ویزای تحصیلی

رشته تربیت بدنی در کرواسی

رشته تربیت بدنی در کرواسی

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به اروپا، می توانند با انتخاب گزینه های متفاوتی از جمله تحصیل رشته تربیت بدنی در کرواسی ویزا اخذ نمایند و در نهایت موفق به اخذ ویزای کاری و اقامت اروپا گردند. کشور کرواسی با ارائه خدماتی جهت پذیرش دانشجویان بین المللی، مسیر مهاجرت را برای این افراد هموارتر کرده است. از سایر روش های قانونی برای مهاجرت به کرواسی می توان به مواردی از جمله سرمایه گذاری و ثبت شرکت، ازدواج با یکی از اتباع کرواسی و هم چنین اشتغال و اخذ ویزای کاری کرواسی اشاره نمود. علاقه مندان به آموختن علم تربیت بدنی در کرواسی می توانند دانشگاه های گوناگونی را انتخاب نموده و در گرایشات مختلفی به تحصیل خود ادامه دهند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سهادت سعی داشته اند تا با تهیه این مقاله و پاسخ به سوالات زیر، ابهامات موجود را برطرف نمایند:

  • زبان آموزش در دانشگاه های کرواسی چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کرواسی چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کرواسی به چه صورت است؟
  • موقعیت های کاری رایج برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی رد کرواسی کدامند؟

نظام آموزشی در کرواسی

سیستم آموزشی در کشور کرواسی از قدمت بالایی برخوردار بوده و تا کنون توانسته است افتخارات گوناگونی را به ثبت برساند. زبان رسمی در کشور کرواسی زبان کروات می باشد که در نظام آموزشی این کشور نیز مشاهده می شود؛ با این حال امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در برخی رشته ها و گرایشات وجود دارد. سیاست های کرواسی در زمینه آموزش و پرورش، همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که این موضوع تاثیر شایانی بر کیفیت آموزشی دانشگاه های این کشور گذاشته است. به دلیل استقبال دانشجویان از سرایر کشورهای جهان، دانشگاه های کرواسی هم اکنون به محیط تحصیلی بین المللی تبدیل شده اند که محل بسیار مناسبی برای رشد فرهنگی شمرده می شوند. رشته های متعددی در حوزه های پزشکی، مهندسی، هنر و علوم انسانی در دانشگاه های کرواسی ارائه شده و افراد می توانند در مقاطع گوناگون، به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

نمودار تغییرات نرخ سواد در کرواسی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی در کرواسی

همان طور که ذکر شد، تحصیلات آکادمیک در کرواسی قدمت بالایی داشته و دانشگاه های معتبر متعددی در این کشور وجود دارند. مهم ترین دانشگاه واقع شده در کرواسی، دانشگاه زاگرب (University of Zagreb) می باشد که قدیمی ترین دانشگاه در کرواسی و هم چنین اروپای مرکزی به شمار می رود. این دانشگاه 29 دانشکده داشته و بیش از 70000 دانشجو را در خود جای داده است. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، دانشگاه زاگرب موفق به کسب رتبه 463 در 1000 دانشگاه برتر جهان شده است. علاقه مندان به تحصیل رشته تربیت بدنی می توانند از این دانشگاه پذیرش دریافت نموده و در محیطی با کیفیت به تحصیلات خود ادامه دهند. از دیگر دانشگاه های معتبر، می توان به دانشگاه ریکا (University of Rijeka) اشاره کرد که از 9 دانشکده تشکیل شده و رشته هایی در حوزه های علوم انسانی، پزشکی، مدیریت و غیره را اراده می دهد.

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Zagreb463
University of Rijeka1329
University of Split772
University of Osijek201 الی 250

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در کرواسی

کرواسی از کشورهای مقرون به صرفه اروپایی برای تحصیل به شمار می رود و به همین دلیل نیز تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال های اخیر با رشد بالایی مواجه بوده است. رشته تربیت بدنی در این کشور در مقاطع گوناگونی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و کتری ارائه شده که هزینه های متفاوتی را در بر می گیرند. هزینه سالیانه تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی بازه ای بین 1200€ الی 1800€ (یورو) را در بر گرفته و با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظر متغیر است. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز هزینه ای بالغ بر 1600€ الی 3500€ (یورو) را شامل می شود. شایان ذکر است که دولت کرواسی برای آسان تر کردن مسیر مهاجرت تحصیلی دانشجویان، بورسیه هایی را برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، می توانند جهت اخذ آن اقدام نمایند.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در کرواسی

نحوه اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

ویزای تحصیلی کرواسی تنها در صورتی ارائه می شود که فرد قصد تحصیل در این کشور در دوره هایی به مدت بیش از 3 ماه داشته باشند. متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری نموده و درخواست خود را به کنسولگری این کشور ارائه دهند. پیش از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی، افراد باید مراحلی را از جمله دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی واقع در این کشور گذرانده باشند. به این منظور، مدارکی از جمله انگیره نامه، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، مدرک زبان با توجه به زبان رشته انتخابی و مدارک هویتی خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه داده و در صف بررسی مدارک قرار بگیرند. در صورت تایید مدارک و اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضیان می توانند با ارائه مدارک جمع آوری شده از جمله گواهی تمکن مالی و پرداخت هزینه های لازم، درخواست خود را برای اخذ ویزا ارائه دهند.

فرصت های شغلی برای رشته تربیت بدنی در کرواسی

شایان ذکر است که در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به کرواسی، مهاجرت تحصیلی می باشد؛ چرا که امنیت بالایی داشته و دانشجویان در نهایت می توانند پس از فارغ التحصیلی خود، در این کشور اشتغال یافته و ویزای کاری کرواسی را اخذ نمایند. این شرایط برای فارغ التحصیلان رشته های گوناگون، از جمله تربیت بدنی صادق بوده و دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه های گوناگونی به اشتغال بپردازند. از مجبوب ترین زمینه های شغلی برای فارغ التحصیلن رشته تربیت بدنی در کرواسی، می توان به مربی گری در باشگاه ها، مدارس و یا فعالیت به عنوان کارشناس در تیم های ورزشی اشاره نمود. این افراد هم چنین می توانند وارد مشاغل مدیریتی شده و یا به تحصیل خود در کرواسی ادامه دهند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت با تیم وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *