ویترین

رشته داروسازی در کامبوج

رشته داروسازی در کامبوج

رشته داروسازی در کامبوج یکی از راه های مهاجرت موثر از طریق دانشگاه های این کشور به حساب می آید که به شدت مورد توجه است. دانشگاه های زیادی در این کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی وجود دارد. در سال های اخیر، توجه به این کشور نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. همین مسئله سبب شده است تا افراد زیادی علاقه داشته باشند که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. محدودیت هایی برای تحصیل در این کشور وجود دارد اما رفته رفته در حال برطرف شدن است. دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و این خود امتیازی ارزشمند است.

افرادی که قصد ورود به رشته های وابسته به علوم پزشکی در این کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که مدرک آن ها در ایران مورد تایید نیست. می توان به این نکته اشاره کرد که مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور در بسیاری از نقاط جهان مورد تایید است. آمریکای شمالی، اقیانوسیه و چین بهترین گزینه هایی است که فارغ التحصیلان کامبوج به آن مهاجرت می کنند. البته که زندگی در کامبوج نیز می تواند امتیازهای زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. همین مسئله سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی آن بپردازند.

  • رشته داروسازی در کامبوج چه شرایطی دارد؟
  • آیا مدرک تحصیلی در این کشور از اعتبار کافی برخوردار است؟
  • هزینه های تحصیل دانشجویان رشته داروسازی در کامبوج چقدر است؟
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟

شرایط تحصیل داروسازی در کامبوج

کامبوج یکی از کشورهایی است که از سیستم بولونیا پیروی نمی کند. باید در نظر داشت که دانشجویان برای این که مدرک تحصیلی خود در این رشته را به دست آورد، باید 5 سال به ادامه تحصیل مشغول شود. دوره کارشناسی ارشد این رشته را نیز می توان در حدود 2 سال در نظر گرفت. دانشجویان علاوه بر دوره های آموزش آکادمیک، دوره بالینی و آزمایشگاهی را نیز در دانشگاه می آموزند تا بلافاصله برای ورود به بازار کار آماده شوند. متقاضیان امکان تحصیل در مقطع دکترای تخصصی این رشته را نیز خواهند داشت. این دوره نیز 3 ساله است.

زبان تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی انگلیسی است اما می توان به زبان خمری به عنوان زبان رسمی این کشور نیز به ادامه تحصیل پرداخت. مزیت تحصیل در این کشور آن است که دانشجویان در این رشته نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت. از همین رو در سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی، آموزش علوم پایه ارائه می شود و تحصیل داروسازی در حقیقت از سال دوم آغاز می شود.

دلایل پیشنهاد آمریکا برای تحصیل داروسازی

بررسی شرایط مالی دانشجویان داروسازی در کامبوج

جای نگرانی ندارد که دانشجویان می توانند آنچه برای هزینه تحصیل خود می پردازند را به سرعت در بازار کار این کشور تامین می کنند. دانشگاه های زیادی برای تحصیل رشته های مختلف از جمله داروسازی در این کشور وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند به سرعت دانشگاه مورد نظر خود را بیابند. برای این که بتوان هزینه های خود در این کشور را کاهش داد 3 راهکار کلی وجود دارد:

  • استفاده از بورسیه تحصیلی دولتی
  • امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل
  • امکان کار در تابستان و بین ترم ها به صورت تمام وقت

افرادی که توانمندی های خاصی داشته باشند، به سرعت جذب بازار کار در این کشور می شوند چراکه نرخ بیکاری در آن بسیار اندک است. به طور کلی می توان هزینه های تحصیل رشته داروسازی در این کشور را به شرح زیر دانست:

هزینه کلی تحصیل داروسازی در کامبوج

تحصیل در دانشگاه علوم سلامت پنوم پن

دانشگاه پادشاهی پنوم پن یکی از بهترین دانشگاه هایی است که برای تحصیل داروسازی در کامبوج می توان به آن مراجعه کرد. دانشجویان خارجی زیادی در این دانشگاه تحصیل می کنند و این یکی از امتیازهای آن است. رشته داروسازی در این دانشگاه از مقطع کارشناسی تا دکترای تخصصی ارائه می شود. همچنین دانشجویان می توانند فوق تخصص خود در برخی از گرایش های داروسازی را نیز در این دانشگاه سپری کنند.

تحصیل در دانشگاه علوم سلامت پنوم پن

مهم ترین نکته در رابطه با این دانشگاه آن است که در مقطع کارشناسی با نمره 5.5 آیلتس و در سایر مقاطع با نمره 6 می توان به پذیرش تحصیلی دست پیدا کرد. به طور متوسط، هزینه های تحصیل در این دانشگاه کمتر از 3000$ (دلار) در سال است و این مسئله می تواند از نظر مالی نیز به دانشجویان خارجی کمک کند که ساده تر مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. از نظر طول زمان، این دانشگاه با شرایطی که پیشتر از آن یاد شد دانشجویان را پذیرش می کند.

رشته داروسازی و شرایط آن در کانادا

اعتبار بالایی که مدرک تحصیلی این دانشگاه به همراه دارد می تواند منجر به اقامت در بهترین کشورهای جهان شود. اگر شما نیز در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *