ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در تاجیکستان

رشته دامپزشکی در تاجیکستان

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان می تواند به جای پیشرفت، یک گام رو به عقب در رزومه تحصیلی فرد به حساب آید. بسیاری از افراد تاجیکستان را به این دلیل انتخاب می کنند که تحصیل در این کشور به زبان فارسی انجام می شود ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر تاجیکستان نیز یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل را تنها به زبان روسی فراهم کرده است و دانشجویان در راستای رسیدن به خواسته های خود در این کشور ممکن است با چالش های زیادی از جمله یادگیری زبان روسی همراه شوند و این در حالی است که تحصیل در روسیه به خودی خود می تواند با شرایط مالی نسبتا مشابه، شرایط مشابهی را ایجاد کند.

باید در نظر داشت که رشته دامپزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در این کشور است و دانشجویان برای تحصیل در این رشته باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. این اتفاقی است که در اکثر کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته رایج است و متقاضیان رشته دامپزشکی نمی توانند به سادگی کشوری را پیدا کنند که بدون آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجویان در رشته های مربوط به علوم پزشکی کند. در حال حاضر تاجیکستان کشوری است که برای علاقمندان به تحصیل با رزومه های نه چندان قوی مناسب است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های تاجیکستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران در رشته دامپزشکی هستند؟
  • مهم ترین دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل در رشته دامپزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در تاجیکستان، در این کشور اقامت یافت؟

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان

یکی از مهم ترین چالش هایی که امروزه برای دانشجویان فارسی زبان در تاجیکستان وجود دارد آن است که بتوانند به زبان فارسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. بر اساس قوانین جدید موجود در تاجیکستان، تنها به زبان روسی می توان در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت و این محدودیتی است که دانشجویان با آن روبرو شده اند. اکثر دانشگاه های معتبری که در تاجیکستان وجود دارد، دانشگاه هایی است که به صورت شعبه از دانشگاه های روسیه در این کشور ایجاد شده اند و عمده ترین دلیل این مسئله نیز همین نکته است.

علاقمندان به تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان باید به این نکته توجه داشته باشند که در حال حاضر دانشگاه های تاجیکستان در رتبه بندی های جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده اند و همین مسئله می تواند به عنوان یک نقطع ضعف برای آن ها به حساب آید. برای تحصیل در رشته دامپزشکی، دانشجویان در یک آزمون ورودی شرکت داده می شوند که در برخی از دانشگاه های این کشور، این آزمون به صورت سنجش انجام می شود و اکثر داوطلبان، به دلیل کمبود تقاضا، مورد پذیرش قرار می گیرند. دوره تحصیل دوره کارشناسی در این رشته برای دانشجویان خارجی 5 ساله است و دانشجویان به انتخاب خود می توانند وارد مسیر دریافت تخصص گشته یا این که برای کار دانشگاه را ترک کنند.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در تاجیکستان

یکی از امتیازات منفی دیگر برای تحصیل در رشته دامپزشکی در تاجیکستان، هزینه های بالای تحصیل در این کشور است. با توجه به کیفیتی که آموزش در کشور تاجیکستان به همراه دارد، باید به این نکته اشاره داشت که این کشور در دسته کشورهای گران قیمت برای تحصیل به حساب می آید و نمی توان تحصیل در آن را مقرون به صرفه دانست.

توجه به گراف زیر که هزینه یک سال تحصیل متقاضیان رشته دامپزشکی را نشان می دهد، به خوبی ثابت کننده عدم مقرون به صرفه مهاجرت به تاجیکستان در این رشته است.

هزینه یک سال تحصیل متقاضیان رشته دامپزشکی

این هزینه ها در حالی به دانشجویان تحمیل می شود که آن ها امکان کار ضمن تحصیل را خواهند داشت و برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور باید در این کشور کار کنند. البته دریافت مجوز کار از دانشگاه برای دانشجویان الزامی است و این مجوز تنها به افرادی داده خواهد شد که رزومه تحصیلی قوی در اختیار داشته باشند تا کار آن ها لطمه ای به تحصیلشان وارد نکند.

شرایط کار یک دامپزشک در تاجیکستان

با پایان یافتن دوره تحصیل، ممکن است فرد تمایل پیدا کند که در کشور در حال پیشرفت تاجیکستان به کار مشغول شود و از درآمدی در حدود 14100TJS (سامانی) در ماه بهره ببرد. باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از افراد پس از تحصیل قصد مهاجرت دوباره به کشورهای برتر جهان را می کنند و به همین دلیل است که اعتبار مدرک آن ها ممکن است زیر سوال برود. در همین راستا توصیه می شود تا فرد کشورهای پیشرفته تری را برای تحصیل خود انتخاب کند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به کشورهای دیگر هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *