ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در روسیه

رشته جراحی پلاستیک در روسیه

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در روسیه می تواند به یکی از امتیازاتی تبدیل شود که افراد با رزومه متوسط به آن نیاز خواهند داشت. دانشگاه های روسیه در رشته های مربوط به علوم انسانی و گروه های مهندسی پیشرفت قابل توجهی داشته اند ولی در طول سال های اخیر نتوانسته اند پیشرفت مشابهی را در گروه پزشکی داشته باشند، از همین رو باید در رابطه با انتخاب دانشگاه های این کشور برای ورود به رشته های گروه پزشکی دقت عمل به خرج داد. رتبه بندی های دانشگاه های جهان در رشته جراحی پلاستیک نیز نشان می دهد که روسیه یکی از کشورهای رده میانی برای انتخاب است و دانشگاه های محدودی از این کشور به رتبه های مناسب رسیده اند.

جراحی پلاستیک به عنوان یکی از رشته های مرتبط با گروه پزشکی در طول سالیان اخیر، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است چراکه کاربرد صرفا درمانی آن از بین رفته است و امروزه جنبه زیبا سازی را نیز به همراه خود دارد. بسیاری از افراد برای برطرف ساختن آنچه که نقیصه نامیده می شود به سراغ جراحان پلاستیک می روند و این مسئله سبب شده است تا این افراد از نظر مالی نیز در شرایط مناسب تری نسبت به گذشته برخوردار شوند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در روسیه خواهند پرداخت.

  • آیا روسیه مقصد مناسبی برای مهاجرت علاقمندان به رشته جراحی پلاستیک است؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشگاه های روسیه از اعتبار کافی در جهان برای تحصیل در این رشته برخوردار هستند؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور از نظر قانونی به عنوان جراح پلاستیک چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در روسیه

افرادی که روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های رشته های مختلف، تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و به همین دلیل بهتر است به جای توجه به رتبه کلی دانشگاه، صرفا رتبه یک رشته در دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار دهند و از این طریق شرایط بهتری برای خود ایجاد کنند.

نام دانشگاهرتبه اروپاییرتبه جهانی
دانشگاه آکادمی پزشکی مسکو208661
دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ235766
آکادمی آموزش پزشکی سنت پترزبورگ261888
دانشگاه دولتی مسکو271944
دانشگاه پزشکی روستف272948
دانشگاه تحقیقات پزشکی روسیه282969
دانشگاه دولتی کازان285979
دانشگاه پزشکی کوبان2971044
دانشگاه RUDN3001059

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که تحصیل در روسیه در این رشته بیشتر مناسب افرادی است که رزومه های سطح متوسط در اختیار دارند و امکان تحصیل در دانشگاه های برتر جهان را ندارند. افرادی که قصد بازگشت به ایران پس از تحصیل را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که همه دانشگاه های ذکر شده در جدول فوق، در وزارت بهداشت ایران به تایید نرسیده اند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در روسیه

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در روسیه

خوشبختانه تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی هزینه های زیادی را در پی ندارد و به همین دلیل می توان گفت که این کشور در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. نوسانات قیمت ارز در این کشور نیز تاثیر خود را بر کاهش هزینه های تحصیل در این کشور داشته است. دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه باید دوره پادفک را حتما پشت سر بگذارند و این مسئله خود باعث افزایش هزینه های تحصیل در این کشور می شود و دانشجویان باید این مسئله را مورد نظر قرار دهند.

در روسیه دریافت بورسیه های تحصیلی قطعی نیست اما طبق قوانین جدید در این کشور، دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در شرایط خاص به کار نیز مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. متوسط هزینه هایی که یک فرد برای تامین هزینه های زندگی یک ساله خود برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

هزینه های احتمالی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در روسیه

شرایط کار جراحان پلاستیک در روسیه

پس از تحصیل در روسیه، این فرصت به دانشجویان خارجی داده می شود تا بتوانند در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق اقامت روسیه را نیز به دست آورند. باید به این نکته توجه داشت که روسیه در حال حاضر از جمله کشورهایی است که تحریم های سخت اقتصادی بر آن حکم فرما شده است و این مسئله می تواند اهمیت زندگی در این کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با همه این تفاسیر یک جراح پلاستیک در این کشور می تواند در حدود 420000RUB (روبل) در ماه درآمد داشته باشد و از این طریق زندگی بهتری را برای خود نسبت به سایر شهروندان این کشور رقم بزند. در صورتی که روسیه را به عنوان یک سکوی پرتاب برای آینده خود می دانید یا قصد تحصیل در این کشور را دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *