ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در لیتوانی

رشته خلبانی در لیتوانی

رشته خلبانی در لیتوانی از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی به علاقه مندان ارائه می شود. تحصیل در این کشور بسیار ارزشمند است زیرا امروزه لیتوانی عضوی از اتحادیه اروپا، ناتو و توافق نامه شنگن است و در میان دو زبانه ترین و تحصیل کرده ترین کشورها در اروپا قرار دارد. این کشور در بین بسیاری از کشورهای منطقه هزینه زندگی کم تری را برای دانشجویان تحمیل می کند. به طور کلی لیتوانی یک محیط عالی برای یادگیری است. در زیر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور را بررسی می کنیم. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به رشته خلبانی در لیتوانی در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در لیتوانی

اولین دلیل انتخاب لیتوانی به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، آموزش با کیفیت بالا در آن است. دلیل بعدی هزینه زندگی و تحصیل کم تر در لیتوانی نسبت به سایر کشورهای غربی است که این کشور را به مقصدی عالی برای تحصیل، کسب و کار یا گردشگری تبدیل می کند. همچنین مردم لیتوانی صمیمی هستند و از دانشجویان خارجی استقبال می کنند. مردم این کشور دوزبانه و تحصیل کرده می باشند. با تحصیل در لیتوانی می توان با فرهنگ آن آشنا شده و یک زبان خارجی جدید یاد گرفت. هنگام تحصیل در این کشور، دانشجویان می توانند دوستان خوبی پیدا کنند و شبکه ای از افراد را ایجاد کنند که می تواند سرمایه ای بی بدیل برای شغل آینده آن ها باشد. به علاوه، لیتوانی کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در لیتوانی

لیتوانیایی زبان رسمی این کشور است. زندگی در آن به دانشجویان فرصت یادگیری این زبان را می دهد. لیتوانی میراث فرهنگی منحصر به فرد و غنی دارد. شهر قدیمی ویلنیوس – پایتخت لیتوانی و یکی از بهترین شهرهای لیتوانی برای تحصیل – در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. جشنواره های موسیقی و رویدادهای بین المللی بسیاری در طول سال در سراسر این کشور برگزار می شود. اسکان یکی از نگرانی های دانشجویان بین المللی است. اما موسسات آموزش عالی این کشور اقامت در خوابگاه های خود را برای اکثر دانشجویان فراهم می سازند. تهیه محل اقامت خصوصی نیز در این کشور آسان است. تحصیل به زبان انگلیسی و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در لیتوانی می باشد.

مراکز آموزش خلبانی در لیتوانی

رشته خلبانی در لیتوانی از طریق دانشگاه، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. در این قسمت برخی از آکادمی ها و مدارس خلبانی در لیتوانی را نام می بریم:

  • Alfa Pilot’s Club
  • ATO Aerotraining
  • ATO Pilotu Mokykla
  • BAA Training
  • آکادمی پرواز بالتیک
  • UAB Sabenavita

در زیر سه مورد از آن ها را معرفی می کنیم.

رشته خلبانی در ATO Pilotu Mokykla در لیتوانی

ATO “Pilotu Mokykla” که مورد تایید EASA است بزرگ ترین مکان برای آموزش خلبانان آماتور در لیتوانی می باشد. Pilotu Mokykla اولین مدرسه خصوصی آموزش خلبانی در کشورهای بالتیک با پایگاه پرواز در فرودگاه پالوکنیس است. طی یک سال صدها گواهینامه مختلف در این مدرسه صادر می شود. با توجه به الزامات بین المللی، این مدرسه خلبانی، یک “سازمان آموزشی مورد تایید (ATO)” می باشد. این مدرسه از هواپیماهای زیر استفاده می کند: C-150، C-152، C-172، C-206، PA-28، PA-30، PA-34، PA-38، PA-46 و Malibu. در طول یک سال، این مدرسه خلبانی می تواند تا 50 الی 100 خلبان را آموزش دهد. ATO Pilotu Mykokla یک سازمان تعمیر و نگهداری فنی هواپیمایی عمومی را تاسیس کرده است که هواپیماها را سرویس و تعمیر می کند. برای این شرکت، مجوز PART 145 که تایید کننده سازمان تعمیر و نگهداری فنی می باشد صادر شده است.

در حال حاضر، بیش از چهارده سال است که خلبانان شرکت های حمل و نقل هوایی در این مدرسه خلبانی آموزش می بینند. اولین کسانی که برای آموزش به این مرکز آمدند خلبانانی از لتونی بودند. در حال حاضر، این جریان هنوز پایدار است و دانشجویانی از اوکراین، فنلاند، استونی، ایتالیا، لهستان، سوئد، نروژ و آلمان نیز در این مرکز وجود دارند. کسانی که می خواهند در این مدرسه ثبت نام کنند می توانند در وب سایت آن ثبت نام خود را انجام دهند و سپس بخشی از دروس را در کلاس ها و بخشی دیگر را در منزل بگذرانند. این مدرسه فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، مربی پرواز (CFI/ FI)، و ریتینگ ابزاری (IR) اشاره نمود.

رشته خلبانی در ATO Pilotu Mokykla در لیتوانی

رشته خلبانی در ATO Aerotraining در لیتوانی

ATO Aerotraining یک مرکز آموزش پرواز لیتوانیایی کاملا تایید شده توسط EASA (آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا) است که در فرودگاه پالوکنیس (Paluknys) نزدیک پایتخت لیتوانی یعنی ویلنیوس مستقر است. این مرکز آموزش پرواز، طیف گسترده ای از دوره های با کیفیت بالا و قیمت پایین را با بالاترین استانداردها و مطابق با تمام مقررات JAA (EASA) ارائه می دهد. این مرکز یک گواهینامه کاملا سازگار با EUROPEAN JAA ارائه می دهد که در اکثر کشورهای جهان پذیرفته و شناخته شده است. دفتر مرکزی Aerotraining در ویلنیوس واقع شده است اما TRTO دارای یک شبکه گسترده با مربیان و امکانات بین المللی است و بنابراین می تواند به زبان های اسکاندیناویایی، انگلیسی یا روسی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان آموزش ارائه دهد.

Aerotraining همچنین می تواند برای خلبانان B737-300/ 900، A320 و SAAB 340، خدمه کابین و شرکت های هواپیمایی، آموزش مکرر (recurrent training) و آموزش زمینی (Ground Training) مانند کالاهای خطرناک، عملیات زمستانی، امنیت، TAWS/ GPWS و موارد دیگر ارائه دهد. این مرکز فاقد آموزش خلبان هلیکوپتر است. از برنامه های آموزشی آن می توان به خلبان خصوصی (PPL)، خلبان تجاری (CPL)، مربی پرواز (CFI/ FI)، خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)، دوره تلفیقی EASA ATPL، ریتینگ ابزاری (IR)، و ریتینگ کلاس چند موتوره اشاره نمود.

رشته خلبانی در Alfa Pilot’s Club در لیتوانی

Alfa Pilot’s Club در کوناس لیتوانی قرار دارد. این مرکز در قدیمی ترین فرودگاه یعنی S. Darius and S. Girenas واقع شده است و دارای یک باند طولانی، فضای پارکینگ فراوان و فضای آرام برای لذت بردن است. این مرکز به خلبانان دانشجویی که از خارج از کشور عضو آن می شوند در رزور محل اقامت کمک می کند. به نظر Alfa Pilot’s Club هرگز برای یادگیری پرواز دیر نیست و این مرکز برای کسانی که در دوران کودکی خود آرزوی خلبان شدن را داشتند و هنوز دوست دارند به یک خلبان تبدیل شوند در صورت واجد شرایط بودن یک دوره یادگیری فردی را ارائه می دهد. این مرکز فاقد آموزش خلبانی هلیکوپتر است. از برنامه های آموزش خلبانی آن می توان به خلبان اسپورت (SPL/ LSA) و خلبان خصوصی (PPL) اشاره نمود.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در لیتوانی 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در لیتوانی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *