ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان ارزان قیمت تر از آمریکا و کانادا است و شاید این نکته را بتوان بهترین نقطه مثبت تحصیل در ارمنستان دانست. چون ارمنستان کشوری در حال توسعه و فقیر است که قبلا بخشی از شوروی بوده و در حال حاضر مردم آن قدرت خرید بالا و سطح درآمد خوبی ندارند. در واقع در ارمنستان متوسط درآمد ماهانه مردم حدود 300$ (دلار آمریکا)، هرچند پزشکان و خصوصا جراحان مغز و اعصاب در ارمنستان درآمد بسیار بیشتری دارند. در واقع جراحان در ارمنستان بالاترین سطح درآمد نسبت به سایر مشاغل را دارند، با این حال درآمدشان از همتایانشان در آمریکا، اتریش، استرالیا، مجارستان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و غیره، به مراتب پایین تر می باشد. بهترین کشورها برای رشته مغز و اعصاب عبارت هستند از:

  • آمریکا
  • سوئیس
  • نروژ
  • ژاپن
  • استرالیا
  • ایرلند
  • هلند

با این حال ارمنستان نیز از کشورهایی مثل پاکستان، ترکمنستان، یمن و غیره، برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب بسیار بهتر است. ارمنستان شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه آموزش به ویژه در زمینه پزشکی بوده است. درصد رشد تدریس در کشور به ویژه در رشته پزشکی قابل توجه است. مدارک پزشکی اعطا شده توسط دانشگاه های ارمنستان در سطح جهانی شناخته شده است. ارمنستان دارای دانشگاه های محبوب بسیاری است که آموزش عالی با کیفیت ارائه می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد که ارمنستان یک مکان ارجح برای تحصیلات عالی است. با توجه به مزیت های معدودی که تحصیل در ارمنستان خواهد داشت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بیشتر به این کشور می پردازند. در ادامه به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان چگونه است؟
  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان طی سال 2022 چقدر است؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در ارمنستان حدودا چه میزان می باشد؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

کار در ارمنستان چه به لحاظ سطح درآمد و چه موقعیت های شغلی نسبت به کار در آلمان، اتریش، کانادا و غیره کم تر است. با این حال جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان نیز موقعیت های شغلی خوب زیادی پیدا خواهد کرد. کالج های MBBS در ارمنستان، دانشگاهیان عالی و همچنین ورزش را ارائه می دهند؛ مدرک MBBS که دانشجویان از کالج های پزشکی ارمنستان دریافت می کنند در سطح جهانی شهرت دارند و ارزش زیادی دارند. دانش آموزان پس از اتمام دوره MBBS واجد شرایط کار در بیمارستان های دولتی می شوند؛ کارفرما باید ابتدا با مراجعه به وزارت کار و امور اجتماعی مجوز کار دریافت کند مگر اینکه یک فرد خارجی از شرایط مجوز کار معاف باشد. مهاجر در سال جاری معمولاً برای اجازه اقامت موقت درخواست می کند تا اجازه زندگی و کار در ارمنستان را دریافت کند.

سطح درآمد حاصل از کار در ارمنستان در رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه جراحان مغز و اعصاب در ارمنستان

پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

داوطلبانی که از دسته های SC/ST/OBC تعلق دارند باید 40% تا 45% در موضوعات فوق الذکر کسب کنند؛ برای شرکت در پذیرش MBBS در ارمنستان باید دارای آزمون NEET واجد شرایط باشد و از سال 2018 اجباری است. هیچ نیازی به هیچ نوع آزمون ورودی و آزمون زبان وجود ندارد و همچنین دانشجویان می توانند پس از MBBS در ارمنستان ساکن شوند. تمام مدارک دانشگاه های پزشکی ارمنستان معتبر است و دانشجویان می توانند برای تحصیل در رشته PG به ایالات متحده آمریکا، انگلستان، AUS، NZ و کانادا بروند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

کسانی که آرزو دارند تحصیلات پزشکی را در یک کشور خارجی با بودجه محدود دنبال کنند، MBBS در ارمنستان یک انتخاب عالی است. ارمنستان با زیرساخت های به روز، جدیدترین سیستم آموزشی، معلمان مجرب و شهریه مناسب به دانشجویان MBBS پاسخ می دهد. هزینه تحصیل در ارمنستان برای رشته جراحی مغز و اعصاب با توجه به نوع دانشگاه بین 1000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. به این مبلغ باید هزینه زندگی در ارمنستان را نیز افزود که تقریبا 200$ تا 400$ (دلار آمریکا) در ماه می باشد. حال این سوال پیش می آید که برای تامین هزینه های زندگی آیا می توانم به عنوان دانشجو در ارمنستان کار کنم؟ بله، در صورت داشتن مجوز اقامت در ارمنستان، می توانید هر شغلی را بپذیرید و نیازی به مجوز کار ندارید.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان

ویزای تحصیلی دانشجویان رشته جراحی در ارمنستان

مدارک زیر برای ارسال به سفارت/ بخش کنسولی ارمنستان مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزا: باید به طور کامل پر و امضا شده باشد.
  • یک سند مسافرتی معتبر: پاسپورت
  • 3 عکس در اندازه پاسپورت
  • دعوت نامه (در صورت نیاز)
  • Cover letter: باید شامل هدف و مدت اقامت در ارمنستان باشد.

اکثر برنامه های دانشگاهی و برنامه های کالج در اینجا به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت و ترجیحاً بیست ساعت در هفته کار کنند؛ پس با ویزای تحصیلی ارمنستان شما می توانید با کار پاره وقت در حین تحصیل در ارمنستان مقداری پول به دست آورید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در ارمنستان اطلاعاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. خارجی ها می توانند 100% مالک املاک و مستغلات در ارمنستان باشند: آنها می توانند دارایی خود را به طور مساوی با افراد محلی خریداری، نگه دارند، اجاره کنند، بفروشند، وصیت کنند. اتباع خارجی نیازی به داشتن مجوز اقامت یا نشان دادن هرگونه پیوند به ارمنستان ندارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *