ویزای تحصیلی

رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که به سادگی خود را به قلب اروپا برسانند و تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی یکی از مسیرها است. پروسه مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی در اکثر رشته های تحصیلی چندان دشوار نیست و با توجه به این که هزینه های کمی را نیز شامل می شود، می توان گفت که این کشور یکی از معدود کشورهایی است که می توان آن را در قلب اروپا و خارج از حوزه شنگن، برای تحصیل در رشته های مختلف مناسب دانست. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که این کشور برای افرادی که رزومه های مناسب تحصیلی را در اختیار دارند چندان مناسب نیست و نمی توان آن را توصیه کرد.

افرادی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیل خود در رشته جراحی زنان و زایمان انتخاب می کنند، تنها 2 گزینه را پیش رو خواهند داشت که باید در رابطه با ارزش و اعتبار مدرک آن ها تحقیقات جامعی انجام دهند. باید به این نکته اشاره کرد که اعتبار مدرک پزشکی در کشور رومانی توسط وزارت بهداشت در ایران مورد تایید قرار نگرفته است و به همین دلیل نمی توان آن را به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای افرادی دانست که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی پرداخته اند.

  • فرایند ورود به دانشگاه های رومانی در این رشته چیست؟
  • آیا دانشگاه های رومانی در رشته جراحی زنان و زایمان اعتبار بالا دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی چقدر است؟
  • آیا می توان از رومانی به عنوان مقصد مناسبی برای کار در حوزه تخصص پزشکی یاد کرد؟

دانشگاه های رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

در رومانی تنها 2 دانشگاه وجود دارد که می توان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان به آن ها مراجعه کرد. نگاه اجمالی به جایگاه دانشگاه های این کشور نشان می دهد که رومانی از نظر علمی در سطح مناسبی قرار ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را به افرادی توصیه کرد که رزومه قوی در اختیار دارند. صرف در اختیار داشتن بودجه کم نمی تواند این محدودیت ها را توجیه کند چرا که تحصیل پزشکی در ایتالیا با کیفیت عالی و هزینه های کم ارائه می شود. گزینه های در دسترس برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور عبارتند از:

دانشگاه های رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

شرایط ورود به دانشگاه های این کشور بدون آزمون نیز فراهم است و افراد می توانند با معادلسازی ساده مدرک تحصیلی خود به راحتی وارد دوره های آموزشی در این کشور شوند. زبان تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در این کشور زبان رومانیایی است و با زبان انگلیسی نیز می توان در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت. دانشجویان برای شرکت در این رشته با نمره 6 آیلتس نیز می توانند پذیرش دریافت کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

رومانی را می توان به عنوان یکی از کشورهای ارزان برای ادامه تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی معرفی کرد. دانشگاه های این کشور شهریه های کمی را از دانشجویان دریافت می کنند و هزینه های زندگی در این کشور نیز تا حدودی از کشوری مانند ترکیه نیز کمتر است. در حال حاضر می توان گفت که شهریه دانشجویان برای تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در کشور رومانی در حدود 4800$ تا 5900$ (دلار) در سال است. البته با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر رومانی نمی توان انتظار دریافت بورسیه در این کشور را داشت.

هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی نیز معمولا در حدود 300$ (دلار) در ماه است و دانشجویان با توجه به فرصتی که به تازگی در اختیار گرفته اند، می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و تامین این مبلغ برای آن ها نمی تواند یک چالش جدی اقتصادی باشد. وقوع چنین اتفاقی سبب شده است تا رومانی یکی از ارزان ترین مقاصد احتمالی تحصیل در اروپا باشد.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

شرایط کار متخصص زنان در رومانی

رومانی در جمع کشورهای عضو حوزه شنگن و اتحادیه یورو جایگاهی را به دست نیاورده است و به همین دلیل نمی توان آن را کشوری مناسب برای کار ارزیابی کرد. نرخ بیکاری در این کشور نسبتا کم است و به همین دلیل پزشکان متخصص در تمامی حوزه ها می توانند به راحتی به کار در این کشور امید داشته و پس از آن اقامت خود را از این طریق به دست آورند.

یک متخصص زنان در این کشور به طور متوسط 23700RON (لئوی رومانی) در ماه حقوق دریافت می کند که در مقایسه با کشورهای همسایه نیز مبلغ کمی است اما در رابطه با زندگی در این کشور می توان گفت که درآمدی بالا به حساب می آید. رومانی مقصد مناسبی برای تحصیل و دروازه زیبایی برای رسیدن به اقامت اروپا است و در صورتی که شما نیز به این کشور علاقه دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *