ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در ژاپن

رشته تربیت بدنی در ژاپن

تحصیل در ژاپن همواره بین موضوعات پرمخاطب مهاجرت قرار داشته و اطلاع از نحوه آموزش رشته تربیت بدنی در ژاپن شاخه ای از این مضمون گسترده است که آگاهی از آن می تواند تاثیر بسزایی بر تصمیم گیری های افراد در موقعیت های گوناگون داشته باشد. با توجه به اینکه کشورهای اروپایی نظیر دانمارک و پرتغال در کنار ارائه واحدهای نظری و عملی رشته تربیت بدنی دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه های نسبتا گزاف می دانند، بسیاری از افراد اخذ مجوز تحصیل از مراکز آموزشی کشور ژاپن با درنظر داشتن هزینه های پایین تر زندگی و تحصیل در آن دارای ارجحیت می دانند. به فراخور این موضوع کارشناسان و اعضای تیم تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن گشته اند تا در ادامه این مقاله همراه شما عزیزان به تحلیل چگونگی تحصیل در ژاپن و ویژگی های ورزش در این سرزمین بپردازند.

  • برترین مدارس و دانشگاه های ارائه دهنده گرایشات تربیت بدنی در ژاپن کدامند؟
  • تحصیل در ژاپن با چه مزایا و معایبی همراه بوده و چه درصدی از دانشجویان حاضر در این سرزمین در سال 2021 را اتباع خارجی تشکیل می دهند؟
  • محبوب ترین رشته های ورزشی میان مردم ژاپن کدامند؟

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در ژاپن

ژاپن در آسیای شرقی و در مجاورت با اقیانوس آرام واقع شده است؛ نرخ تولید ناخالص داخلی ژاپن این کشور را به یکی از 10 قدرت اقتصادی برتر جهان تبدیل نموده و با توجه به محصور بودن این منطقه جغرافیایی در آب، ارتباط تجاری با سرزمین های همسایه چون کره جنوبی، چین و روسیه کمک شایانی به رشد اقتصادی کشور ژاپن نموده است. با توجه به اینکه مساحت ژاپن درواقع متناظر با سرزمین هایی چون فنلاند بوده اما تراکم جمعیت آن بسیار بیشتر است، پر واضح است که دستیابی به موقعیت های مطلوب شغلی و یا تحصیلی، مسیری نسبتا دشوار را پیش روی افراد قرار خواهد داد. فرهنگ مردمان ژاپن از دوره جومون تا به امروز با تحولات بسیاری همراه بوده و باید خاطرنشان کرد که تنها زبان تحصیل در برخی دانشگاه های این کشور زبان ژاپنی می باشد.

توسعه ورزش و تربیت بدنی در میان دانش آموزان همواره هدف سیستم آموزشی کشور ژاپن بوده و محققان معتقدند در نتیجه آن شادابی، آمادگی جسمانی و ضریب هوشی این افراد ارتقا خواهد یافت. ورزش برای رشد کارکردهای مغزی نقشی حیاتی داشته و بر سایر جنبه های زندگی نظیر موفقیت تحصیلی نیز اثرگذار خواهد بود؛ به گونه ای که طبق تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصان ژاپنی، دانش آموزان فعال در حوزه فعالیت های جسمی و تربیت بدنی، دارای 7% شانس بیشتر جهت دستیابی به عنوان تحصیلی موردنظر خود در مقایسه با سایر همسالان می باشند. کشف استعدادهای ورزشی از دوران کودکی و نوباوگی همواره در دستور کار ناظران ژاپنی قرار داشته و پیرو این اصل موفقیت های متعددی در ورزش های فوتبال، بیسبال و گلف برای اهالی این کشور در سطح بین المللی رقم خورده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ژاپن

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در ژاپن

هر دو گروه ورزش های باستانی و مدرن دارای طرفداران خاص خود در اقصی نقاط ژاپن می باشند؛ با توسعه شهرنشینی، فراهم آوردن امکان انجام حرکات ورزشی و تمرین های روزانه با هدف حفظ بنیه جسمی افراد اهمیت خود را بازیافته و به فراخور این امر موسسات و آکادمی های گوناگون ورزشی، در کنار دانشگاه ها و مراکز آموزشی به پذیرش افراد اقدام می نمایند که در نوع خود جالب توجه است. برگزاری مسابقات اسکی، تنیس، ژیمناستیک و همچنین ایجاد سالن های استاندارد برای انواع ورزش های رزمی نشانگر اهمیت موضوع ورزش در شهرهای بزرگ ژاپن نظیر Kyoto، Hiroshima و Tokyo می باشد. در ادامه به معرفی برترین مراکز ارائه دهنده رشته تربیت بدنی به ترتیب امتیاز کسب شده می پرداززیم:

عنوان دانشگاهرتبه در ژاپن
大阪教育大学| Osaka Kyoiku University1
日本大学| Nihon University2
広島大学| Hiroshima University3
昭和女子大学| Showa Women’s University4
早稲田大学| Waseda University5

دروس و گرایشات رشته تربیت بدنی در ژاپن

از سال 1995 تاکنون کشور ژاپن مسیری صعودی را در عرصه های گوناگون ورزشی طی نموده و علت آن را نیز می توان در سطح بالای کیفی ارائه دروس و گرایشات گوناگون در مراکز آموزشی آن جستجو کرد. ژاپن دارای قریب به 48000 مربی تربیت بدنی بوده و 70% آن ها در مراکز دولتی چون دانشگاه ها و مدارس مشغول به فعالیت می باشند. به رغم اینکه در گذشته نه چندان دور برگزیدن گرایشات رزمی و همچنین حضور در رشته های ورزشی چون سومو (کشتی سنتی ژاپنی) از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بودند، هم اکنون این سبک از ورزش ها با پرمخاطب ترین ورزش های ژاپن که به ترتیب عبارتند از بیسبال، فوتبال، گلف و تنیس جایگزین گشته اند.

اگرچه گستردگی و تنوع گرایشات ارائه شده رشته تربیت بدنی دانشگاه های ژاپن معادل با مراکزی چون لافبورو کشور انگلستان نخواهد بود اما همچنان می توان کیفیت آموزش در شهرهایی چون توکیو را هم طراز با مشهورترین موسسات آموزش عالی جهان دانست. از دروس دانشگاهی رشته تربیت بدنی در ژاپن می توان به کمک های اولیه، فیزیولوژی انسانی، شناخت تئوری حرکت، حرکت درمانی و مبانی تکامل اشاره کرد.

نکاتی درمورد تحصیل رشته تربیت بدنی در ژاپن

ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر موارد مذکور، ورزش هایی نظیر اسکیت، بسکتبال، هندبال و کریکت نیز دارای گروه مخاطبان وسیعی می باشند و فعالیت در حیطه چنین ورزش هایی به عنوان مربی می تواند درآمد خوبی را نصیب علاقه مندان گرداند. ژاپن دارای بیش از 160000 دانشجوی بین المللی بوده که با توجه به هزینه 95000¥ (ین) زندگی در شهرهای اصلی آن، اغلب در شهرهای کوچکتر اقامت دارند.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های ژاپن

هزینه سالیانه تحصیل رشته تربیت بدنی در ژاپن ¥535800 (ین) برآورد شده و باید خاطرنشان کرد این هزینه در قیاس با بسیاری از رشته های نظری چون داروسازی مقرون به صرفه می باشد. در انتها شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری تماس تلفنی و یا حضور در دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دریافت وقت قبلی، اطلاعات بیشتر و گسترده تری پیرامون موضوع مهاجرت به کشور ژاپن کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *