ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در فنلاند

رشته تربیت بدنی در فنلاند

تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند باتوجه به احساس نیاز به فعالیت جسمی و نیاز جامعه به ارتقای سطح سلامت به یکی از موضوعات پرمخاطب تبدیل شده است. جمهوری فنلاند متشکل از چندین استان خودمختار چون Ahvenanmaa بوده که همگی تحت سیطره این جمهوری هستند. اگرچه عموم افراد زبان های فنلاندی و سوئدی را به عنوان تنها زبان های رسمی مردم فنلاند می شناسند، باید اظهار داشت که درصد قابل توجهی از شهروندان این کشور دارای تسلط کافی بر زبان انگلیسی بوده و به فراخور این موضوع امکان تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز فراهم می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی چگونگی تحصیل رشته تربیت بدنی در کشور کوچک فنلاند بپردازیم.

  • بیشترین تعداد آکادمی های ورزشی و آموزش دروس تربیت بدنی در کدام شهرهای فنلاند واقع شده اند؟
  • دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در فنلاند شامل چه مواردی است؟
  • متوسط شهریه برآورد شده تحصیل در دانشگاه های برتر فنلاند چه میزان می باشد؟
  • زندگی دانشجویی در فنلاند با چه مزایا و معایبی همراه خواهد بود؟

نظام آموزشی در فنلاند

فنلاند یکی از سرزمین های کم مساحت واقع در شمال قاره اروپا و در ناحیه دریای بالتیک است که با توجه به قرارگیری در بین 15 اقتصاد برتر جهان طی بررسی های به عمل آمده در سال 2021 و همچنین رشد قابل توجه استانداردهای نظام آموزشی به یکی از مقاصد محبوب متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی بدل گشته است. اطلاع از شرایط مهاجرت به فنلاند و همچنین چگونگی هزینه های پیش روی افراد موضوعی است که می تواند کمک شایانی به تصمیم گیرندگان در این حیطه به حساب آید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای فنلاند ماهیانه 900€ (یورو) برآورد گشته است، دانشجویان باید استحضار داشته باشند که اقامت در شهرهایی نظیر هلسینکی با هزینه های بیشتری همراه خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند

اهمیت ورزش و حفظ سلامت جسمانی در کشورهای اروپایی بر کسی پوشیده نبوده و شایان ذکر است که مردم کشور فنلاند نیز همچون همسایگان خود دارای سطوح گوناگونی در رشته های مختلف ورزشی می باشند. مردم فنلاند علاوه بر ثبت نام در باشگاه های ورزشی به انجام فعالیت هایی در جهت حفظ سلامت خود چون پیاده روی و انواع ورزش های سبک می پردازند که اصطلاحا آن را hyötyliikunta می نامند. ورزش هایی با یک درجه سنگینی بیشتر که نیازمند حضور مربی و آموزش تحت نظر او هستند اغلب توسط شهرداری ها و باشگاه های ورزشی تدارک دیده شده که از جمله آن ها می توان به اسکی و شنا اشاره کرد.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در فنلاند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در فنلاند

کشور فنلاند دارای 42 مرکز آموزش رشته تربیت بدنی بوده که ارائه 38 برنامه اخذ مدرک دکتری در این رشته نشانگر سطح بالای کیفی ارائه محتوای آموزشی در این موسسات و دانشگاه ها می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند همواره با شهریه های معقولی همراه بوده و به فراخور این موضوع دانشجویان رشته تربیت بدنی نیز شهریه ای معادل با 800€ (یورو) برای سپری نمودن واحدهای درسی خود در هر ترم دوره کارشناسی می پردازند. با این وجود باید خاطرنشان کرد شهریه مراکزی چون دانشگاه ییواسکیلا گاها از 9000$ (دلار آمریکا) برای مقطع کارشناسی ارشد نیز متجاوز می باشد. دانشگاه ییواسکیلا در شهری با همین نام واقع شده و تاسیس آن به سال 1934 مربوط می گردد. این دانشگاه با جذب بیش از 14000 دانشجو به آموزش انواع علوم تربیتی و انسانی می پردازد. در ادامه به معرفی برترین مراکز آموزش رشته تربیت بدنی در فنلاند پرداخته ایم:

عنوان دانشگاهنام شهری که در آن واقع شده
Lapland University of Applied SciencesRovaniemi
HAAGA-HELIA University of Applied SciencesHelsinki
The Police CollegeTampere
University of JyväskyläJyväskylä
University of VaasaVaasa

گرایشات و دروس رشته تربیت بدنی در فنلاند

رشته تربیت بدنی دارای گرایشات گوناگونی علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که بسیاری آن را جزء زیرشاخه های علوم انسانی و دارای ارتباط گسترده با سایر علوم می دانند. به هر روی از دروس اخذ شده توسط دانشجویان رشته تربیت بدنی در فنلاند می توان به روانشناسی ورزش، حقوق ورزشی، تربیت بدنی در مدارس، حرکات اصلاحی، مدیریت در ورزش، زیست شناسی و تئوری تربیت بدنی اشاره کرد. شنای تخصصی و غیره از جمله واحدهای عملی هستند که دانشجویان می توانند به فراخور علاقه خود به انتخاب تعداد مشخصی از آن ها در دوره کارشناسی ارشد مبادرت ورزند. شایان ذکر است که طول دوران کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در فنلاند دو سال است درحالیکه دانشجویان مقطع کارشناسی عموما دروس خود را طی 4 سال به پایان می برند.

مقایسه شهریه دانشگاه های تربیت بدنی فنلاند

موقعیت های شغلی رشته تربیت بدنی در فنلاند

به رغم محدودیت شمار دانشگاه های ارائه دهنده مقطع دکتری برای رشته تربیت بدنی در کشور فنلاند، علاقه مندان به این شاخه قادر خواهند بود با اخذ پذیرش از دانشگاه هایی نظیر HAAGA-HELIA University of Applied Sciences و با دریافت مدرک معتبر تحصیلی، در آکادمی های معتبر ورزشی مشغول به کار گشته و یا به آموزش دروس دانشگاهی در مراکز معتبر شهرهایی چون هلسینکی بپردازند.

محبوب ترین رشته ورزشی در میان اهالی فنلاند پس از هاکی روی یخ و مسابقات ماشین سواری متعلق به ورزشی با عنوان Pesäpallo است که بسیاری آن را ورزش ملی فنلاند و یکی از شاخصه های اصلی این کشور می دانند. همچنین از مشهورترین مسابقات ورزشی میان شهروندان این کشور می توان به فرمول 1 اشاره نمود. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی قادر خواهند بود با عضویت در باشگاه های فوتبال فنلاند که لیگ آن تحت عنوان Veikkausliiga شناخته می شود به درآمد مطلوبی دست یابند. در پایان می توان فنلاند را سرزمینی برخوردار از انواع و اقسام امکانات ورزشی معرفی نمود که با توجه به کیفیت مطلوب نظام آموزشی آن، افزایش شمار متقاضیان مهاجرت به فنلاند دور از ذهن نمی باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز با ارائه کارآمدترین مشاوره ها شما عزیزان را در این مسیر یاری خواهند نمود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *