده آن بپردازیم.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در سوئد در کدام شهرهای این کشور واقع شده اند؟
  • متوسط درآمد شاغلین حوزه ورزش و تربیت بدنی در سوئد چه میزان می باشد؟
  • دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی دارای چه تفاوت هایی در مقاطع گوناگون است؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در سوئد به چه شرحی است؟

تاریخچه تربیت بدنی در سوئد

سوئد همواره یکی از محبوب ترین مقاصد علاقه مندان به تحصیل در کشوری ثانویه بوده و علت عمده آن را نیز می توان استانداردهای آموزشی ممتاز این سرزمین بیان کرد. تحصیل در سوئد برای کودکان و نوجوانان 7 تا 16 ساله اجباری بوده و تحت عنوان Grundskola شناخته می شود. پس از پایان این دوره افراد می توانند درصورت تمایل به شرکت در دوره هایی تحت عنوان Gymnasieskola مبادرت ورزند که طی آن آموزش هایی برای علاقه مندان به رشته های فنی و همچنین تربیت بدنی ارائه می گردد. از مزایای تحصیل در سوئد می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تنوع فرهنگی موجود، خلاقیت در آموزش، مخارج مقرون به صرفه در کنار وجود بورسیه ها و امکان کار همزمان با تحصیل، فراگیری انواع مهارت ها به فراخور رشته انتخابی و همچنین سطح بالای رفاه اجتماعی اشاره کرد.

سالم سازی جامعه و ورزش اما در سوئد نیز همچون سایر کشورهای اسکاندیناوی دارای موقعیت و جایگاه ویژه ای بوده و تعدد سالن های ورزشی مدارس و آموزش حرکات تعادلی به کودکان 4 الی 6 سال در این کشور خود گواهی بر این مدعی است. ژیمناستیک و شنا در گروه محبوب ترین رشته های ورزشی میان دانش آموزان سوئدی جای داشته و توسعه ورزش در نظام آموزشی این کشور مربوط به اقدامات گسترده شخصی به نام لیندفورس در سال های دور می باشد. سیستم آموزشی سوئد رشته تربیت بدنی را به دو شاخه طبیعی و مصنوعی تقسیم نموده و شایان ذکر است که گروه تربیت بدنی مصنوعی دارای 3 زیرشاخه ورزش های نظامی، قهرمانی و طبی می باشد که اصلاح نقایص جسمانی بیش از همه با زیرشاخه ورزش های طبی مرتبط خواهد بود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در سوئد

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در سوئد

مشهورترین و باسابقه ترین مرکز ارائه دهنده دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی کشور سوئد در شهر استکهلم واقع شده و با نام The Swedish School of Sport and Health Sciences شناخته می شود. مدرسه سوئدی ورزش و علوم سلامت دربردارنده تعداد زیادی آکادمی برای علاقه مندان به ورزش های گوناگون بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که از سال 1813 تاکنون همه ساله به جذب بیش از 1000 متقاضی اقدام می نمایند. دو شهر مالمو و استکهلم درواقع دارای بیشترین تعداد مراکز و موسسات آموزشی در این زمینه هستند و علاقه مندان به تحصیل در رشته تربیت بدنی باید مطلع باشند که با ارائه مدارکی چون آیتلس 6، رسید پرداخت هزینه های مربوطه، ارائه مدرکی دال بر پذیرفته شدن در دانشگاه مقصد و همچنین پاسپورت معتبر قادر به اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد خواهند بود. در ادامه تعدادی از برترین مراکز تربیت بدنی را معرفی نموده ایم:

عنوان مرکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنیرتبه در سوئد
Swedish School of Sports and Health Sciences1
Malmö University Masters Programmes2
Linköping University Graduate School3
Jonkoping University Masters Programmes4

هزینه ها و گرایشات رشته تربیت بدنی در سوئد

تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئد نیازمند زمانی 3 ساله جهت دستیابی به مدرک کارشناسی بوده و عموما دانشجویان در این مقطع 180 واحد درسی را سپری می نمایند که با توجه به خصوصیات رشته تربیت بدنی، قابل پیش بینی است که بخش قابل توجهی از این دروس به صورت عملی ارائه گردند. شهریه سالیانه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های معتبر سوئد 11000€ (یورو) برآورد گشته و هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در شهرهایی نظیر لوند و لینشوپینگ نیز 900€ (یورو) برآورد می گردد؛ این درحالی است که اقامت در شهرهای اصلی سوئد چون گوتنبرگ هزینه ماهیانه 1300€ (یورویی) را به همراه خواهد داشت. بخش عمده هزینه های زندگی در سوئد به مسکن مرتبط گشته و پس از آن خوراک، حمل و نقل و پوشاک به ترتیب در رده های بعدی جای دارند.

پیرامون گرایشات و دروس رشته تربیت بدنی باید اظهار داشت که افراد پس از پشت سر گذاشتن دروس مشترکی چون آشنایی با آناتومی و انواع صدمات احتمالی موجود در ورزش، اقدام به انتخاب گرایش اصلی خود نموده و به فراخور آن واحدهای تئوری مرتبط را اخذ خواهند نمود. روانشناسی ورزشی، مدیریت، مربیگری و طب ورزشی از انواع گرایشات محبوب در رشته تربیت بدنی به حساب می آیند.

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در سوئد

دانشجویان رشته تربیت بدنی قادر خواهند بود در صورت تمایل همزمان با تحصیل در آکادمی های سطح شهرهای بزرگ مشغول به فعالیت گردند؛ به رغم اینکه درآمد ناشی از چنین فعالیتی در بهترین وضعیت معادل با 400€ (یورو) خواهد بود، به هر روی کمک شایانی به افراد محسوب می گردد. همچنین عضویت در مراکز معتبر که زیرمجموعه Swedish Sports Association می باشند همراه با عقد قرارداد درآمد مطلوبی را نصیب افراد خواهد نمود. در ادامه بالاترین و پایین ترین دستمزد ماهیانه ورزشکاران سوئدی را مقایسه کرده ایم:

مقایسه حداقل و حداکثر حقوق ورزشکاران سوئد

در پایان امیدواریم مطالب عنوان شده موردتوجه شما عزیزان واقع شده باشند؛ همچنین ما می توانید برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *