ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا یکی از مواردی است که به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود؛ شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن ناامنی این کشور باشد. کلمبیا بدترین کشور دنیا برای تحصیل و کار نیست ولی یکی از کشورهایی است که تقریبا بالاترین نرخ جرایم خشنی مثل قتل، تجاوز و قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده است؛ با این حال شاید طرفدارانی داشته باشد. اگرچه اقتصاد کلمبیا به رشد خود ادامه می دهد، اما یافتن کار برای خارجی ها دشوار است. گفته می شود، کلمبیا کشوری بسیار دوستدار تجارت است و مهاجران ممکن است کسب و کار خود را باز کنند؛ جراحان مغز و اعصاب معمولا در بیمارستان ها، مراکز جراحی ویژه و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی کار می کنند.

در خصوص جراحان مغز و اعصابی که در کلمبیا تحصیل کرده اند و مشغول به کار شده اند باید ذکر کرد که وقتی در بیمارستان کار می کنند، باید انتظار داشته باشند که ساعات طولانی کار کنند، از جمله شب ها، آخر هفته ها و تعطیلات. همچنین بعد از اتمام تحصیلات خود به منظور کار در کلمبیا در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی لازم است که ویزای کاری داشته باشند. به عبارت دقیق تر بیشتر آنها برای شروع به یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای محلی نیاز دارند؛ علاوه بر قرارداد کار، متقاضیان به انگیزه نامه کارفرما، صورتحساب 6 ماهه بانکی، فتوکپی پاسپورت و عکس به سبک پاسپورت نیاز خواهند داشت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به این کشور برای کسانی که علاقمند به آن هستند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا چقدر است؟
  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا چه میزان می باشد؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

کار در کلمبیا که چه برای رشته جراحی مغز و اعصاب و چه سایر رشته ها مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است، به راحتی به دست نمی آید. کلمبیا را می توان به عنوان یک کشور جهان سوم با تعاریف مدرن توصیف کرد. از نظر اقتصادی نسبت به کشورهای جهان اول و دوم پیشرفت کمتری دارد. این کشور با سطوح بالایی از فساد، فقر، جرم و جنایت مواجه است و برخی شهرها هنوز ناامن هستند. موقعیت های شغلی در این کشور نیز زیاد نیست البته متخصص های گرایش های متفاوت پزشکی برای کار در این کشور به مشکلی مواجه نیستند. منتهی همان طور که بیان شد سطح زندگی در کلمبیا چه به لحاظ اقتصادی و چه اجتماعی پایین است. با این حال اگر کسی تمایل به مهاجرت به کلمبیا و کار به عنوان جراح دارد می تواند سطح درآمد را در نمودار ذیل مشاهده نماید:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کلمبیا باید ویزا دریافت کنند. شما باید برای ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری کلمبیا در کشور خود درخواست دهید. ویزای شما یک سال اعتبار خواهد داشت و در صورت طولانی تر شدن مدت زمان تحصیل، باید تمدید شود. بزرگترین جامعه آموزشی کلمبیا، دانشگاه ملی کلمبیا، بیش از 46000 دانشجو دارد که عمدتا در مقطع کارشناسی هستند؛ این دانشگاه در سال‌های اخیر در حال بهبود موقعیت‌های رتبه‌بندی خود بوده است. شهریه رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا با توجه به این که چه دانشگاهی مورد انتخاب افراد باشد سالانه بین 4000$ تا 17000$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در کلمبیا نیز ماهانه بین 500$ تا 900$ (دلار آمریکا) می باشد که باید قبل از اقدام برای ویزا در حساب باشد.

بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل در کلمبیا در رشته جراحی مغز و اعصاب عبارت هستند از:

  • Universidad Nacional de Colombia
  • Pontificia Universidad Javeriana
  • Universidad de Antioquia
  • Universidad del Valle

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا

ویزای تحصیلی کلمبیا برای رشته جراحی مغز و اعصاب

برای اخذ ویزای تحصیلی کلمبیا فرد باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرد. منتهی پذیرش رشته ای مثل جراحی مغز و اعصاب مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و ارائه مدارک لازم می باشد. بعد از قبولی در دانشگاه مورد نظر، فرد می تواند درخواست دهد تا ویزای تحصیلی کلمبیا را اخذ نماید. پس از ارسال موفقیت آمیز، درخواست های ویزا معمولاً در عرض 1 تا 2 روز تأیید می شوند؛ در آن زمان می توانید برای دریافت ویزا در پاسپورت خود به کنسولگری کلمبیا یا Cancilleria در بوگوتا مراجعه کنید. ویزای دانشجویی V در کشور کلمبیا برای برنامه های غیر دانشگاهی و کوتاه مدت مانند تحصیل زبان اسپانیایی در نظر گرفته شده است.

ویزای دانشجویی M کلمبیا بسته به مدت تحصیل می تواند بیش از یک سال باشد. علاوه بر این، در سال 2022 با توجه به قوانین با ویزای دانشجویی جدید M-9 یا V شما اجازه کار در کلمبیا را ندارید. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص ویزای تحصیلی کلمبیا و رشته جراحی مغز و اعصاب در کلمبیا ارائه نمود. به نظر می رسد کلمبیا در بسیاری از زمینه های مهارت انگلیسی عقب مانده است و این امر توانایی این کشور را برای تجارت با سایر نقاط جهان مختل می کند چون تنها 4% از کلمبیایی هایی که ادعا می کنند که می توانند انگلیسی صحبت کنند، چندان دلگرم کننده نیست.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *