ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی بسیار کم هزینه تر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و مورد توجه قرار می گیرد. این کم هزینه بودن در خصوص رومانی هم شامل شهریه دانشگاه می شود هم هزینه زندگی؛ آموزش عالی رومانیایی و هزینه زندگی، ارزان ترین در تمام اتحادیه اروپا است. استانداردهای عالی دانشگاهی با شهریه های معقول و هزینه های روزانه به دست می آیند در حالیکه بخش آموزش اولویت اصلی رقابت اروپاست؛ رومانی دارای چندین قرن برتری علمی است. دانشگاه های رومانیایی رشته های فوق لیسانس و فوق لیسانس را به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می دهند؛ تحصیل در رومانی به شما این امکان را میدهد که از هزینه زندگی ارزانتری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار شوید.

بیشترین تعداد دانش آموزان بین المللی ثبت نام شده در برنامه های کارشناسی در رومانی به 27111 نفر در سال تحصیلی 2023-2022 بوده است؛ این رشد تقریباً 25% را نسبت به سال تحصیلی 2024-2023 نشان می دهد. آموزش و پرورش در رومانی مبتنی بر یک سیستم آموزشی رایگان و برابری است؛ دسترسی به آموزش رایگان برای شهروندان این کشور توسط ماده 32 قانون اساسی رومانی تضمین شده است. چرخه آموزشی مدرسه در کلاس دوازدهم به پایان میرسد، زمانی که دانش آموزان از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل میشوند. آموزش عالی با منطقه آموزش عالی اروپا هماهنگ است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی چقدر است؟
  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی چه میزان می باشد؟
  • آیا امکان تمدید اقامت پس از تحصیل در رومانی وجود دارد؟

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

اجازه اقامت حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز قبلی تمدید می شود و حق اقامت موقت برای تحصیل می تواند به مدت 9 ماه پس از فارغ التحصیلی، کاریابی و تشریفات استخدام یا افتتاح کسب و کار با ارائه مدارک تأیید کننده پایان تحصیلات تمدید شود. خارجیانی که مایل به کار در رومانی هستند باید مجوز کار مرتبط داشته باشند. اگرچه اتباع اتحادیه اروپا از این امر مستثنی هستند، اما همچنان باید برای اجازه اقامت اقدام کنند؛ برای استخدام یک خارجی، شرکت استخدام کننده باید نشان دهد که هیچ نامزد اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا قادر به ایفای نقش نیست. در رومانی، شهروندان خارجی نمی توانند از طرف خود برای مجوز کار درخواست دهند و کارفرما باید برای آنها درخواست دهد.

مجوز تنها در صورتی صادر می شود که هیچ شهروند رومانیایی یا شهروندی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا که واجد شرایط استخدام باشند، وجود نداشته باشد. برای غیر اروپایی ها بهترین راه برای کار در رومانی در رشته های مختلف خصوصا جراحی مغز و اعصاب این است که فرد ابتدائا در این کشور تحصیل کرده باشد و فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های رومانی از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس میتوانند با همان حقوق و تعهداتی که اتباع رومانیایی دارند به زندگی و کار در این کشور ادامه دهند؛ پس از 5 سال اقامت مداوم، میتوانید برای اقامت دائم کشور اقدام کنید. رشته جراحی مغز و اعصاب علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد بالایی هم دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در رومانی طی سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در رومانی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

شهریه رشته های مختلف در رومانی بین 5000€ تا 6250€ (یورو) در سال برای اکثر دانشکده ها/ دانشگاه های پزشکی مثلا رشته جراحی مغز و اعصاب است. تحصیل پزشکی در رومانی یکی از بهترین گزینه ها در اروپا (EU/EEA) است نه تنها به دلیل کیفیت تحصیل، بلکه به دلیل هزینه تحصیل، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی رومانی که در مقایسه با سایر اتحادیه اروپا بسیار پایین است. هزینه زندگی در رومانی نیز باید مدنظر دانشجویان باشد که بین 400$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد. اگرچه رومانی هنوز به عنوان یک کشور در حال توسعه در نظر گرفته می شود، اما یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان اروپایی است. اقتصاد مختلط آن از سال 2000 رشد سریعی را تجربه کرده است و این کشور دارای مراقبت های بهداشتی همگانی و آموزش بدون شهریه است.

شرایط ویزای دانشجویی رومانی در سال 2022 عبارت هستند از:

  • اصل پاسپورت با دو صفحه خالی
  • 2 عکس گذرنامه اخیر
  • نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی
  • گواهی پرداخت شهریه 1 ساله (پرداخت باید پس از دریافت نامه پذیرش انجام شود)

ویزای تحصیلی رومانی امکان کار ضمن تحصیل در رومانی را نیز فراهم می نماید؛ البته با شرایطی. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رومانی به صورت پاره وقت با مدرک مجوز کار معتبر کار کنند. در سال 2022 حقوق معمول شغل دانشجویی حدود 450RON تا 700RON (لئو) در ماه برای حدود 20 ساعت کار در هفته است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی، هزینه ها و درآمد آن توضیحاتی ارائه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *