ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان هم ارزان قیمت است، هم تجربه خوبی از زندگی در کشوری توسعه یافته در اتحادیه اروپا می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های دولتی لهستان با هزینه متوسط ​​2000€ (یورو) در سال برای مدرک اول تحصیل کنند، در حالی که هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر و برنامه های حرفه ای به طور متوسط ​​3000€ (یورو) در سال است هرچند در رشته جراحی مغز و اعصاب بالاتر می باشد. هزینه زندگی در لهستان نیز به طرز شگفت انگیزی پایین است و در واقع کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. دانشجویان بین المللی موافق هستند که دانشگاه های لهستان برخی از بهترین آموزش های عالی را در اروپا ارائه می دهند، این رتبه لهستان را در بین بهترین مکان‌ها برای تحصیل در اروپا، در جوایز رضایت دانشجویی بین‌المللی StudyPortals در سال 2014، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

لهستان هم چنین در سال 2022 جایگاه خود را هشت پله نسبت به رتبه سیزدهم سال گذشته افزایش داد. لازم به ذکر است که در لهستان تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی دولتی برای شهروندان لهستانی رایگان است؛ زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه لهستان کافی است. اما وقتی صحبت از زندگی در لهستان می شود، ممکن است مجبور شوید زبان محلی را حداقل در سطح پایه یاد بگیرید؛ این به این دلیل است که فقط حدود 30% تا 35% از افرادی که در آنجا زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند و سطح زبان آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در لهستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • کار در لهستان با رشته جراحی مغز و اعصاب چگونه است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در لهستان وجود دارد؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

اقامت پس از تحصیل در لهستان به این صورت می باشد که ویزای کوتاه مدت به دارنده این اجازه را می دهد که حداکثر تا 3 ماه در لهستان بماند و ویزای بلند مدت تا 1 سال. تمدید ویزا در لهستان تنها در موارد فورس ماژور یا شرایطی که در هنگام درخواست ویزا در کنسولگری قابل پیش بینی نیست امکان پذیر است؛ ویزا فقط یک بار قابل تمدید است و فرد باید در این مدت شغلی پیدا کرده باشد وگرنه باید لهستان را ترک کند. البته لهستان نرخ بیکاری پایینی دارد و خصوصا در رشته جراحی مغز و اعصاب تقریبا همه فارغ التحصیلان دانشگاه های لهستان موفق به کار در این کشور می شوند. فقط مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کار در لهستان مستلزم تسلط داشتن به هر دو زبان انگلیسی و لهستانی می باشد.

ساکنان لهستان از افرادی که از قوانین دولتی پیروی می کنند استقبال می کنند؛ مانند هر کشور عضو اتحادیه اروپا، اجازه اقامت شما برای اقامت در لهستان پس از اتمام تحصیلات به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا /EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در لهستان که بالاترین سطح درآمد در این کشور را به خود اختصاص داده اند، بیان شده است:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

در سال 2022 تحصیل پزشکی در لهستان برای بسیاری از دانشجویان “رویا” است؛ لهستان همچنین بخشی از اتحادیه اروپا است که فارغ التحصیلان را قادر می سازد MBBS را در سایر کشورهای اروپایی دنبال کنند. بیش از 46000 داوطلب پزشکی برای تحصیل دوره های MBBS در لهستان به لهستان رفته اند. تحصیل MBBS در لهستان 6 ساله با 1 سال کارآموزی اجباری می باشد؛ بر اساس آمارهای وزارت علوم و آموزش عالی، هزینه مدرک پزشکی در لهستان به میزان قابل توجهی کمتر است: تحصیل تمام وقت در مدارس دولتی برای دانشجویان لهستانی و همچنین دانشجویان بین المللی که شرایط خاصی را دارند، از جمله شهروندان لهستانی، رایگان است اما دانشگاه ها رایگان نمی باشد. تحصیل در لهستان علاقمندان خاص خودش را دارد ولی توجه شود در رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن به زبان لهستانی فراهم می باشد.

شهریه رشته هایی مثل جراحی مغز و اعصاب در لهستان نیز در هر دانشگاهی متفاوت می باشد. اما معمولا سالانه بین 13800$ تا 15930$ و بعضا حتی 22000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در لهستان را نیز باید به این رقم افزود که ماهانه بین 450$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد؛ یعنی لهستان از مجارستان هم ارزان تر است. در ضمن تحصیل در سایر رشته های تحصیلی معمولا نسبت به رشته های پزشکی، در لهستان ارزان تر هم هستند.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

کار ضمن تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان

دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز کار در لهستان کار کنند، مشروط بر اینکه شما یک مجوز اقامت معتبر داشته باشید؛ اگرچه امکان داشتن یک شغل تمام وقت در حین تحصیل در لهستان وجود دارد، اما باید مطمئن شوید که کار بر تحصیل شما تأثیر نمی گذارد. حدود درآمد دانشجویان در لهستان نیز ماهانه 300€ (یورو) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در لهستان اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *