ویزای تحصیلی

رشته داروسازی در مکزیک

رشته داروسازی در مکزیک

رشته داروسازی در مکزیک شرایط مناسبی دارد و شهروندان خارجی نیز در صورت واجد شرایط بودن، می توانند آن را انتخاب کنند. در مکزیک دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد. کیفیت هر دانشگاه نسبت به دیگری تفاوت های گسترده ای خواهد داشت و به همین دلیل باید تحقیقات کاملی انجام داد. هزینه های تحصیل در مکزیک نیز بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که می خواهند در آمریکای لاتین تحصیل کنند، باید تمکن مالی بالایی داشته باشند اما در مکزیک شرایط مناسب تر است. برای این که یک دانشجوی خارجی در مکزیک به پذیرش دسترسی پیدا کند، باید در آزمون های ورودی شرکت کند. این آزمون ها بین المللی هستند و چندین بار در سال برگزار می شوند.

  • شرایط تحصیل داروسازی در مکزیک چیست؟
  • آیا داروسازی با کیفیت بالا در این کشور ارائه می شود؟
  • هزینه های تحصیل رشته داروسازی در این کشور چقدر است؟
  • زبان تحصیل در این رشته چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک داروساز با مدرک دریافتی از مکزیک به بهترین کشورهای جهان مهاجرت کرد؟

باید به این نکته اشاره کرد که بازار کار داروسازی در مکزیک قدرت کانادا و آمریکا را ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نمی توانند به سادگی تن به درخواست دریافت پذیرش در این کشور دهند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب کشوری مانند مکزیک می تواند چالش های خاص خود را به همراه داشته باشد. با این حال مزایای زیادی نیز در این کشور برای تحصیل وجود دارد. همین مسئله سبب شده تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل در این رشته بپردازند.

روند داروساز شدن در مکزیک

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، مکزیک یکی از کشورهایی است که تحصیل در آن کمتر مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که صحبت از رشته ای مانند داروسازی در میان باشد، حساسیت ها بیشتر نیز می شود. می توان به این نکته اشاره کرد که مکزیک یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل نیست اما یکی از بهترین ها در آمریکای لاتین است.


افرادی که می خواهند داروسازی در این کشور را تجربه کنند، باید در یک دوره 4 ساله آموزشی در این کشور تحصیل کنند. اکثر دانشگاه های مکزیک این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. با این حال در تمامی دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان اسپانیایی نیز وجود دارد. بدون شرکت در آزمون MCAT امکان دریافت پذیرش در رشته داروسازی وجود ندارد. به همین دلیل است که فرد باید جزئیات بیشتری از این موضوع را در نظر داشته باشد.

هزینه های تحصیل رشته داروسازی در مکزیک برای هر سال تحصیلی در حدود 6800$ تا 12000$ (دلار) است. به همین دلیل فرد پیش از ورود به این کشور باید این شهریه و توان پرداختی خود را آنالیز کرده باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی در مکزیک نیز در حدود 600$ (دلار) در ماه برای یک دانشجو است.

روند داروساز شدن در مکزیک

دانشگاه های تراز اول رشته داروسازی در مکزیک

باید به این نکته توجه داشت که مکزیک یکی از کشورهایی است که انتخاب آن برای تحصیل در رشته های مختلف ساده نخواهد بود. به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا تحقیقات گسترده تری در این رابطه انجام دهند. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در مکزیک عبارتند از:

203- National Autonomous University of Mexico

612- National Polytechnic Institute

860- Autonomous University of Puebla

914- Autonomous University of the State of Morelos

927- Metropolitan Autonomous University

1082- University of Guanajuato

این اختلاف شدید بین رتبه دانشگاه های مکزیکی باید حتما پیش از درخواست پذیرش از دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

شرایط کلی تحصیل داروسازی در کانادا

سطح درآمد داروسازان در مکزیک

باید در نظر داشت که در حال حاضر، سطح درآمد یک داروساز در مکزیک با همکاران خود در کشورهای تراز اول قاره آمریکا قابل مقایسه نیست. به همین دلیل است که نباید به مقایسه آن نیز پرداخت. با این حال، داروسازان در این کشور به نسبت سایر افراد درآمد بسیار خوبی دریافت می کنند. این خود به فرد کمک می کند که بتواند در مکزیک زندگی با کیفیتی داشته باشد.

متوسط درآ»د یک داروساز در مکزیک

جزئیات کامل شرایط زندگی داروسازان در آمریکا

با دسترسی به این سطح از درآمد، می توان زندگی خوبی برای خود در مکزیک فراهم کرد. فرد با دریافت مدرک تخصصی دکتری می تواند درآمد خود را تا حدود 60% در سال نیز افزایش دهد که می تواند یک زندگی بهتر داشته باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کافی در این زمینه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته داروسازی در مکزیک

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره آموزش داروسازی در این کشور چند ساله است؟ این دوره آموزشی در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد.
  • آیا هزینه های تحصیل رشته داروسازی در مکزیک بالا است؟ شهریه ای بیش از 8500$ (دلار) در سال را برای تحصیل خود در این رشته باید در نظر داشت.
  • مهم ترین چالش دانشجویان در مکزیک برای تحصیل در این رشته چیست؟ دانشجویان در این کشور با دانشگاه هایی روبرو می شوند که از نظر علمی، فاصله زیادی دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *