ویترین

صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

یکی از صورتجلسات مهم قابل ارائه به اداره ثبت شرکتها، صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی محسوب می شود. قانونا تنظیم این صورتجلسه با حضور ماکسیمم تعداد شرکاء و در حین جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت های نسبی تنظیم می گردد. شرایط تنظیم این صورتجلسه نیز درست همانند صورتجلسات دیگر بوده و از شرایط ذیل برخوردار است:

  • اولا صورتجلسه بایستی در طی نشست مجمع و زیرنظر منشی جلسه تنظیم شود.
  • دوم صورتجلسه برای اینکه به رسمیت شناخته شده و در اداره ثبت شرکتها تایید شود بایستی روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم گردد.
  • سوم امضاء شرکا و مهر شخصیت حقوقی در انتهای صورتجلسه الزامی است.

باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی پس از تنظیم طبق اصول قانونی فوق حتما بایستی به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اما پیش از ارسال نیز دریافت رسید پذیرش اینترنتی امری ضروری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با وکلای حرفه ای خود ضمن ارائه خدمات تخصصی ثبت شرکت آماده انجام امور مربوط به تنظیم انواع صورتجلسات شرکتها نیز می باشد.

ضرورت تنظیم صورتجلسه در شرکتهای نسبی

پس از ثبت شرکت و شروع به کار رسمی آن ممکن است در آینده انجام تغییراتی در شرکت مورد نظر الزامی بنظر برسد. حالا این تغییرات ممکن است یکبار مربوط به تغییر نام شرکت یا تغییر موضوع آن و بار دیگر مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه آن شرکت باشد. اما به هر ترتیب لازمه اصلی و یا بهتر بگوئیم مکمل انجام این تغییرات تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسات مربوطه است. با صورتجلسه است که اداره ثبت شرکتها تغییرات در شرکت را به رسمیت شناخته و آن را ثبت می کند. در این بین شرکتهای نسبی نیز بعد از ثبت ممکن است دچار تغییراتی شوند و به همین دلیل نیز تنظیم صورتجلسه برای آنها نیز ضروری باشد. در جدول زیر می توان با انواع تغییرات در شرکتهای نسبی و صورتجلسه مربوط به آنها آشنا شد:

تغییراتصورتجلسات مربوطه
تغییر نامصورتجلسه تغییر نام در شرکتهای نسبی
تغییر موضوعصورتجلسه تغییر موضوع در شرکتهای نسبی
تغییر محلصورتجلسه تغییر محل در شرکتهای نسبی
انحلال شرکتصورتجلسه انحلال شرکت در شرکتهای نسبی
نقل و انتقال سهم الشرکهصورتجلسه انتقال سهم الشرکه در شرکتهای نسبی
افزایش سرمایهصورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای نسبی
کاهش سرمایهصورتجلسه کاهش سرمایه در شرکتهای نسبی

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

مراحل تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

همان طوری که در بخش قبلی نیز اشاره شد، مهمترین تغییرات در شرکتهای نسبی بر عهده مجمع عمومی فوق العاده این شرکتهاست. اما تغییرات مورد نظر مثل افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی فقط پس از تصویب حداکثر اعضاء تایید شده و با قید جزئیات کامل در صورتجلسه مذکور قید می شود. اما مرحله بعد از تنظیم آن مربوط به امضای کلیه شرکای صاحب منصب می باشد. ضمنا در این مرحله مهر شخصیت حقوقی نیز بایستی پای صورتجلسه خورده باشد. مرحله آخر از این کار نیز مربوط به ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی به اداره ثبت شرکتها برای ثبت نهایی و درج در روزنامه می باشد. با توجه به تصویر زیر تمامی مراحل فوق را می توان به این صورت خلاصه کرد:

مراحل تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

نحوه تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید

اصولا شرکتها با اهداف مختلفی مثل بالا بردن اعتبار شرکت، توسعه فعالیت ها، تاسیس شعب جدید، ترقی اوضاع مالی و غیره دست به افزایش سرمایه می زنند. در این میان نیز شرکت های نسبی نیز می توانند ضمن قبول شرکای جدید همچنین سرمایه شرکت را افزایش دهند. اما برای عملی شدن این تصمیم، شرکا بایستی ضمن تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده به فکر تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه با درنظر گرفتن موارد زیر باشند:

  • اولا صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی حتما باید روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم و ارائه گردد.
  • دوما در ذیل این صورتجلسه نیز امضاء اشخاص ذی سمت و نیز مهر شخصیت حقوقی امری ضروری است.
  • سوما پذیرش آنلاین این صورتجلسه با قید محتوای جلسه و نیز مشخصات شخصیت حقوقی الزامی است.
  • چهارما ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی به اداره ثبت شرکت نیز امری الزام آور می باشد.

محتوای صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، متولی و مسئول اصلی تصمیمات درباره افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت نسبی، مجمع عمومی فوق العاده می باشد. اما به منظور رسمیت یافتن و انجام رسمی تصمیمات اتخاذی، این تصمیمات بایستی در قالب صورتجلسه ای بنام صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی تنظیم شده و سپس به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. اما معمولا این صورتجلسه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بایستی قبل از تنظیم از آن اطلاع داشت. بخش های صورتجلسه مذکور از این قرار است:

محتوای صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه در شرکتهای نسبی

کلا صورتجلسه مذکور همانند سایر صورتجلسات شرکت های نسبی بوده و برای ثبت تغییرات مربوطه حتما آن صورتجلسه بایستی به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. اما قبل از ارسال صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی، این صورت جلسه بایستی با توجه به شرایط زیر تنظیم گردد:

شرایط ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه با ورود شریک جدید در شرکتهای نسبی

پس صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی بعد از تنظیم در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده حتما بایستی در سه نسخه تهیه و یک نسخه تکمیلی و امضاء شده آن به اداره ثبت شرکت ها فرستاده شود. اما پیش از ارسال، صورتجلسه مذبور باید طی مراحلی در سامانه آنلاین اداره مذکور درج گردد. پس از دریافت تاییدیه اینترنتی شرکا مجموعا 3 روز وقت خواهند داشت تا اصل صورتجلسه افزایش سرمایه همراه با ورود شریک جدید در شرکت های نسبی را به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند. نهایتا شرکا باید آگهی صورتجلسه مذکور را در روزنامه درج و نسخه ای از آنرا به اداره ثبت ارسال نمایند. خدمات تخصصی ثبت شرکت ارائه شده توسط وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نه تنها در مورد ایران بلکه انواع ثبت شرکت در ترکیه و اروپا را نیز شامل می شود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *