ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در برزیل

رشته خلبانی در برزیل

تحصیل رشته خلبانی در برزیل یک چشم انداز جذاب است و تحصیل در این کشورِ مملو از فرهنگ ها، زبان ها، آئین ها و هنر بسیار جالب توجه می باشد. برزیل بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است، به طوری که سه منطقه زمانی را پوشش می دهد. برزیل کشوری با اقتصاد در حال توسعه است که بیش تر به خاطر جنگل آمازون و فوتبالش در سراسر جهان شهرت دارد. برزیلی ها مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند که از دانشجویان بین المللی و گردشگران خارجی به گرمی استقبال می کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در برزیل 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایا و معایب تحصیل رشته خلبانی در برزیل

تحصیل در خارج از کشور بهترین راه برای یادگیری یا تقویت یک زبان جدید است. تحصیل در برزیل نیز فرصتی ایده آل را در این زمینه در مورد زبان پرتغالی فراهم می سازد. وجود زبان پرتغالی در CV موجب ارتقای آن و امکان به دست آوردن فرصت های کاری بهتر می شود، به ویژه برای کسانی که قصد کار کردن در برزیل و پرتغال را دارند. همچنین برزیل با بیش از 4500 مایل خط ساحلی، 2000 ساحل و تقریبا 26% جنگل های بارانی جهان، به دلیل فراوانی صحنه های طبیعی و حیات وحش یک کشور از نظر جغرافیایی متنوع است و سفر در آن بسیار خاص می باشد.

کارناوال های برزیل بسیار معروفند. فصل کارناوال ها از فوریه آغاز می شود. کارناوال ریودوژانیرو بزرگترین کارناوال جهان است و هر روز بیش از دو میلیون نفر در خیابان ها صف می کشند تا شاهد آن باشند. در برزیل یک فضای دانشگاهی آسان برای دانشجویان وجود دارد. مردم این کشور صمیمی، شاد و مشتاق به تعامل با مردم کشورهای دیگر هستند. برزیل یک کشور چند قومیتی است و تنوع فرهنگی، نژادی و مذهبی و تفاوت ارزش ها در آن موج می زند.

در برزیل دانشگاه ها فاقد رشته خلبانی هستند و آموزش این رشته از طریق آکادمی ها یا مدارس خلبانی انجام می گیرد. آموزش در برزیل از نظر دانش هوانوردی ضعیف است. هر مدرسه آنچه را که می خواهد انجام می دهد و هیچ کنترلی توسط آژانس هوانوردی غیرنظامی ملی برزیل بر روی مواد آموزشی وجود ندارد. آموزش چند موتوره نیز در این کشور بسیار ضعیف است. حتی خلبان بودن در برزیل به دلیل مقیاس دستمزد و شرایط کاری احمقانه به نظر می رسد. در برزیل خلبانان معمولا ماهیانه حدود 14200BRL (رئال برزیل) درآمد دارند، در صورتی که متوسط حقوق ماهیانه در آن 2320BRL (رئال برزیل) است.

تحصیل رشته خلبانی در برزیل

در برزیل، آکادمی نیروی هوایی این کشور و آکادمی ها و مدارس خلبانی، آموزش خلبانی ارائه می دهند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدارس خلبانی صرفا به آموزش پرواز پرداخته و گواهینامه خلبانی ارائه می کنند؛ این یعنی با تحصیل در این مراکز مدارک تحصیلی که دانشگاه ها ارائه می دهند به فارغ التحصیلان داده نمی شود. می توان چنین نتیجه گرفت که تحصیل رشته خلبانی در آمریکا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی ارزشمندتر از تحصیل در برزیل است؛ به ویژه این امر در مورد کشورهایی که دانشگاه های آن ها دارای رشته خلبانی هستند بیش تر صدق می کند. در امر استخدام نیز معمولا داشتن مدرک دانشگاهی در این رشته پوئن مثبت به شمار می آید. در بخش های بعدی به معرفی یک آکادمی و دو مدرسه خلبانی در برزیل می پردازیم.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی EPA برزیل

EPA مخفف Escola Paranaesnse de Aviação می باشد. این آکادمی بیش از چهل سال تجربه در زمینه آموزش افراد حرفه ای برای بازار هوانوردی-هواپیمایی دارد. در طول این سال ها بیش از هشتاد هزار ساعت پرواز در این مرکز انجام گرفته و هیچ حادثه ناگواری روی نداده است. علاوه بر این، صدها خلبان، مهماندار هواپیما و مکانیک آموزش دیده با رویکردی بسیار موثر با هدف گسترش مفاهیم ایمنی در تمامی بخش ها توسط این آکادمی آموزش داده شده اند. این آکادمی در سال 1971 به عنوان یک مدرسه خلبانی آغاز به کار نمود و به یکی از بهترین و شناخته شده ترین مدارس پرواز در برزیل تبدیل شد که همواره از نظر استانداردهای بالای دانشجویان فارغ التحصیل خود شناخته می شود. در حال حاضر، این مرکز آموزشی دانشجویانی از 25 ملیت مختلف را آموزش می دهد. ماموریت آکادمی آموزش خلبانانی است که تفاوت ایجاد می کنند.

این مرکز آموزشی در ژانویه 2013 تسهیلات و امکانات مدرن خود در Aeroporto de Guaratuba را در ساحل ایالت Paraná با هدف ارائه آموزش باکیفیت به خلبانان افتتاح نمود. برنامه های آموزشی ارائه شده توسط این آکادمی عبارتند از: خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی پرواز (CFI / FI)، ریتینگ ابزاری (IR) و غیره. این آکادمی در Aeroporto de Guaratuba در زمینی به مساحت 5400 متر مربع واقع شده است، با آشیانه تازه احداث شده ای به اندازه 1260 متر مربع. در این آشیانه 2 کلاس درس برای 25 دانشجو، یک دستگاه آموزش پیشرفته هوانوردی – AATD ELITE RC-1، یک کتابخانه، یک اتاق استراحت برای مربیان پرواز و غیره وجود دارد. آکادمی EPA به عنوان یک شرکت مرجع در آموزش منابع انسانی برای هوانوردی جهانی شناخته می شود و ارزش های آن عبارتند از کیفیت، ایمنی، نتیجه، اخلاقیات، تعهد، روحیه تیمی و نوآوری.

رشته خلبانی در آکادمی خلبانی EPA برزیل

رشته خلبانی در Aeroclube de Rio Grande do Sul برزیل

مدرسه خلبانی Aeroclube de Rioa Grande do Sul یکی از مدارس خلبانی در برزیل می باشد. این مدرسه در Porto Alegre واقع است. همه مربیان پرواز توسط مدرسه آموزش دیده اند. برای یادگیری پرواز، دانشجویان به کمی وقت برای دروس عملی و چند ساعت در هفته برای دوره نظری نیاز دارند. در کلاس ها هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد. دانشجویان فقط باید با احتیاط آن ها را دنبال کنند. در این مدرسه هم آموزش خلبانی هواپیما و هم آموزش خلبانی هلیکوپتر وجود دارد. برنامه های آموزشی این مدرسه خلبانی عبارتند از: خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی خلبانی (CFI / FI) و غیره.

رشته خلبانی در STS Escola de Aviacao Civil برزیل

STS یک مدرسه هوانوردی غیر نظامی است که در فرودگاه ژاکارپاگوا در ریودوژانیروی برزیل واقع شده است. این مدرسه دارای بیش از 16 سال تجربه در آموزش خلبانان هواپیما و خلبانان هلیکوپتر اولیه و پیشرفته و همچنین آموزش های رفرشمنت یا تازه سازی در شبیه سازهای پرواز B747، B737، B767 و Mi171A برای خلبانان، مکانیک ها و مهندسان پرواز شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی می باشد. برنامه های آموزشی این مدرسه عبارتند از خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی خلبانی (CFI / FI) و غیره.

چگونگی زندگی دانشجویی در برزیل

برزیل با بیش از 55000 دانشجوی بین المللی یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در قاره آمریکا است. دانشجویان در این کشور نه تنها می توانند اوقات زیادی را با یکدیگر در جستجو و کشف نمایشگاه های صنایع دستی، سواحل، کوه ها و موسسات و جاذبه های فرهنگی مختلف بگذرانند، بلکه همچنین می توانند در پارتی های رقص خیابانی و کارناوال ها نیز شرکت می کنند. یکی از جذابیت های تحصیل در برزیل یادگیری زبان پرتغالی است. دانشجویان می توانند با غرق شدن در فرهنگ برزیلی در میان مردم این کشور به راحتی این زبان را بیاموزند و مسلما بهره های زیادی از این یادگیری خود کسب نمایند. مردم برزیل خوش برخورد هستند و رفت و آمد کردن در خیابان های این کشور مزاحمت به شمار نمی آید.

به این ترتیب، دانشجویان در این کشور احساس غربت و تنهایی کم تری را خواهند داشت. در این کشور آمریکای لاتین بناهای تاریخی زیادی وجود دارد و این در کنار رودخانه و جنگل آمازون و سواحل و مناطق بسیار زیبا فرصت های سفر و بازدید زیادی را برای دانشجویان فراهم می سازد. از موسیقی و جو گرفته تا غذاهای شگفت انگیز خیابانی، برزیل یک فرهنگ فوق العاده غنی و پر جنب و جوش را ارائه می دهد. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در برزیل در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در برزیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *