ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در چین

تحصیل رشته خلبانی در چین گزینه ای ایده آل برای علاقه مندان میباشد. دانشگاه های زیادی در چین برنامه های مرتبط با هوانوردی را ارائه میدهند. تحقیقات و حکایات دانشجویان نشان می دهد چین در حال محبوب تر شدن در بین دانشجویان بین المللی است. تحصیل در این کشور دلایل و مزایای زیادی دارد. اقتصاد چین در حال رشد است و این نشان می دهد تقریبا هر روز فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. بدون شک، این پیشرفت اقتصادی باعث شده است که چین به عنوان مکانی مهم برای دانشجویان خارجی شناخته شود. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در چین 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در چین

چین با بیش از 2000 دانشگاه و سالانه بیش از 7000000 دانشجوی فارغ التحصیل چینی، دارای بزرگ ترین شبکه دانشگاهی و بیش ترین فارغ التحصیل در جهان است. سالانه بیش از 500000 دانشجوی بین المللی از 196 کشور و منطقه جهان در موسسات آموزش عالی این کشور تحصیل می کنند. دولت چین سرمایه گذاری زیادی روی دانشجویان بین المللی می کند. حمایت مالی عامل مهمی در تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور است و دولت این کشور طیف گسترده ای از فرصت های مالی را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم می سازد. به علاوه، تعداد دانشگاه های چین در رتبه بندیهای دانشگاهی جهانی طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نمودار زیر اصلی ترین مبداهای دانشجویان بین المللی در این کشور را نشان می دهد:

مبدا دانشجویان بین المللی در چین

یادگیری زبان چینی یکی از دلایل اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در چین است. یادگیری زبان چینی هیجان انگیز اما بسیار چالش برانگیز است. یادگیری این زبان مزایای زیادی به همراه دارد. تجربه چین و زبان چینی که سومین زبان پرطرفدار برای یادگیری در جهان است می تواند باعث پیشرفت شغلی دانشجویان شود. آموزش عالی با کیفیت، تحصیل به زبان انگلیسی، زیبایی های طبیعت، امنیت، استقبال از دانشجویان بین المللی، هزینه زندگی مقرون به صرفه و کار ضمن تحصیل در چین از دیگر دلایل تحصیل در این کشور می باشند. اقتصاد چین در 30 سال گذشته سریع ترین رشد را در جهان داشته است. تولید ناخالص داخلی چین با پیشی گرفتن از ژاپن به دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا تبدیل شده است. لذا افرادی که می توانند چینی صحبت کنند و تجربه زندگی در چین را دارند از نظر شغلی دارای امتیاز بزرگی خواهند بود.

حقوق خلبانان در چین

شکل فوق طیف حقوق خلبانان در چین را بر حسب یوان نشان می دهد.

تحصیل در رشته خلبانی در چین

در حالی که اکثر مردم هوانوردی را به عنوان یک دوره تحصیلی تصور می کنند که دانشجویان را به خلبانان هواپیما تبدیل می کند، اما در واقع مشاغل بیشماری در این زمینه وجود دارد و خلبانی یک از شاخه های هوانوردی است. مدارس خلبانی به آموزش پرواز به متقاضیان می پردازند و به آنها مدرک خلبانی اعطا می کنند، در صورتی که تحصیل در رشته خلبانی در دانشگاه ها اخذ مدرک دانشگاهی را نیز به ارمغان می آورد. داشتن مدرک دانشگاهی بسیار ارزشمند است و در امر استخدام پوئن بسیار مثبتی به شمار می آید. در سال های اخیر، تعدادی دانشگاه های خاص هوانوردی در چین افتتاح شده اند. این کالج ها به طور خاص روی آموزش هوانوردی تمرکز دارند. “دانشگاه خلبانی-هوانوردی غیرنظامی چین” یکی از بزرگ ترین موسسات آموزش خلبانی در جهان است و “دانشگاه فناوری هوانوردی لانژو” جوایز برجسته بین المللی متعددی در این زمینه دریافت کرده است.

موسسات چینی ارتباط خوبی با سازندگان هواپیما دارند که این امر به دانشجویان کمک می کند تا در این زمینه تجربه عملی داشته باشند. شهریه ها و هزینه ها در موسسات هوانوردی چین در سراسر این کشور بسیار مشابه است. قانونگذاران در بیش تر موارد هزینه ها را در سطح ملی تعیین می کنند. کنترل قیمت های تحصیل هوانوردی و خلبانی در چین، دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته ها بسیار جذاب کرده است. دانشگاه های این کشور از جمله مقرون به صرفه ترین ها در جهان هستند و این یکی از دلایلی است که آن ها را به سرعت در بین دانشجویان از سراسر جهان محبوب می سازد.

الزامات ورود به رشته خلبانی در چین

مقامات اداره هواپیمایی کشوری چین الزاماتی اساسی را برای همه دانشجویان رشته های مرتبط با تکنیک های هوانوردی در این کشور تعیین کرده است. اکثر این شرایط بدون در نظر گرفتن این که دانشجو اهل کدام کشور است به طور یکسان برای همه دانشجویان اعمال می شود. دانشجویان باید دارای ریزنمرات آکادمیک باشند که ثابت کند آن ها از پس الزامات آکادمیک دانشگاهی که می خواهند به آن درخواست ارائه دهند، برمی آیند. مقامات کشوری از نظر این الزمات به کالج های خاصی آزادی عمل داده اند.

دانشجویان باید یک نسخه از گواهی HSK (آزمون مهارت چینی) خود و نیز نمره خود را ارائه دهند. کسانی که HSK دریافت نکرده اند باید درخواست معافیت کنند. همه دانشجویان باید سطحی از مهارت در زبان چینی ماندارین را نشان دهند حتی اگر از آنها چشم پوشی شود. متقاضیان همچنین باید دو توصیه نامه آکادمیک از مدرسان خود ارائه دهند مبنی بر این که آن ها به اندازه کافی مسئولیت لازم برای برنامه هوانوردی پیشرفته را دارند.

دانشگاه های چینی دارای بورس تحصیلی برای هوانوردی

دانشگاه های زیادی در چین برنامه های مرتبط با هوانوردی که خلبانی یکی از شاخه های آن است را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. کسانی که مشتاق تحصیل در چین و برنامه های هوانوردی هستند باید بدانند که کدام دانشگاه های چینی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. دریافت بورس تحصیلی می تواند فشار مالی بر دانشجویان را کاهش دهد. در زیر دانشگاه های چینی ارائه دهنده بورس تحصیلی برای دانشجویان برنامه های هوانوردی را معرفی می کنیم:

  • دانشگاه نانچانگ هانگ کونگ
  • دانشگاه نرمال هونان
  • دانشگاه مهندسی هاربین
  • دانشگاه بیهانگ
  • دانشگاه ژجیانگ
  • دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی
  • موسسه فناوری هاربین
  • دانشگاه هوافضای شنیانگ
  • دانشگاه هوانوردی و کیهان نوردی نانجینگ

رشته خلبانی در دانشگاه خلبانی-هوانوردی غیرنظامی چین

رشته خلبانی در دانشگاه خلبانی-هوانوردی غیرنظامی چین

دانشگاه خلبانی-هوانوردی غیرنظامی چین (CAFUC) تنها موسسه آموزش عالی دائمی تمام وقت برای خلبانان هوانوردی غیرنظامی و نیز تکنسین های تخصص های دیگر هوانوردی غیرنظامی و متخصصان کاربردی با کیفیت بالا در مهندسی، مدیریت و هنرهای مورد نیاز اقتصاد ملی تحت صلاحیت مستقیم اداره هواپیمایی کشوری چین (CAAC) می باشد. دفتر مرکزی این دانشگاه در شهر گوانگان استان سیچوان واقع شده است و دارای چهار کالج فرعی آموزش خلبانی در Xinjin، Guanghan، Luoyang و Mianyang و دو ترمینال هوایی در Luoyang و Suining می باشد. همچنین این دانشگاه دارای هفت کالج از جمله کالج فناوری پرواز و کالج مدیریت حمل و نقل هوایی می باشد. در حال حاضر، CAFUC بیست تخصص در مقطع کارشناسی ارائه می دهد، از جمله فناوری پرواز (خلبان هواپیمای حمل بار، خلبان هواپیمای عمومی، خلبان هلیکوپتر).

در طول پنجاه سال گذشته، CAFUC بیش از 10000 خلبان و 5000 متخصص فنی زمینی را برای هواپیمایی کشوری چین پرورش داده است. همچنین این دانشگاه تعداد زیادی خلبان برای کشورها و مناطقی مانند ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، ایران، مغولستان، کامبوج، هنگ کنگ و ماکائو پرورش داده است. آموزش بزرگسالان و آموزش گواهینامه خلبان خصوصی آن نیز شکل گرفته است. امروزه، CAFUC دارای پنج فرودگاه مجهز برای آموزش پرواز در Xinjin، Guanghan، Mianyang و Suining سیچوان و Luoyang هنان، 166 هواپیما از 14 نوع با کاربرد آموزش تعلیمی و 30 شبیه ساز و تمرین دهنده پشتیبانی کننده می باشد. در سال های اخیر، CAFUC در ایمنی هوانوردی دستاوردهای خارق العاده ای داشته است.

رشته خلبانی در دانشگاه هوانوردی کشوری چین

دانشگاه هوانوردی کشوری چین (CAUC) در 1951 به عنوان مدرسه هوانوردی شماره دو در تیانجین تاسیس شد و مستقیما توسط اداره هواپیمایی کشوری اداره می شد. این مدرسه خود را وقف پرورش متخصصان هوانوردی کرد. اگرچه نام این دانشگاه تا سال ها متفاوت از نام امروزی آن است اما CAUC هرگز وقف خود را در توسعه صنعت هوانوردی-هواپیمایی غیرنظامی چین متوقف نکرده است. در سال 2006 این دانشگاه با تصویب وزارت آموزش نام فعلی خود را دریافت کرد و این نقطه عطفی را رقم زد و فصل جدیدی را برای CAUC گشود. با وجود این که سال هاست این موسسه تغییر نام داده است اما هنوز هم کمک شایانی به صنعت هواپیمایی چین می کند. CAUC در منطقه نزدیک به فرودگاه بین المللی Tianjin Binhai در حومه دریای Bohai در تیانجین واقع شده است. موسسه توسط اداره هواپیمایی کشوری چین کنترل می شود.

چنانچه علاقمند به تحصیل رشته خلبانی در چین هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در چین پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *