ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان اختلاف بسیار زیادی با استانداردهای جهانی موجود در این رشته دارد. افرادی که ارمنستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بیشتر در این تصور هستند که این کشور به ایران نزدیک است و به همین دلیل می توانند با استفاده از این راه هزینه های رفت و آمد خود را کاهش داده و از طرف دیگر امکان رفت و آمد خانواده آن ها به این کشور نیز ممکن باشد. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که فرایند تحصیل در خارج از کشور بهتر است در کشورهایی انجام شدود که از نظر کیفیت آموزشی شرایط بسیار مناسب تری را ایجاد می کنند.

هزینه های تحصیل و شرایط زندگی در ارمنستان برای بسیاری از افراد مناسب است اما زمانی که صحبت از شرایط علمی دانشگاه های این کشور در میان باشد، می توان گفت که ارمنستان یکی از کشورهای ضعیف اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است و نمی توان آن را به عنوان یک گزینه ایده آل در نظر گرفت. در رتبه بندی های جهانی، نامی از دانشگاه های ارمنستان در رشته های مختلف از جمله جراحی پلاستیک دیده نمی شود و این یک چالش جدی برای افرادی است که سطح رزومه بالایی دارند. افرادی که تمایل به تحصیل در این کشور دارند، بهتر است در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنند تا اطلاعات خود در رابطه با شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان را بهبود بخشند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ارمنستان، برای کار به ایران بازگشت؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار در ارمنستان برای متخصصین جراحی پلاستیک چگونه است؟

فرایند تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

رشته جراحی پلاستیک یکی از رشته های تخصص پزشکی است و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، قطعا پیش تر مدرک پزشکی خود را به دست آورده اند و دوره های مختلف آموزشی را نیز پشت سر گذاشته اند. در حال حاضر برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان، گذراندن دوره رزیدنتی اجباری است و پس از آن است که فرد می تواند وارد دوره تخصص پزشکی شود.

برای تحصیل در ارمنستان در دوره تخصص پزشکی، تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند و افراد می توانند با استفاده از مدرک زبان معتبر، پذیرش اولیه تحصیل خود در دانشگاه های این کشور را دریافت کنند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند رتبه درخوری را به دست آورند. دانشگاه پزشکی ارمنستان در ایروان یکی از دانشگاه هایی است که با بالاترین کیفیت ممکن رشته جراحی پلاستیک را در این کشور ارائه می کند.

یکی از مهم ترین چالش هایی که در برابر متخصصان پزشکی در ارمنستان وجود دارد آن که مدرک دریافتی آن ها در ایران مورد تایید قرار نمی گیرد و امکان بازگشت به ایران به عنوان نیروی کار برای آن ها وجود نخواهد داشت. برخی از مهم ترین ویژگی های مثبت و منفی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های مثبت و منفی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

از جمله چالش های جدی که پیش روی علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، مجموعه هزینه هایی است که باید در طول دوره تحصیل خود پرداخت کنند. شهریه دانشجویان برای ورود به رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان در حدود 4300$ تا 8900$ (دلار) در سال است و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به بورسیه های تحصیلی در این کشور دسترسی داشته باشند.

از طرف دیگر شرایط کار ضمن تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند که البته به نسبت بسیاری از کشورهای جهان، زندگی در ارمنستان بسیار کم هزینه است. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویان در این کشور کمتر از 200$ (دلار) در ماه است و دانشجویان می توانن با آسودگی خاطر بیشتری این هزینه ها را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ارمنستان

شرایط کار جراحان زیبایی در ارمنستان

زمانی که دانشجویان دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان رساندند، این فرصت را خواهند داشت که به بازار کار ارمنستان ورود پیدا کنند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بسیاری از افراد پس از تحصیل در این کشور، در مسیر مهاجرت دوباره قرار می گیرند و با معادلسازی مدرک تحصیلی خود در کشورهای دیگر، وارد بازار کار می شوند. با این حال یک جراح پلاستیک در این کشور می تواند به طور متوسط 1700000AMD (درام) در ماه درآمد داشته باشد که به نسبت سایر مشاغل در این کشور، یک سطح درآمد بسیار خوب به حساب می آید. در صورتی که در جستجوی عالی ترین گزینه های ممکن برای تحصیل خود در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *