ویترین

رشته داروسازی در نیجریه

رشته داروسازی در نیجریه

رشته داروسازی در نیجریه یکی از رشته های مورد علاقه دانشجویان آینده نگری می باشد که قصد دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند. شاید به این دلیل که داروسازی یک دوره بسیار پردرآمد است، اما تحصیل داروسازی علاوه بر این که می تواند موجب کسب درآمد بسیار عالی شود، همچنین می تواند موجب گسترش علم داروسازی گردد. تمامی دانشجویان می خواهند دوره ای را بخوانند که دارای ضمانت شغلی یا چشم انداز شغلی خاصی باشد و تحصیل داروسازی در نیجریه هر دو را فراهم می کند. اما با این حال، بسیاری از دانشگاه های نیجریه رشته داروسازی را ارائه نمی دهند و دلیل آن این است که همه دانشگاه ها برای اجرای برنامه داروسازی معتبر نیستند. اما در این راهنما، متقاضیان می توانند با همراهی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با بهترین دانشگاه های نیجریه برای تحصیل داروسازی و همچنین شرایط تحصیل داروسازی در نیجریه آشنا شوند.

به طور کلی، داروسازی یک دوره پرسود برای تحصیل و کار در نیجریه است زیرا فرصت های زیادی برای داروسازان در بخش بهداشت و سایر بخش ها در داخل و خارج از کشور وجود دارد. برای تحصیل داروسازی در نیجریه، دانشجویان می توانند وارد دانشگاه های فدرال، ایالتی و خصوصی این کشور شوند که ارائه دهنده برنامه های تحصیل داروسازی می باشند. هنگام صحبت در مورد لیست دانشگاه های نیجریه که داروسازی را در سطح فدرال، ایالتی و خصوصی ارائه می دهند، شایان ذکر است که داروسازی به عنوان یک دوره در نیجریه یکی از پویاترین، انعطاف پذیرترین و به دلیل برخی عوامل مرتبط با آن است.

درباره آموزش و تحصیل داروسازی در نیجریه

داروسازی یکی از رقابتی ترین و معتبرترین رشته ها در نیجریه است. همچنین یکی از بهترین دوره های علمی است که هر دانشجو می تواند در نیجریه تحصیل کند زیرا فرصت های زیادی برای فارغ التحصیلان علوم دارویی در نیجریه وجود دارد. با این وجود، موفقیت هر داروساز تا حد زیادی بستگی به موسسه ای دارد که در آن حضور داشته است. یکی از رازهایی که به رشد برخی از داروسازان برتر در نیجریه کمک کرده است، دانشگاهی است که آنها در آن حضور داشته اند. شایان ذکر می باشد که دانشگاهی که دانشجویان برای تحصیل داروسازی در آن انتخاب می کنند، در واقع راه زیادی را برای تصمیم گیری در مورد موفقیت آنها در حرفه خود طی می کند. در واقع به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود دانشجویان قبل از درخواست برای پذیرش در هر دانشگاه برای تحصیل داروسازی در نیجریه، تحقیقات کاملی انجام دهند.

اکثر دانشگاه‌ هایی که داروسازی را در نیجریه ارائه می ‌دهند، طول دوره را برای تکمیل موفقیت‌آمیز دوره 6 سال تعیین می ‌کنند و دانشجویان باید در نظر داشته باشند که سال ششم به عنوان سال عملی شناخته می شود، جایی که دانشجویان داروسازی، داروسازی بالینی خود را انجام می دهند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی نیجریه

در نمودار زیر به میانگین هزینه تحصیل داروسازی در انواع مختلف دانشگاه های نیجریه اشاره شده است:

هزینه تحصیل داروسازی در نیجریه

اعتبار دوره های تحصیل داروسازی در نیجریه

داروسازی یکی از پرتقاضاترین رشته ها در نیجریه است که بسیاری از داوطلبان بالقوه قصد دارند برای تحصیل در این دوره در مدارس عالی نیجریه پذیرش بگیرند. برای هر داوطلبی خوب است که دانشکده های داروسازی تایید شده در نیجریه را بشناسد و فقط از بین آنها انتخاب کند. اخیراً، جهشی در تأسیس مؤسسات خصوصی عالی در نیجریه وجود داشته است. کمیسیون ملی دانشگاه نیجریه (NUC)، نهادی که آموزش عالی در نیجریه را تنظیم می کند، همیشه تمام تلاش خود را برای انتشار مدارسی که برای گذراندن برخی دوره ها معتبر و تایید شده اند، انجام داده است. برای هر کاندیدایی که برای تحصیل در رشته داروسازی برای هر دانشگاهی درخواست می‌کند، لازم است تأیید کند که آیا موسسه کاملاً معتبر است یا خیر. حتی اگر کمیسیون ملی دانشگاه نیجریه (NUC) به یک دانشگاه اعتبار اعطا کرده باشد، دانشجویان باید مطمئن شوند که دوره تحصیلی مربوطه کاملاً معتبر است.

اعتبار مدرک داروسازی در نیجریه

علاوه بر این، متقاضیان حتما باید اطمینان حاصل کنند که اگر قبلاً دوره تحصیلی مربوطه معتبر بوده است، قبل از درخواست آنها همچنان این امتیاز را حفظ می کند. علاوه بر کمیسیون ملی دانشگاه نیجریه (NUC)، شورای داروسازان نیجریه (PCN) نیز یکی دیگر از نهادهای اصلی تنظیم کننده آموزش داروسازی در نیجریه است. شورای داروسازان نیجریه یک ارگان قانونی دولت فدرال نیجریه است که به موجب فرمان 91 سال 1992 تحت نظارت وزارت بهداشت فدرال به منظور تنظیم و کنترل عملکرد داروسازی، تعیین شده است و وظیفه آن حفظ استانداردهای حرفه ای در داروسازی و تامین امنیت ایجاد و نگهداری ثبت نام داروسازان است. آنها این حق را برای خود محفوظ می ‌دارند که در صورت عدم رعایت الزامات اولیه، مانند زیرساخت ‌های ضعیف، تجهیزات آزمایشگاهی، کیفیت کارکنان و محیط آموزشی نامناسب، اعتبار داروسازی خود را سلب کنند.

رشته های پزشکی در نیجریه

دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته داروسازی در نیجریه

با توجه به این که انتخاب دانشگاه و دانشکده معتبر در نیجریه تاثیر مستقیم بر آموزش دانشجویان دوره های داروسازی در این کشور دارد، متقاضیان حتما باید قبل از مهاجرت تحصیلی به نیجریه و شرکت در دوره های تحصیل داروسازی در نیجریه، درباره بهترین و معتبرترین دانشگاه و دانشکده داروسازی در نیجریه اطلاعات کامل داشته باشند. این بخش قصد داریم متقاضیان را با دانشکده های معتبر برای تحصیل داروسازی در نیجریه آشنا کنیم.

در جدول زیر به دانشگاه های معتبر برای تحصیل داروسازی در نیجریه اشاره شده است:

نام دانشگاهایالت
Kaduna State UniversityKaduna State
University of NigeriaEnugu State
Obafemi Awolowo UniversityOsun State
Madonna UniversityRivers State
University of JosPlateau State
University of IbadanOyo State
Ahmadu Bello UniversityKaduna State
Usmanu Danfodiyo UniversitySokoto State
Nnamdi Azikiwe UniversityAnambra State
Gombe State UniversityGombe State
Delta State UniversityDelta State
Igbinedion UniversityEdo State

علاوه بر این دانشگاه ها، 8 دانشگاه دیگر به عنوان معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در نیجریه شناخته می شوند. همچنین اخیراً چهار دانشگاه دیگر توسط PCN تأیید شده است که تعداد کل دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در نیجریه را به 24 می رساند.

این مدارس عبارتند از:

  • University of Calabar
  • Ojikwu University
  • Enugu State University of Science and Technology
  • Bayero University

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز می باشند تا بهترین خدمات حقوقی را به هموطنان عزیز ارائه دهند و همچنین متقاضیان را در تمامی زمینه های مهاجرت به کشورهای خارجی از روش های مختلف راهنمایی و یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *