ویزای تحصیلی

رشته حقوق در بلاروس

رشته حقوق در بلاروس

رشته حقوق در بلاروس از استاندارد جهانی برخوردار است زیرا دانشجویان با تحصیل حقوق بین الملل در بلاروس مدرک معتبر جهانی اخذ مینمایند. دانشجویان می توانند در هر زمینه ای از رشته حقوق در بلاروس تحصیل کنند. برای دانشجویان بین المللی دوره حقوق بین الملل در محیط آموزشی انگلیسی زبان تدریس می شود اما به این معنی نیست که متقاضیان غیر انگلیسی زبان قادر به تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های بلاروس نیستند.

برای دانشجویانی که انگلیسی زبان اصلی آن ها نیست، دوره مقدماتی زبان روسی در سال اول ارائه می شود و پس از این دوره آن ها به برنامه حقوق بین الملل خود می پیوندند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی هموطنان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در بلاروس در سال 2022 به شرح زیر تهیه نموده است.

  • شرایط ورود به رشته حقوق در بلاروس چیست؟
  • محدودیتی برای تحصیل رشته حقوق در بلاروس وجود دارد؟
  • شرایط ادامه تحصیل در رشته حقوق در کشور بلاروس چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته حقوق در بلاروس چیست؟
  • فرایند دریافت پذیرش در بلاروس چگونه انجام می شود؟

درباره بلاروس و سیستم حقوقی آن

بلاروس در سال 1990 با انحلال اتحاد جماهیر شوروری سابق و اتحاد آلمان، حاکمیت خود را اعلام کرد. این کشور اروپای شرقی با لتونی، لهستان، اوکراین، روسیه و لیتوانی همسایه است. جمعیت بلاروس 9.475 میلیون نفر می باشد. بلاروس، به دلیل سبک اقتدارگرایانه ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو، از نظر شاخص دموکراسی در میان کشورهای اروپایی رتبه آخر را دارد. این کشور توسط شاخص آزادی اقتصادی و خانه آزادی، با عنوان “سرکوب شده” و “بدون آزادی” برچسب زده می شود و اغلب “آخرین دیکتاتوری در اروپا” نامیده می شود. روسی و بلاروسی دو زبان رسمی این کشور هستند. تعداد بیش از حد زیادی از بلاروسی ها در مشاغل تحت کنترل دولت کار می کنند.

سنت های حقوقی در بلاروس با ایجاد اساسنامه دوک نشین کبیر لیتوانی در سال 1588 برقرار گردید و تا تغییرات تحت تاثیر تزار روسیه در حدود 250 سال بعد بدون تغییر باقی ماند. در حال حاضر، سیستم دادگاه بر اساس تخصص و اصول سرزمینی استوار است و شامل دادگاه عالی، دادگاه قانون اساسی و دادگاه های اقتصادی برای حمایت از حقوق افراد و شرکت ها می باشد. وکلا در بلاروس به سازمان ها و شهروندان درگیر در انواع دادخواهی ها کمک حقوقی می کنند. استخدام و اشتغال به عنوان وکیل واجد شرایط در بلاروس نیاز به مدرک آموزش عالی، مجوز و عضویت در کانون وکلا دارد. نهاد اصلی اجرای قانون، دادستانی کل کشور است که کنترل انطباق و قانونی بودن قانون را در مورد کلیه تصمیمات قضایی مربوط به پرونده های کیفری، مالیاتی و مدنی اجرا می کند.

دلایل تحصیل در رشته حقوق در بلاروس

سالانه دانشجویان خارجی زیادی در موسسات و دانشگاه های آموزش عالی بلاروس تحصیل می کنند و به طور کلی، این تعداد هر ساله در حال افزایش است. نمودار زیر تعداد دانشجویان خارجی بلاروس در سال های تحصیلی مختلف را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان خارجی بلاروس

یکی از مزایای تحصیل در بلاروس این است که بعد از اتمام دوره تحصیل، احتمال اقامت و اسکان دائم در اروپا برای دانشجویان بسیار زیاد است. تقریبا تمام دوره های این کشور در سطح بین المللی شناخته شده اند. دانشجویان این فرصت را دارند که پس از فارغ التحصیلی مشاغل بسیار خوبی را به دست آورند زیرا استاندارد بالا و مقبولیت عمومی مدارک را دارا خواهند بود.

دانشگاه های بلاروس کم ترین هزینه تحصیل در جهان را دارند. از این رو، دانشجویان به راحتی می توانند هزینه تحصیل خود را بپردازند. دانشگاه های این کشور به دلیل عمق و کیفیت دوره های خود در سطح بین المللی شناخته می شوند. مدارک تحصیلی بلاروس در سطح جهانی به عنوان نشانه ای از سطح بالایی از مهارت در طیف گسترده ای از زمینه ها پذیرفته می شوند. جدول زیر بهترین دانشگاه های بلاروس بر اساس رتبه بندی های بین المللی سال های 2022 و رتبه آن ها را نشان می دهد:

دانشگاه ها آموزش عالی تایمز
رتبه بندی TopUniversities
رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه دولتی بلاروس1001317346
دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU)801

هزینه زندگی نسبتا ارزان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، برخورداری از اساتید سایر نقاط جهان مانند آمریکا، کانادا و انگلستان، اخذ نسبتا آسان ویزا برای تحصیل، عدم نیاز به آیلتس و تافل و استاندارد آموزش بسیار بالا، اصلی ترین دلایل انتخاب تحصیل در بلاروس توسط دانشجویان خارجی است.

برنامه ها و مدارک حقوق در بلاروس

اگرچه جامعه بین الملل به طور منظم از دولت بلاروس به دلیل نقض حقوق بشر و حق رای انتقاد می کند، اما این کشور اروپای شرقی همچنان مقصد محبوب دانشجویانی است که می خواهند در برنامه های آموزشی حقوق ثبت نام کنند، عمدتا این دلیل که تحصیل اساسا برای بلاروس ها و اتباع خارجی رایگان است. با این حال، بسته به سیاست های دانشکده های دولتی، ممکن است هزینه ثبت نام، آزمایشگاه و کتاب به جای شهریه اعمال شود.

51 دانشگاه، کالج و آموزشگاه حرفه ای برنامه های متنوعی را ارائه می دهند که بیش تر به دو زبان روسی و بلاروسی آموزش داده می شوند. دانشجویان رشته حقوق می توانند مدرک Bakalavr (کارشناسی)، Magistr/Specialist Diploma (کارشناسی ارشد) یا Doktorantura (دکترا) را در یک موسسه آموزش عالی دولتی یا عمومی کسب کنند. مدارک حقوق بلاروس در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا شناخته شده هستند. بیش تر دوره های آن توسط شورای اروپا و یونسکو معتبر شناخته شده اند.

تحصیل در رشته حقوق در بلاروس به زبان انگلیسی

اگر کسی حرفه وکالت را به عنوان شغل خود انتخاب کند و یک وکیل حرفه ای شود، فرصت های شغلی بزرگی را در حرفه خود خواهد داشت و پیشرفت وی در زندگی عملی پایانی نخواهد داشت. در بلاروس، حقوق در دانشگاه ها، کالج ها و دانشکده های حقوق همانند هر کشور دیگر جهان تدریس می شود. تحصیل در این رشته در بلاروس دارای استاندارد جهانی است.

LLB لیسانس حقوق است و دریافت این مدرک می تواند باعث وکیل شدن یک فرد شود. پس از آن افراد می توانند شخصا یا در یک نهاد یا سازمان به وکالت بپردازند. این برنامه 4 ساله در بلاروس در محیط آموزشی انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. LLM نیز کارشناسی ارشد حقوق است و دانشجویان پس از مقطع کارشناسی به تحصیل در آن می پردازند. کارشناسی ارشد حقوق در موفقیت در حرفه وکالت را به طور گسترده ای به روی فارغ التحصیلان باز می کند. این برنامه در بلاروس به مدت 1 سال در محیط آموزشی انگلیسی زبان تدریس می شود. LLM به زندگی و حرفه دانشجویان ارزش بیش تری می بخشد، بنابراین اگر آن ها بعد از مدرک لیسانس متوقف نشوند و در برنامه کارشناسی ارشد در بلاروس پذیرش بگیرند، تصمیم صحیحی گرفته اند.

تحصیل در رشته حقوق در بلاروس به زبان انگلیسی

رشته حقوق در دانشگاه اقتصاد دولتی بلاروس

دانشکده حقوق این دانشگاه در سال 1998 تاسیس گردید. پروسه تدریس در این دانشکده با استاندارد دولتی رشته و با توجه به نیازهای اقتصاد بلاروس در پرسنل واجد شرایط انجام می گیرد. دانشجویان آن به طور حرفه ای در هر دو رشته حقوقی و اقتصادی، مانند حسابداری، بازنگری و حسابرسی، مالیات، تجارت بین المللی و غیره، تحصیل می کنند. در حال حاضر، این دانشکده دارای پنج گروه است. اعضای هیئت علمی آن، دانش پژوهان باتجربه و دارای مهارت بالایی هستند که 70% ان ها دارای مدارک پیشرفته و عناوین علمی می باشند. دانشکده در آموزش متخصصان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مداومت دارد.

برای دفاع از رساله های دکتری شورای تخصصی وجود دارد. اعضای هیئت علمی گروه ها به طور دائم در زمینه های مختلف حرفه ای، مانند تهیه و بحث در مورد پیش نویس قوانین قبل از ارائه به پارلمان بلاروس، کار می کنند. اعضای هیئت علمی سالانه کتب درسی و مقالات علمی مختلفی را به نگارش درآورده و منتشر می کنند که به طور گسترده در فرآیند تدریس در این دانشگاه و سایر دانشگاه های بلاروس استفاده می شوند. این دانشکده در یک ساختمان جداگانه واقع شده است که آن را قادر می سازد آموزش های باکیفیت بالا ارائه دهد.

فرصت های شغلی برای وکلا در بلاروس

طبق گزارش دولت بلاروس، نرخ بیکاری در این کشور به طور مداوم زیر حد 4% است. اما کمیته های بین المللی کار معتقدند این نرخ پایین به دلیل اجتناب افراد از پروسه ثبت نام اجباری بیکاران است زیرا آن ها نمی خواهند در برنامه کارهای اجباری عمومی شرکت کنند. به دانشجویانی که می خواهند به عنوان وکیل در بلاروس کار کنند، توصیه می شود در حقوق تجارت بین الملل، نظام های حقوقی اروپای شرقی یا سایر زمینه های تحصصی که شامل زمینه های دولتی و اداری حقوق هستند، تخصص کسب کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادری فعال و باسابقه متشکل از وکلا و کارشناسان خبره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور در سال 2022 می باشد. در همین راستا، از متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در بلاروس در سال 2022 دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه، از جمله شرایط کار ضمن تحصیل در بلاروس، با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *