ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در اسلوونی

رشته دامپزشکی در اسلوونی

برای تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی گزینه های محدودی وجود دارد و این مسئله می تواند یکی از چالش های اساسی این مسیر باشد. افرادی که رشته دامپزشکی را برای تحصیل خود در کشورهای مختلف در نظر دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند دانشگاه های برتر جهان تنها با آزمون های ورودی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند و به همین دلیل است که ورود به این رشته با اما و اگرهایی همراه است. دانشجویان علاقمند به این رشته باید توجه کنند که این یکی از رشته های اصلی گروه پزشکی است و به همین دلیل است که محدودیت های زیادی برای ورود به آن وجود دارد که دانشجویان پیش از شروع دوره تحصیلی خود باید به آن توجه داشته باشند.

در حال حاضر اسلوونی یکی از کشورهایی است که نمی توان آن را به عنوان قطب های علم دامپزشکی معرفی کرد و علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور نباید به راحتی از کنار این مسئله عبور کنند. این در حالی است که این کشور را می توان به عنوان پلی برای ورود به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن دانست. در مسیر مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل، کمترین چالش ها و موانع دیده می شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط کلی تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی پرداخته اند.

  • محدودیت های تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی چیست؟
  • آیا دانشگاه های اسلوونی از اعتبار بالایی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار برای دانشجویان غیر بومی در اسلوونی در حوزه دامپزشکی مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی

در حال حاضر اسلوونی یکی از کشورهای نسبتا پیشرفته اروپایی است که در رشته دامپزشکی محدودیت های نسبتا زیادی دارد. تعداد دانشگاه های این کشور در رشته دامپزشکی دارای محدودیت هستند و دانشگاه لوبلیانا تنها دانشگاه این کشور است که از نظر علمی آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی در رشته دامپزشکی را دارد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه لوبلیانا در رشته دامپزشکی، باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند و تنها راه دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، دریافت نمره قبولی در این آزمون است.

برای تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی نیازی به یادگیری زبان اسلوونیایی وجود ندارد و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند و این امتیازی است که با وجود عدم حضور دانشگاه های اسلوونی در رتبه بندی های جهانی، می تواند منجر به جذابیت هرچه بیشتر این کشور در بین سایر کشورهای جهان شود. عدم حضور دانشگاه های اسلوونی در رتبه بندی جهانی، سهولت پذیرش در دانشگاه های این کشور را نیز افزایش می دهد و این نیز می تواند امتیاز دیگری در این رابطه باشد.

باید در نظر داشت که در حال حاضر، تحصیل دامپزشکی در اسلوونی 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از آن می توانند وارد دوره های تخصصی شوند و به عنوان یک پزشک متخصص اولا جایگاه بهتری در بازار کار پیدا کرده و در ثانی فرایند مناسبی برای درآمد بالاتر در این کشور داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی

در حال حاضر اسلوونی یکی از کشورهای نسبتا مقرون به صرفه ای است که می توان برای تحصیل در خارج از کشور به آن مراجعه کرد. با توجه به این که رشته دامپزشکی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است، هزینه های تحصیل در این رشته بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در این کشور است و به همین دلیل می توان آن را به عنوان یکی از رشته های گران در اسلوونی معرفی کرد اما همچنان هزینه های تحصیل در آن مقرون به صرفه است.

باید در نظر داشت که در اسلوونی شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود ندارد ولی دانشجویان می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. برای آگاهی بیشتر در شرایط کنونی، می توان به گراف زیر مراجعه کرد که به شرح هزینه های یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی پرداخته است.

هزینه های یک سال تحصیل رشته دامپزشکی در اسلوونی

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل می تواند بسیار ارزشمند باشد.

شرایط کار یک دامپزشک در اسلوونی

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که کار کردن در اسلوونی برای علاقمندان به حوزه دامپزشکی زمانی ممکن می شود که مدرک فرد در این کشور مورد تایید باشد. در حال حاضر دریافت مدرک دامپزشکی در اسلوونی می تواند کلید رسیدن به این حرفه در این کشور باشد. یک دامپزشک به طور متوسط 2140€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند زندگی خود را از نظر اقتصادی در سطح بالایی نگه دارد. در شرایط کنونی می توان گفت که اسلوونی یکی از پل های ورود به بهترین کشورهای اروپایی است و علاقمندان به زندگی در این کشور می توانند از این مسیر استفاده کنند. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *