ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در فرانسه

رشته خلبانی در فرانسه

رشته خلبانی در فرانسه از طریق دانشگاه، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه میگردد. تحصیل در این کشور پیشرفته اروپایی دارای مزایای بسیاری است. فرانسه به دلیل فرهنگ غنی و زندگی پر رونق دانشجویی، مکانی ایده آل برای تحصیل است. این کشور چهارمین مقصد بزرگ جهان برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در این کشور فرصت بسیار خوبی برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می دهد، زبانی که دانستن آن یک برتری به شمار می آید و به CV افراد یک امتیاز رقابتی اضافه می کند. همچنین فرانسه محیطی مناسب برای نوآوری و کارآفرینان جوان است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل خلبانی در فرانسه 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل تحصیل در رشته خلبانی در فرانسه

در فرانسه آموزش عالی باکیفیت و متناسب با نیاز دانشجویان است. دولت و مردم این کشور اهمیت آموزش را درک نموده و مبلغ قابل توجهی را برای سیستم های آموزشی خود صرف می کنند. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه به خاطر داشتن کلاس های کوچک شهرت بسیار دارند. این بدان معناست که دانشجویان برای طرح سوال یا شرکت در بحث احساس ترس و وحشت نخواهند داشت. دانشجویان در حالی که در فرانسه تحصیل می کنند، می توانند از زندگی اجتماعی پر رونق خارج از کلاس های خود نیز لذت ببرند. با بازدید از موزه های فراوان و رستوران های شگفت انگیز، دانشجویان می توانند غرق در فرهنگ فرانسوی شوند، در حالی که در حال تحصیل هستند. از هر 10 دانشجوی بین المللی، نه نفر فرانسه را به عنوان مقصد تحصیل توصیه می کنند.

نمودار زیر درصد دانشجویان فرانسوی و خارجی ثبت نام شده در فرانسه را نشان می دهد:

درصد دانشجویان فرانسوی و خارجی ثبت نام شده در فرانسه

نمودار زیر توزیع دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه براساس مبدا را نشان می دهد:

پراکندگی دانشجویان خارجی در فرانسه

اگرچه انگلیسی زبان اصلی بین المللی در بسیاری از بخش هاست، اما نباید از زبان فرانسه غافل بود. این زبان سومین زبان رایج کسب و کار و زبان رسمی در بیش از 30 کشور در سراسر جهان است. از این رو، یادگیری زبان فرانسوی در فرانسه بسیار عالی است. این کشور پیشرفته اروپایی پر از جاذبه های زیباست، به طوری که یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در جهان است و دانشجویان می توانند از بازدید مکان های دیدنی آن لذت ببرند. تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی، فرصت های برجسته تحقیق و توسعه، وجود شرکت های معتبر بین المللی و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه هستند.

تحصیل در رشته خلبانی در فرانسه

در فرانسه، رشته خلبانی از طریق دانشگاه، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. ما تحصیل رشته خلبانی در دانشگاه را توصیه می کنیم زیرا در مدارس خلبانی، به دانشجویان آموزش خلبانی ارائه شده و گواهینامه خلبانی داده می شود، در حالی که با تحصیل در دانشگاه، علاوه بر یادگیری پرواز و دریافت گواهینامه خلبانی، دانشجویان مدرک دانشگاهی نیز به دست می آورند. داشتن مدرک دانشگاهی بسیار خوب است، زیرا در امر استخدام معمولا شرکت ها خلبانان دارای مدرک دانشگاهی را ترجیح می دهند. با این حال، خلبانی جزو مشاغل پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی نیز به شمار می آید و می توان بدون تحصیل در دانشگاه، از طریق مدارس خلبانی نیز خلبان شد.

حداقل برای دهه آینده، بخش هواپیمایی و هوانوردی فرانسه تلاش خواهد کرد تا تقاضای حمل و نقل هوایی را که انتظار می رود تا سال 2026 به طور مداوم افزایش یابد، برآورده کند. این رشد چشم انداز شغلی امیدوارکننده ای را برای خلبانان ایرلاین تجاری و خصوصی، متخصصان هوانوردی و کارمندان فرودگاه فراهم می سازد. خلبانان در فرانسه معمولا سالانه حدود 80300€ (یورو) درآمد کسب می کنند (حقوق ماهانه خلبانان در فرانسه 6690€ (یورو) است). محدوده حقوق سالانه خلبانان در فرانسه به شرح زیر می باشد:

محدوده حقوق سالانه خلبانان در فرانسه

بخش هواپیمایی و هوانوردی فرانسه در زمینه های تولید و تحقیق و توسعه هواپیما در جهان از موقعیت ویژه ای برخوردار است – در حال حاضر هوانوردی به عنوان برجسته ترین بخش صادراتی این کشور شناخته می شود.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خلبانی در فرانسه

جدول زیر برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای آموزش خلبانی و هوانوردی در فرانسه و برخی اطلاعات کاربردی پیرامون آن ها را ارائه می دهد:

دانشگاهبرنامه های آموزش خلبانی ارائه شدهمقطع
ISAE-Supaéroبرنامه پیشرفته در مهندسی هوانوردیکارشناسی ارشد (MSc)
ESTACAمهندسی هوانوردی + آموزش خلبان هواپیماکارشناسی ارشد (MSc)
Institut Polytechnique des Sciences Avancéesمهندسی هوافضاکارشناسی ارشد
Cole Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aétotechnique (ISAE-ENSMA)Éمکانیک و کارمایه شناسی هوانوردیکارشناسی ارشد (MSc)
ENACبرنامه خلبانی هواپیما (فقط برای فارغ التحصیلان یا دانشجویان پایه)

به طور متوسط، 90% فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات فوق طی یک سال فارغ التحصیلی استخدام می شوند. همه دانشگاه های فوق تمایل دارند منابع مشابهی را از ناوگان هواپیمایی و باشگاه های پرواز تا شبیه سازهای پرواز به دانشجویان ارائه دهند. تجهیز آزمایشگاه های خود به جدیدترین فناوری ها نشان می دهد تمامی آن ها اهمیت روزافزون نیازهای صنعت را درک می کنند.

آکادمی ها و مدارس خلبانی در فرانسه

در فهرست زیر برخی از آکادمی ها و مدارس خلبانی در فرانسه را معرفی می کنیم:

  • EPAG NG
  • Air Occitanie
  • Aircraft Rental Brittany
  • Amaury de la Grange
  • Azur Sky
  • مدرسه آموزش خلبانی Cosmo
  • ENAC Muret
  • آکادمی هوانوردی ESMA
  • Glass Cockpit Aviation Europe
  • Institut Aeronatique Jean Mermoz
  • Nearly Heaven

در بخش های بعدی به معرفی رشته خلبانی در یک دانشگاه و یک مدرسه خلبانی در فرانسه می پردازیم.

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی غیرنظامی فرانسه (ENAC)

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی غیرنظامی فرانسه (ENAC)

دانشگاه هوانوردی غیرنظامی فرانسه (École nationale de l’aviation civile (ENAC در تولوز قرار دارد. این دانشگاه حدود 25 دوره ارائه می دهد که خلبانی هواپیما یکی از آن ها است. از زمانی که این دانشگاه در سال 1949 تاسیس گردیده، شهرت آن به عنوان یک آموزشگاه پیشروی هوانوردی و هواپیمایی در اروپا به طور پیوسته رشد کرده است. برنامه های ارشد پیشرفته این دانشگاه با همکاری ایکائو ارائه می گردد. ENAC برای دانشجویانی که می خواهند به عنوان خلبان هواپیما شروع به کار کنند، آموزش خلبانی ارائه می دهد. این برنامه به ناوگان عملیاتی متشکل از 116 هواپیما، دو آزمایشگاه آزمایشی پرواز، هشت فرودگاه، یک برج کنترل 360 درجه، چند شبیه ساز و غیره مجهز است. گواهینامه های خلبانی ارائه شده توسط این دانشگاه عبارتند از: گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، خلبان هواپیما (EPL) صرفا برای شهروندان اروپایی، گواهینامه خلبان چند-خدمه ای (MPL) و غیره.

رشته خلبانی در مدرسه آموزش خلبانی Cosmo در فرانسه

مدرسه آموزش خلبانی Cosmo در لیموژ فرانسه فعالیت می کند و دوره گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. فعالیت اصلی این مدرسه آموزش برای گواهینامه خلبان خصوصی EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری انگلستان صادر می شود و در سراسر اروپا معتبر است و به راحتی در سایر نقاط جهان قابل تبدیل می باشد. علاوه بر این، این مدرسه آموزش پروازهای شبانه، تمدید و اعتبارسنجی مجدد گواهینامه ها را نیز ارائه می دهد و مربیان آن می توانند بعنوان خلبان ایمنی در پروازها دانشجویان را همراهی کنند. این مدرسه فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در فرانسه در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در فرانسه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *