ویزای تحصیلی

رشته حقوق در ارمنستان

رشته حقوق در ارمنستان

رشته حقوق در ارمنستان یکی از رشته های مهم تحصیلی است که متقاضیان داخلی و بین المللی بسیاری دارد و مورد توجه فراوان قرار می گیرد. در حال حاضر، 26 دانشگاه دولتی (که 4 مورد از آن بین المللی هستند) و بیش از 42 موسسه آموزش عالی خصوصی در جمهوری ارمنستان فعالیت می کنند و بیش از 7000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی این کشور تحصیل می کنند. حقوق یکی از رشته هایی است که در ارمنستان تمرکز زیادی بر روی آن وجود دارد. تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه خوبی مانند دانشگاه دولتی ایروان می تواند آینده تحصیلی و شغلی خوبی را برای دانشجویان فراهم سازد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان؟

ارمنستان کشوری عالی برای پژوهش و آموزش عالی است. ارمنستان کشوری است که میراث بسیار قدیمی و مناظر زیبایی دارد. مناظر خیره کننده و کوه های مرتفع تنها چند جاذبه این کشور هستند. ارمنستان دارای دانشگاه های معروف بسیاری است که تحصیلات عالی با کیفیت را ارائه می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد که ارمنستان مکان ترجیحی برای تحصیلات عالی است. در این کشور تمرکز بیش تری بر روی حقوق، تجارت و پزشکی وجود دارد و این ها عمده ترین زمینه های تحصیل و تحقیق در ارمنستان هستند. اگر کسی می خواهد در یکی از این ها شغل خود را دنبال کند، هیچ کشوری بهتر یا ارزان تر از ارمنستان نمی تواند پیدا کند. در ارمنستان شهریه یکی از کمترین هزینه ها در کل اتحادیه اروپا است و چندین برنامه وجود دارد که به هزینه های بسیاری از دانشجویان مستحق کمک می کند.

همچنین اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در ارمنستان بسیار آسان است. دانشجویان می توانند بصورت آنلاین یا با پر کردن فرم و ارسال آن به کنسولگری اقدام کنند. علاوه بر این، ارمنستان به دانشجویانی که مایل به بازگشت به ارمنستان هستند نیز فرصت هایی را برای راه اندازی مشاغل شخصی خود ارائه می دهد. برای کسانی که می خواهند در داخل این کشور تحقیق کنند کمک فدرال نیز ارائه می شود. ارمنی ها صمیمی هستند و دانشجویان بین المللی هرگز در این کشور احساس غربت نمی کنند. ارمنستان یک جامعه کارگری متشکل از افرادی است که سعی می کنند برای منافع بیش تر با هم کار کنند. این کشور دارای فرصت های شغلی فراوانی برای افرادی است که مایل به کار هستند. برای هر کسی که مایل به افزودن مهارت های خود و داشتن شغلی موفق و درخشان است ارمنستان تنها گزینه برای تحصیلات عالی می باشد.

درخواست تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان

خارجی ها اگر حداقل تحصیلات متوسطه و گواهینامه مربوط به آن را داشته باشند واجد شرایط درخواست برای تحصیل در دوره کارشناسی در ارمنستان هستند. برای فرآیند درخواست، تمام یا بخشی از اسناد زیر لازم است:

  • درخواست پذیرش خطاب به وزیر آموزش و علوم
  • فرم درخواست ارائه شده توسط وزارت آموزش و علوم
  • گواهی سلامت
  • کپی گذرنامه یا شناسنامه
  • دیپلم فارغ التحصیلی دبیرستان
  • 4 عدد عکس از نوع گذرنامه
  • روزمه (CV)

هنگام درخواست برای برنامه تحصیلات تکمیلی نیز دانشنامه کارشناسی مورد نیاز خواهد بود. همچنین هر موسسه آموزش عالی ممکن است الزامات خاصی نیز داشته باشد و متقاضیان باید قبل از درخواست اطلاعات دقیق در این زمینه را از دانشگاه مورد نظر خود جویا شوند.

درخواست تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان

تحصیل حقوق در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

دانشکده حقوق دانشگاه دولتی ایروان (YSU) یکی از قدیمی ترین دانشکده های آلما ماتر با سنت های علمی و آموزشی غنی است که در طول 80 سال تاریخ خود شکل گرفته است. اکنون دانشکده حقوق YSU در زمینه آموزش عالی حقوقی واقعاً یک رهبر و نهاد اصلی آماده سازی کادرهای حقوقی در جمهوری ارمنستان است. این دانشکده اصلی ترین موسسه ای است که دانشجویان را برای کار در ارگان های دولتی، سیستم دادگاه، دادستانی و سایر نهادهای مجری قانون و همچنین خدمت در موسسات علمی و آموزشی در زمینه حقوق آموزش می دهد. در 80 سال گذشته بیش از 20000 دانشجو از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند که در سازمان های دولتی، نهادهای مجری قانون و دادگستری، همچنین بانک ها، سازمان های بین المللی و کسب و کار خصوصی استخدام می شوند.

دانشکده حقوق دارای کرسی های زیر است:

  • کرسی نظریه و تاریخ دولت و قانون
  • کرسی حقوق اساسی
  • کرسی حقوق مدنی
  • کرسی آیین دادرسی مدنی
  • کرسی حقوق کیفری
  • کرسی دادرسی کیفری و امور کیفری
  • کرسی حقوق اروپا و بین الملل

در این دانشكده مراكز علمی نیز فعالیت می كنند: مركز قانون و یکپارچگی اروپا، مركز مطالعات كیفری-حقوقی و جرم شناسی، مركز حقوق محیط زیست و مركز تخصص پزشکی قانونی. این دانشکده دارای مرکز رایانه و کتابخانه الکترونیکی حقوق و همچنین یک اتاق مطالعه با نشریات جدید در موضوعات مختلف حقوقی است. علاوه بر تحقیق و تدریس، اعضای هیئت علمی به طور فعال در اصلاحات قانون اساسی و قضایی انجام شده در جمهوری ارمنستان شرکت کرده و می کنند. زندگی دانشجویی در دانشکده نیز بسیار فعال است. شورای دانشجویی و انجمن علمی دانشجویی رویدادهای مختلف علمی-آموزشی (سمینارها، کنفرانس ها، مسابقات، جلسات با مقامات عالی و وکلای مشهور و غیره) و فرهنگی را برگزار می کنند.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان

به طور کلی می توان گفت در ارمنستان در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل از 400000AMD معادل 833$ تا 4100000AMD (درام ارمنستان) معادل 8540$ (دلار) متغیر است. برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز با 380000AMD معادل 791$ تا 3800000ADM (درام ارمنستان) معادل 8064$ (دلار) ارزان تر هستند.

به عنوان یک نمونه از شهریه رشته حقوق در ارمنستان در این جا به بررسی شهریه دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) می پردازیم. در زمان ثبت نام در این دانشگاه دانشجویان به سه گروه شهروندان جمهوری ارمنستان، دارندگان گذرنامه های ویژه ارمنستان برای وضعیت اقامت ویژه و دانشجویان بین المللی تقسیم می شوند. هزینه تحصیل سالانه برای دانشجویان ثبت نام شده در دوره های تحصیلات تکمیلی رشته حقوق برای سال های تحصیلی پاییز 2020 (شامل بهار 2021) و پاییز 2021 قبل از کمک مالی در این دانشگاه به شرح زیر است:

مقطعشهروندان جمهوری ارمنستان و دارندگان گذرنامه ویژه ارمنی (درام ارمنستان)دانشجویان بین المللی (درام ارمنستان)
کارشناسی ارشد حقوق (LL.M.)1500000AMD3500000ADM

هزینه خدمات دانشجویی سالانه نیز 25000AMD (درام ارمنستان) است. هزینه شهریه برای تحصیلات نیمه وقت برای سال های تحصیلی پاییز 2020 (شامل بهار 2021) و پاییز 2021 به شرح زیر است:

مقطعشهروندان جمهوری ارمنستان و دارندگان گذرنامه ویژه ارمنی (درام ارمنستان)دانشجویان بین المللی (درام ارمنستان)
کارشناسی ارشد حقوق (LL.M.)125000ADM /واحد292000ADM /واحد

در زیر به بررسی هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در این کشور می پردازیم.

هزینه زندگی در ارمنستان

در ارمنستان هزینه های زندگی بسته به نوع زندگی متفاوت است. متوسط هزینه های زندگی ماهانه دانشجویان بین المللی در این کشور ممکن است از 275000AMD تا 355000AMD (درام ارمنستان) شامل محل اقامت، غذا، آب و برق و سایر موارد ضروری باشد. جدول زیر هزینه برخی اقلام مصرفی در اکتبر 2020 در این کشور را نشان می دهد:

اقلام مصرفیقیمت (درام ارمنستان)
آب (بطری 1.5 لیتری)225.71AMD
شیر معمولی (1 لیتر)446.92AMD
برنج (1 کیلوگرم)607.50AMD
پنیر محلی (1 کیلوگرم)2186.52AMD
سیب (1 کیلوگرم)457.14AMD
سیب زمینی (1 کیلوگرم)470.95AMD
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)470.95AMD

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در ارمنستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در ارمنستان

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در ارمنستان در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره دانشگاه ها و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4.9/5 - (7 امتیاز)

6 دیدگاه برای “رشته حقوق در ارمنستان

  1. آگله گفت:

    سلام من از ارامنه ایران هستم و سیتیزن ارمنستان هستم من ۳ سال در رشته حقوق در دانشگاه غیرانتفاعی تاکستان در ایران درس خوندم ولی انصراف دادم می خواهم در ارمنستان ادامه بدم ولی برای ارشد قصد دارم از دانشگاه آمریکا یا کانادا یا انگلیس یا هاروارد یا کمبریج بورسیه کامل بگیرم می خواستم بدونم کدام دانشگاه ارمنستان برم بهتره تا بتونم از دانشگاه های آمریکا بورسیه بگیرم؟ دانشگاه فرانسوی خوبه یا اروپایی یا ملی؟ لطفاً ۳ تا از دانشگاه های که شانس گرفتن بورسیه هست معرفی کنید ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمام دانشگاه های آمریکایی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند، امکان دریافت بورسیه رو برای دانشجویان خارجی فراهم کردن. این بورسیه ها با توجه به شرایط مالی یا علمی دانشجوها به اون ها پرداخت می شه. سایت هر دانشگاه به صورت مجزا این مسئله رو تشریح کرده.
      با این حال باید در نظر داشته باشید که ارمنستان یکی از کشورهایی هست که دانشگاه های اون از نظر علمی فاصله زیادی با کشوری مثل آمریکا دارند و به همین دلیل دریافت پذیرش از دانشگاه های تراز اول آمریکا برای شما دشوار می شه. ضمن این که باید ابتدا بتونید مدرکتون رو معادل سازی کنید تا مطابق با قوانین آمریکا به روز بشه.

  2. آنتیک گفت:

    سلام ببخشید مطالعه کردم می خواستم بدونم مثل ایران آزمون وکالت داره؟من از ارامنه ایران سیتیزن ارمنستان هستم الان دانشجوی حقوق تاکستان کارشناسی پیوسته دارم می رم ترم ۷ می خوام ارشد در ارمنستان بخونم می خوام بدونم دانشگاه آمریکایی بهتره یا اروپایی کدوم دانشگاه در کشور فرانسه و انگلیس معتبره؟و این که برای ارشد اونجا درس های که اینجا که گذروندیم دیگه کتاب هایش لازمه یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اکثر کشورهای دنیا چنین شرایطی وجود داره. شما می تونید با مشاورین ما در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی رو در اختیار شما قرار بدن.

  3. انتیک گفت:

    سلام من می خواستم شرایط آزمون وکالت و وکیل شدن در ارمنستان را بدونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *