ویزای تحصیلی

رشته داروسازی در لیتوانی

رشته داروسازی در لیتوانی

رشته داروسازی در لیتوانی می تواند یکی از گزینه هایی باشد که منجر به اقامت فرد در حوزه شنگن می شود و این مهم ترین موضوع است. بر خلاف رشته های پزشکی و دندانپزشکی، شرایط تحصیل داروسازی در این کشور بهتر است. دانشگاه های این کشور رتبه های ارزشمندتری را به دست آورده اند و این مسئله باعث می شود که بتوان آن را با آسودگی خاطر بیشتری انتخاب کرد. حضور لیتوانی در حوزه شنگن نیز یکی دیگر از امتیازهایی است که می توان به آن به عنوان یک امتیاز ویژه حساب کرد. در حال حاضر افرادی که می خواهند لیتوانی را برای آینده خود انتخاب کنند، باید شرایط کامل تحصیل در این کشور را به خوبی شناسایی کنند.

  • آیا لیتوانی مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته داروسازی است؟
  • محدودیت های رشته داروسازی در لیتوانی چیست؟
  • چرا رشته داروسازی در این کشور می تواند امتیازهایی را به همراه داشته باشد؟
  • بهترین دانشگاه های لیتوانی در این رشته کدامند؟
  • محدودیت های انتخاب رشته داروسازی در این کشور چیست؟

برای این که فردی بتواند در این کشور به موفقیت برسد، باید جزئیات کامل روند تحصیل در آن را شناسایی کند. به همین دلیل است که افرادی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، ملزم به مطالعه شرایط تحصیل در سایت دانشگاه های این کشور هستند. برای این که فرد بتواند امتیاز کافی در این مسئله را به دست آورد، می تواند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین گفتار همراه شود.

بررسی شرایط تحصیل داروسازی در لیتوانی

باید به این نکته توجه داشت که لیتوانی دانشجویان خارجی را در این رشته پذیرش می کند. باید به این نکته توجه داشت که این دانشجویان از طریق آزمون های ورودی امکان پذیر می شود. دوره آموزش داروسازی در این کشور 4 ساله است و دانشجویان برای تحصیل در این رشته نیاز به مدرک زبان خواهند داشت. اکثر مدارک زبان دریافتی در جهان در این کشور مورد تایید هستند. اما این که هر دانشگاه به چه نمره ای نیاز خواهد داشت را باید در سایت همان دانشگاه مطالعه کرد.


باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، دانشجویان رشته داروسازی از طریق آزمون های ورودی پذیرش دریافت می کنند. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که این آزمون شامل سوال های رشته شیمی و زیست شناسی است. 60 سوال چند گزینه ای که توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود. دانشجویان نه فقط از طریق آزمون بلکه از طریق نمره های دبیرستان خود نیز مورد سنجش قرار می گیرند. در برخی از دانشگاه ها، فرد با کارنامه نهایی خود پذیرش دریافت می کند. در حقیقت از این طریق می توان گفت که افراد با رزومه قوی، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی این کشور ندارند.

بررسی شرایط تحصیل داروسازی در لیتوانی

بهترین دانشگاه های رشته داروسازی در لیتوانی

همه افرادی که به دنبال تحصیل در کشوری مانند لیتوانی هستند، باید آگاه باشند که 8 دانشگاه را برای تحصیل در این رشته پیش روی خود خواهند داشت. این 8 دانشگاه همگی رشته داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه نمی کنند. همچنین باید در نظر داشت که در رتبه بندی های جهانی نیز همه این دانشگاه ها به رتبه مناسبی دست پیدا نکرده اند. این مسئله می تواند پروسه دریافت پذیرش در این کشور را سخت تر کند.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در مجارستان

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه ویلنیوس در رتبه 654 جهان
  • دانشگاه فنی کائوناس در رتبه 803 جهان

اثری از دیگر دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود.

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در لیتوانی

دانشجویان انتظار دارند که در کشورهای کمتر شناخته شده جهان، هزینه های کمتری را پیش روی خود داشته باشند. با این حال در لیتوانی به عنوان یکی از کشورهای حوزه شنگن، هزینه ها کمی بالاتر از انتظار است:

هزینه های رشته داروسازی در لیتوانی

برای دانشجویان خارجی این امکان وجود دارد که در لیتوانی کار دانشجویی داشته باشند. هیچ دانشجویی نباید گمان کند که از این طریق می تواند شهریه دانشگاهی خود را تامین کند. این فقط مبلغی است که می تواند بخشی از هزینه های زندگی او را تامین کند. به همین دلیل است که از افراد خواسته می شود تا ابتدا شرایط خود را بررسی کند و پس از آن اقدام به انتخاب مقصد نهایی خود کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته داروسازی در لیتوانی

مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا می توان بدون آزمون ورودی در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت؟ بله افرادی که رزومه عالی داشته باشند، ممکن است بتوانند بدون نیاز به آزمون نیز به پذیرش دست پیدا کنند.
  • شهریه تحصیل رشته داروسازی در لیتوانی بالا است؟ خیر این کشور شهریه های کمتر از 5000€ (یورو) در سال را برای دانشجویان در نظر گرفته است.
  • طول دوره تحصیل رشته داروسازی در لیتوانی چقدر است؟ این دوره بین 4 تا 5 سال به طول می انجامد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *